Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Musthave's qua kleding Agility
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Musthave's qua kleding Agility
Uiteraard heeft iedereen zijn eigen smaak, maar er zullen vast wel item's zijn die toch wel erg handig kunnen zijn.
Wat vinden jullie absolute onderdelen qua kleding die je moet hebben als je agility gaat doen?
Tips, waar te koop, wat absoluut niet? Aanbiedingen
Ik loop als ik train eigenlijk gewoon in de broek die ik die dag aan heb (meestal dus een spijkerbroek oid). Maar ik merk dat ik dat niet prettig vind lopen.
Wat voor schoenen dragen jullie? Ik heb gezien dat Solomon erg populair is (maar ook behoorlijk prijzig). Alternatieven?
Oftwel, brand los
Wat vinden jullie absolute onderdelen qua kleding die je moet hebben als je agility gaat doen?
Tips, waar te koop, wat absoluut niet? Aanbiedingen
Ik loop als ik train eigenlijk gewoon in de broek die ik die dag aan heb (meestal dus een spijkerbroek oid). Maar ik merk dat ik dat niet prettig vind lopen.
Wat voor schoenen dragen jullie? Ik heb gezien dat Solomon erg populair is (maar ook behoorlijk prijzig). Alternatieven?
Oftwel, brand los

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Musthave's qua kleding Agility
Zou voor zo'n strakzittend eendelig pakje gaan . kekke schoenen en haarband en je bent de trendsetter. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hahaha, zo'n Onesie?bouvierpoedel schreef:Zou voor zo'n strakzittend eendelig pakje gaan . kekke schoenen en haarband en je bent de trendsetter.

-
- Zeer actief
Even opgezocht wat een onesie isJudith schreef:Hahaha, zo'n Onesie?bouvierpoedel schreef:Zou voor zo'n strakzittend eendelig pakje gaan . kekke schoenen en haarband en je bent de trendsetter.

-
- Zeer actief
Even opgezocht wat een onesie isJudith schreef:Hahaha, zo'n Onesie?bouvierpoedel schreef:Zou voor zo'n strakzittend eendelig pakje gaan . kekke schoenen en haarband en je bent de trendsetter.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik loop altijd in een spijkerbroek. Op koude dagen doe ik daar een legging onder. Finn is niet zo snel dus daar red ik het prima mee.
Op dit moment draag ik wat laagjes, met een fleecevest en een jas met veel fijne zakken.
Allemaal vrij simpel en niet speciaal handig/aangeschaft voor agility. Wel heb ik solomons om op gras te lopen. Voordelig via agility plus overgenomen. Volgens mij zijn het nepperds, maar die voldoen meer dan prima! Volgens mij verkoopt aliexpress ze ook. Ik merk echt dat je er goede grip mee hebt. Nu in de manege loop ik gewoon op mijn normale wandelschoenen.
Op dit moment draag ik wat laagjes, met een fleecevest en een jas met veel fijne zakken.
Allemaal vrij simpel en niet speciaal handig/aangeschaft voor agility. Wel heb ik solomons om op gras te lopen. Voordelig via agility plus overgenomen. Volgens mij zijn het nepperds, maar die voldoen meer dan prima! Volgens mij verkoopt aliexpress ze ook. Ik merk echt dat je er goede grip mee hebt. Nu in de manege loop ik gewoon op mijn normale wandelschoenen.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Ik vind de Salomons geweldig, nu ik met goretex heb draag ik mijn andere met indoor wedstrijden
Verder draag ik makkelijk zittende kleding zoals een trainingsbroek
Verder draag ik makkelijk zittende kleding zoals een trainingsbroek
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik loop op salomons. En daarnaast als het een beetje kan met een tight aan. In de winter een thermobroek eronder. En met de kou van bv gisteren er een wijdere broek over. Eerder nooit een strakke broek maar ik merk dat ik het nu wel durf
En dat het best heel fijn loopt
Bovenkleding is een goede sport bh, sportshirtjes en in de winter een thermoshirt eronder. En fleece vesten. En een jas. Al heb ik die tijdens mijn rondje op wedstrijden altijd uit.

Bovenkleding is een goede sport bh, sportshirtjes en in de winter een thermoshirt eronder. En fleece vesten. En een jas. Al heb ik die tijdens mijn rondje op wedstrijden altijd uit.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Goed dat dit topic nog eens voorbij komt, binnenkort waarschijnlijk op gras trainen dus dan zijn gympen natuurlijk minder handig - nog niet over nagedacht. 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Qua kleding zijn er niet echt dingen die je _moet_ hebben wat mij betreft. Qua schoenen wel.
Ik zou echt investeren in iig een paar goede voetbalschoenen (dus met hele goede grote noppen) en een paar schoenen met normale grip. Voetbalschoenen zijn echt geen overbodige luxe op een natte ondergrond. Ik zie mensen achter elkaar onderuit gaat met hun salomons, al hangt dat ook wel af van je looptechniek en coördinatie. Sommige mensen vallen "altijd", sommige mensen vallen (haast) nooit. Iedereen kan wel eens uitglijden maar voetbalschoenen met goede lange noppen (dat zijn er dan altijd heel weinig, ik denk 7 noppen ofzo?) zijn echt veel beter met hele natte glibberige ondergrond.
Ik zou echt investeren in iig een paar goede voetbalschoenen (dus met hele goede grote noppen) en een paar schoenen met normale grip. Voetbalschoenen zijn echt geen overbodige luxe op een natte ondergrond. Ik zie mensen achter elkaar onderuit gaat met hun salomons, al hangt dat ook wel af van je looptechniek en coördinatie. Sommige mensen vallen "altijd", sommige mensen vallen (haast) nooit. Iedereen kan wel eens uitglijden maar voetbalschoenen met goede lange noppen (dat zijn er dan altijd heel weinig, ik denk 7 noppen ofzo?) zijn echt veel beter met hele natte glibberige ondergrond.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat een leuke wandelschoenen die salomons. Zijn dat beetje schoenen voor in de zomer? Niet te warm zeg maar?
_Esmee
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Lange noppen kunnen inderdaad gevaarlijk zijn als het niet heel nat is. Dan blijf je in de grond hangen. Ik heb het zelf nog nooit gemerkt. Ik loop eigenlijk standaard het eerste rondje (want dan is het altijd nat) op voetbalschoenen behalve als het midden in de zomer is en het veld dus kurkdroog is, en alleen het gras wat nat. Maar dan loop je ook niet lekker op voetbalschoenen want die hebben geen demping.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb schoenen met noppen gehad maar kon daar helemaal niet lekker mee uit de voeten. Heb nu Salomons en dan de goedkope versie uit China via Ali Express en deze bevallen mij uitstekend. Geen goretex trouwens, als ik op nat gras loop heb ik een paar waterdichte sokken en blijven mijn voeten ook droog en warm.
Voor in de manege heb ik een paar oude en lichte wandelschoenen van Lowa, op zand heb je geen noppen of trailrunningschoenen nodig vind ik, maar is het wel fijn wat extra steun te hebben bij de enkels.
Zelf loop ik altijd in een outdoorbroek van wat gladdere stof en zonder allerlei extra zakken, dat vind kk fijner dan een spijkerbroek. Een strakke hardloopbroek gaat mij persoonlijk net te ver, daar voel ik me niet prettig in op het agilityveld. Straks verwachten ze dat ik net zo snel kan rennen als mijn hardloopbroek doet vermoeden...
Daar zitten meestal ook geen zakken in of hooguit een heel klein zakje, en dat vind ik ook niet zo handig.
Voor in de manege heb ik een paar oude en lichte wandelschoenen van Lowa, op zand heb je geen noppen of trailrunningschoenen nodig vind ik, maar is het wel fijn wat extra steun te hebben bij de enkels.
Zelf loop ik altijd in een outdoorbroek van wat gladdere stof en zonder allerlei extra zakken, dat vind kk fijner dan een spijkerbroek. Een strakke hardloopbroek gaat mij persoonlijk net te ver, daar voel ik me niet prettig in op het agilityveld. Straks verwachten ze dat ik net zo snel kan rennen als mijn hardloopbroek doet vermoeden...

Daar zitten meestal ook geen zakken in of hooguit een heel klein zakje, en dat vind ik ook niet zo handig.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik ren niet zo hard en gelukkig verwachten mensen dat ook niet van me. Maar ik vind het 10x fijner bewegen. En ze zijn lang genoeg. Alle outdoorbroeken zijn me te kort. Die moet ik echt zoeken in lengtematen nuLongFields schreef:Een strakke hardloopbroek gaat mij persoonlijk net te ver, daar voel ik me niet prettig in op het agilityveld. Straks verwachten ze dat ik net zo snel kan rennen als mijn hardloopbroek doet vermoeden...![]()

Dus dan mooi een strakke hardloopbroek, lang en geen belemmering in mn lopen. Maar zakken heeft ie idd niet

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ieder zijn ding, ik vind het bijmanderen eigenlijk ook nooit raar of zo, maar bij mezelf gek genoeg dan weer wel. Doe mij maar een lekkere outdoorbroek dan, ik heb korte pootjes dus dat gaat prima.Machie schreef:Ik ren niet zo hard en gelukkig verwachten mensen dat ook niet van me. Maar ik vind het 10x fijner bewegen. En ze zijn lang genoeg. Alle outdoorbroeken zijn me te kort. Die moet ik echt zoeken in lengtematen nuLongFields schreef:Een strakke hardloopbroek gaat mij persoonlijk net te ver, daar voel ik me niet prettig in op het agilityveld. Straks verwachten ze dat ik net zo snel kan rennen als mijn hardloopbroek doet vermoeden...![]()
Daar zitten meestal ook geen zakken in of hooguit een heel klein zakje, en dat vind ik ook niet zo handig.![]()
Dus dan mooi een strakke hardloopbroek, lang en geen belemmering in mn lopen. Maar zakken heeft ie idd niet
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou voor kleding gewoon gaan voor iets waar jij lekker in kan bewegen en of dat nu een spijkerbroek, trainingsbroek of hardloopbroek is maakt dan niet uit.
Ik loop zelf in een trainingsbroek en in de zomer een polo, in de winter laagjes (vaak 3 shirts, een vest en een bodywarmer (die laatste alleen op training, eigenlijk nooit op wedstrijd)).
Ik hou niet van kleding die mij voor mijn gevoel beperken in mijn bewegingsvrijheid en ook niet te straks zitten
Kwa schoenen heb ik zelf de salomons, maar ben laatst op echt nat gras voor het eerst toch echt onderuit gegaan
mijn trainster zweert bij voetbalschoenen die ze voor 3 tientjes uit de uitverkoop haalt en als mijn salomons zijn versleten ga ik dat ook proberen.
Binnen loop ik bij voorkeur op mijn gewone hardloopschoenen.
Goede schoenen met grip zijn eigenlijk je enige "musthaves" in mijn ogen, de rest is wat een ieder persoonlijk fijn vind
Ik loop zelf in een trainingsbroek en in de zomer een polo, in de winter laagjes (vaak 3 shirts, een vest en een bodywarmer (die laatste alleen op training, eigenlijk nooit op wedstrijd)).
Ik hou niet van kleding die mij voor mijn gevoel beperken in mijn bewegingsvrijheid en ook niet te straks zitten

Kwa schoenen heb ik zelf de salomons, maar ben laatst op echt nat gras voor het eerst toch echt onderuit gegaan

Binnen loop ik bij voorkeur op mijn gewone hardloopschoenen.
Goede schoenen met grip zijn eigenlijk je enige "musthaves" in mijn ogen, de rest is wat een ieder persoonlijk fijn vind

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Ik loop ook op salomons, daar ben ik eigenlijk nog nooit mee uitgegleden en ze lopen erg fijn. Verder heb ik meestal een strakke spijkerbroek aan en makkelijk zittende bovenkleding.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Goede schoenentips.
Heb zelf gevoetbald dus die schoenen liggen hier nog wel - met voetballen (bijna) nooit onder uit gegaan.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De Dita's hebben mij nooit kunnen bekoren, die hebben voor mijn smalle voeten een te brede leest, dus geven mijn voeten niet genoeg steun.Boutje schreef:Gek dat die Salomons zo populair zijn nu. Enkele jaren gelden waren het Dita hockeyschoenen. En Inov8 is ook in opkomst heb ik de indruk.
Maar ik denk dat je met om het even welke hockey- of trial loopschoenen goed uit de voeten kuntop hele natte omstandigheden na.
- Machie
- Zeer actief
Kees Stoel loopt er al jaren mee dacht ik, die teenschoenen 

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind goede schoenen eigenlijk de enige must. Ik liep ook altijd op de salomons.
Uiteindelijk ben ik ook wel overgestapt op een trainingsbroek. Grote voordeel vond ik dat als je natregende die niet zo lang nat bleef. En het zit lekkerder natuurlijk. Ik had er eentje van Adidas. In de winter deed ik er een thermobroek van de action onder.
Uiteindelijk ben ik ook wel overgestapt op een trainingsbroek. Grote voordeel vond ik dat als je natregende die niet zo lang nat bleef. En het zit lekkerder natuurlijk. Ik had er eentje van Adidas. In de winter deed ik er een thermobroek van de action onder.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Goede schoenen: grip op het gras en liefst ook droge voeten. Ik liep meestal op wandelschoenen: grove zool en watervast. In de korte periode dat ik meer wedstrijdgericht trainde gebruikte ik hockeyschoenen, maar toe Salina wat ouder werd had ik die niet meer nodig.
Laagjes!
Met dikke jas warmlopen, jas uit bij winterzon, trui uit bij zomerzon, regenjas aan als de sluizen boven open gaan.
Regenbroek altijd mee.
Laagjes!
Met dikke jas warmlopen, jas uit bij winterzon, trui uit bij zomerzon, regenjas aan als de sluizen boven open gaan.
Regenbroek altijd mee.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ga met de voorgangers eens, de schoenen zijn wel het belangrijkste
heb zelf de salomon en deze http://www.decathlon.nl/kiprun-xt6-wate ... 51038.html
heb voetbalschoenen gehad, maar kan daar echt niet op lopen.
kleding een trainingsbroek, maar dat is net wat je zelf fijn vind.
heb zelf de salomon en deze http://www.decathlon.nl/kiprun-xt6-wate ... 51038.html
heb voetbalschoenen gehad, maar kan daar echt niet op lopen.
kleding een trainingsbroek, maar dat is net wat je zelf fijn vind.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ook voor mij zijn schoenen het belangrijkste. Nu de Salomon Speedcross 3 GTX en ondanks de discutabele kwaliteit van mijn knieën geen centje pijn
heb ook prima grip als het gras nat is. Voetbalschoenen ben ik geen fan van, zeker niet met lange noppen, omdat als je dan vast staat en je gaat draaien, het mij m'n kruisbanden kost. Been there done that (niet met agility overigens) en het is geen lolletje. Daarbij is de demping nagenoeg nul.
Qua kleding heb ik een trainingsbroek of een outdoorbroek voor als het kouder is. Beide zitten wat ruimer omdat ik dit lekker vind zitten. Verder thermoshirts en ik ben van de laagjes: verkennen in full outfit en als je loopt heel even in wat minder kleren zodat je kan bewegen. In de zomer loop ik overigens gewoon in een ruim zittende korte broek en een t-shirt.
Belangrijkste is dat je je er happy in voelt en dat je erin kan bewegen. En waterdicht is zeker voor buitenwedstrijden ook heel handig...

Qua kleding heb ik een trainingsbroek of een outdoorbroek voor als het kouder is. Beide zitten wat ruimer omdat ik dit lekker vind zitten. Verder thermoshirts en ik ben van de laagjes: verkennen in full outfit en als je loopt heel even in wat minder kleren zodat je kan bewegen. In de zomer loop ik overigens gewoon in een ruim zittende korte broek en een t-shirt.
Belangrijkste is dat je je er happy in voelt en dat je erin kan bewegen. En waterdicht is zeker voor buitenwedstrijden ook heel handig...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja zo sta ik ook bekend. Heb ooit de arabische wissel uitgevonden en dat is dat je achteruit rent en je reet in de kattenloop zet en een soort achterwaardse flik-flak over het raakvlak doet.sirene schreef: Sommige mensen vallen "altijd", sommige mensen vallen (haast) nooit
Ik geef trouwens laar lustig mijn schoenen de schuld van. Ik vind dat veel mensen die behendigheid doen ook van die dunne schoentjes hebben, leuk hoor dat ventilerende mesh, als t vriest

Bergschoenen dus. Die kattenloop pleun ik toch wel omver als ik m verongeluk tegen om

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Qua kleding moet je gewoon kijken waar jij prettig in rent en wat je hond niet stoort. Een trui met capuchon kan voor je hond heel hinderlijk zijn (de capuchon dan)
Goede schoenen zijn absoluut een must maar dure Salomons hoeft niet perse.
Ik heb Karrimor Tundra Waterproof schoenen.
Die hebben een grof profiel, veel grip en zijn inderdaad waterdicht dus ik heb de hele dag lekker warme, droge voeten. En dat is toch best prettig op zo'n wedstrijddag.
Wel wat warm, op hele warme dagen doe ik ze tussendoor wel eens uit omdat ze ook niet echt ventileren... Maar ze rennen heel goed en ik glij er zelden op uit.
Deze schoenen zijn geschikt voor de off road trials. Voor dergelijke takken van sport zijn diverse merken schoenen te krijgen die gewoon goed zijn. Ook afhankelijk van wat jij prettig vindt natuurlijk.
Karen
Goede schoenen zijn absoluut een must maar dure Salomons hoeft niet perse.
Ik heb Karrimor Tundra Waterproof schoenen.
Die hebben een grof profiel, veel grip en zijn inderdaad waterdicht dus ik heb de hele dag lekker warme, droge voeten. En dat is toch best prettig op zo'n wedstrijddag.
Wel wat warm, op hele warme dagen doe ik ze tussendoor wel eens uit omdat ze ook niet echt ventileren... Maar ze rennen heel goed en ik glij er zelden op uit.
Deze schoenen zijn geschikt voor de off road trials. Voor dergelijke takken van sport zijn diverse merken schoenen te krijgen die gewoon goed zijn. Ook afhankelijk van wat jij prettig vindt natuurlijk.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn