Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reversed sneezing
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
reversed sneezing
Vannacht ben ik toch wel geschrokken van Nelson. Ik werd wakker van hem omdat hij een soort van aanval van reversed sneezing had...duurde zeker een aantal minuten. Naar gezicht en los daarvan duurde het wel erg lang. Uiteindelijk stopte het nadat hij koekjes heeft zitten eten.
Waarvan kan dat komen?
Waarvan kan dat komen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- marjolijn
- Erelid
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
Mijn heidewachtel heeft er inderdaad last van rond een kennelkuch periode, maar het duurt nooit echt lang (wel vaak) .Het lijkt dan alsof ie zich verslikt.
ik had ook begrepen dat je het als de hik moet zien.. de hond moet weer in een 'normaal' ademhalingsritme komen..
neus dichthouden zal er 1 van zijn.
ik had ook begrepen dat je het als de hik moet zien.. de hond moet weer in een 'normaal' ademhalingsritme komen..
neus dichthouden zal er 1 van zijn.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Junky deed het ook in de herfst en winter eigenlijk het meest. Met kwijlen erbij even zijn neus dicht een het was over zijn keel was dan wat geirri maar verder nooit kennelhoest gehad
als enige van het stel 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Merak
- Actief
Waar het van kan komen weet ik niet, maar het ontstaat als volgt: Reverse sneezing is een irritatie van het slijmvlies van het deel van de keelholte boven het niveau van het zachte gehemelte, wat leidt tot een kramptoestand van de pharynxspieren. Hierdoor wordt de luchtpassage naar het strottenhoofd belemmerd.
- Ayra
- Actief
- Contacteer:
Diesel en Ayra hebben dat ook heeeeeel soms, als ze bijvoorbeeld heel heftig aan het graven en snuiven zijn geweest in molshopen en dergelijke
en Diesel als hij keihard door ondiep water heeft gesjeesd achter de eenden aan (ik denk dat hij dan een hoop water opsnuift ofzo door de spetters).
Deze dingen doen ze wel vaker (
) maar toch gebeurd het maar heel zelden dat ze daar last van krijgen

Deze dingen doen ze wel vaker (

Groetjes Jolanda
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm..ik hou het dus gewoon maar even in de gaten. Hij kreeg deze aanval tijdens het slapen. Hij lag heerlijk te ronken op de bank.
Mocht ie op korte termijn nog een keer zzoites krijgen bel ik toch maar even met de dierenarts.
Ieder geval bedankt voor de antwoorden!
Mocht ie op korte termijn nog een keer zzoites krijgen bel ik toch maar even met de dierenarts.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij kan het niet veel kwaad als ik de reacties zo lees. Trouwens Wuilus heeft wel eens niesbuien waarbij ze met haar kop tegen de grond slaat. Dat is ook echt naar, bonkbonkbonk en dan heel hard met de zachte neus
Ik hou mijn hand er meestal maar onder tegen de klappen. Of dat reversed sneezing is weet ik niet maar ze snuift er behoorlijk bij 

-
- Zeer actief
Bellen kan nooit geen kwaad maar de DA kan er niet veel aan doen.Eline* schreef:Hmm..ik hou het dus gewoon maar even in de gaten. Hij kreeg deze aanval tijdens het slapen. Hij lag heerlijk te ronken op de bank.
Duncan heeft het ook inmiddels 2 x gehad en net wat Marjolijn zegt... eventjes de neus dichthouden of over de keel wrijven.. totdat de hond slikt (het effect wat je dus kreeg door hem een koekje te geven)
Als Nelson nou vaak van die aanvallen krijgt dan kan het zijn dat hij ergens allergisch voor is... dan zou je wel naar de da kunnen gaan die je dan een kuurtje voorschrijft.
-
- Zeer actief
Het is best een naar gezicht maar zoals al gezegt is, even de neus dichtknijpen tot de hond slikt. Dat zorgt er voor dat de "kramp"van de spieren sneller afzakt en hij weer normaal kan ademen. Vaak is het geirriteerd keel of neusslijmvlies dat hier de oorzaak van is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee, duidelijk! Geen zorgen dus, maar even zijn neus dichtknijpen!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Tarz heeft ook zoiets, het is een van zijn afwijkingen. Het heeft iets met zijn huig te maken ofzo (er sluit iets niet goed af waardoor hij in ademnood komt). Het lijkt dan alsof hij zijn neus aan het ophalen is of loopt te gorgelen.
De hond laten slikken helpt dan; dat doe je door over zijn keel te wrijven (zelfde manier als medicatie toedienen). Dat hij stopte door dat eten komt dus daar dat slikken, denk ik.
Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, maar het lijkt er een beetje op zo te horen.
De hond laten slikken helpt dan; dat doe je door over zijn keel te wrijven (zelfde manier als medicatie toedienen). Dat hij stopte door dat eten komt dus daar dat slikken, denk ik.
Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, maar het lijkt er een beetje op zo te horen.
Groetjes Rob
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Jack deed dit vanavond voor het eerst, en ik ben blij dat ik er al eens iets over gelezen had, anders had ik met loeiende sirenes bij de da gezeten. 8O
Het is toch we iets heel anders dan gewoon niezen, en Jack vond het zelf ook eng, stond helemaal met z'n staart tussen z'n benen. Het was gelukkig gauw vanzelf over.
Hanneke

Het is toch we iets heel anders dan gewoon niezen, en Jack vond het zelf ook eng, stond helemaal met z'n staart tussen z'n benen. Het was gelukkig gauw vanzelf over.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Eng he? Toen Vonya het had dacht ik echt dat ze erin bleef...Hanneke2 schreef:Jack deed dit vanavond voor het eerst, en ik ben blij dat ik er al eens iets over gelezen had, anders had ik met loeiende sirenes bij de da gezeten. 8O![]()
Hanneke
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ivan heeft het ook heel regelmatig en het begint dan ook in zijn slaap. Ik ben er toen mee naar de DA geweest (hij moest ook voor iets anders natuurlijk
) en idd. neus dicht en even met de palm van je hand over de keel strijken. Ze gaan dan slikken en dan is het over. Je hoeft dus niet naar de DA hiermee hoor.

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Baloe heeft daar ook een helepoos last van gehad. De dierenarts kon daar verder niks aan doen. Maar ik moest Baloe ook laten slikken, maar ik geloof dat er meer manieren waren. Het is eigenlijk ook alweer een poosje geleden dus ik weet ook niet meer echt hoe het zo kwam. 

Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Karin
- Actief
- Contacteer:
Over de keel wrijvenclausipaus schreef:Baloe heeft daar ook een helepoos last van gehad. De dierenarts kon daar verder niks aan doen. Maar ik moest Baloe ook laten slikken, maar ik geloof dat er meer manieren waren. Het is eigenlijk ook alweer een poosje geleden dus ik weet ook niet meer echt hoe het zo kwam.

groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

-
- Actief