Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cavom en groeten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Cavom en groeten

Ongelezen bericht door chanti »

Op aanraden van mijn trainster van de hondenschool ben ik mijn honden Cavom gaan geven. Mijn border zat nogal slecht in zijn vacht enzo en omdat hij veel beweging krijgt leek haar Cavom wel een goed idee.

Dus ik ben mijn honden Cavom gaan geven. Opzich vind ik het wel goed voer. De honden hebben goede ontlasting, vacht ziet er mooi uit en ze vinden het volgens mij ook wel lekker. Alleen ze werden er wel snel dikker van. Dus ze krijgen nu niet eens meer de helft van wat ze vroeger kregen. En nu hebben ze honger. :? Ook niet zo vreemd natuurlijk. Maar nu zei iemand dat ik ze wel groeten kan geven, tegen het hongergevoel. Heeft iemand een idee op dat dan rauwe of gekookte groenten moeten zijn? Rauwe groeten lussen ze niet, gekookte wel. Maar kan ik wel gekookte groeten aan de honden geven?

Ik hoop dat iemand het antwoord weet. :-D
Groetjes Chanti, Chakota en Bosco

p.s. Ik zal eens proberen of ik er een foto bij kan zetten..
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

je kunt prima rauwe groenten geven, alleen moet je het dan door de keueken machine gooien totdat je een lekker prutje hebt, ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding

Als je hond het dan niet eet kun je er een scheutje yoghurt, kwark of huttekaze doorheen doen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Geef je een active versie van cavom? Je zou ook eens kunnen kijken naar een 'normale' versie?
Verder is het idee van Sandro goed, pureren en dan een smaakmakertje er aan toevoegen. Een blikje vis (of een half blikje vis) waar de olie vanaf is gegoten. Of je pureert de inhoud van het blikje (vis en olie) apart en je gooit telkens een eetlepel van de vispuree bij de groentenmix, zodat het toch een ander smaakje heeft. Een rauw eitje, als het vers is met schaal (fijngemalen), noem maar op. Als je wel eens bouillon trekt van een mergpijp, kun je ook bouillon in een ijsblokjeshouder invriezen en dat per blokje toevoegen. Het merg kun je fijnsnijden en per kleine beetjes er aan toevoegen. Idem geldt voor soepvlees, als je er verder niets meer mee doet: gewoon de blender in en per hele kleine porties invriezen om het later aan de groentenmix toe te kunnen voegen. Alles puur voor de smaak.
Succes.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”