Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen Aharon

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

Ervaringen Aharon

Ongelezen bericht door *Marina* »

Saartje heeft een missprong gedaan ze wilde op bed springen maar dat mislukte. De volgende dag ging ze sloom lopen en niet meer opspringen, ze heeft moeite met stoepjes en als ze een paar meter gelopen heeft gaat e zitten of liggen.

Onze DA wil best een foto maken maar geeft aan dat bijv. een hernia vaak niet te zien is of een foto. Ze heeft ons doorgestuurd naar DA en ortho manueel therapeut dr Aharon. Iemand daar ervaring mee? Ik hoor wisselende geluiden, kan woensdag terecht maar doe ik daar verstandig aan?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Ervaringen Aharon

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik ken alleen maar positieve verhalen, vriendin van mij is erg tevreden over haar.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ze heeft Bonnie tot 3keer toe "gered", waarvan 2x met een serieuze verlamming ...
Ik ben dus positief.
Het laatste bezoek was ik minder positief in de zin van... gehaast.. maar of dat aan dr Aharon lag, of aan mij dat ik nogal gevoelig was omdat mijn meisje zo ongelukkig was weet ik niet, denk het laatste. ;)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik zou eerder kiezen voor acupunctuur. Heb (ook) te veel negatieve verhalen over Aharon gehoord, en haar 'assistent' (dierenarts in opleiding bij haar) heeft totaal niets kunnen betekenen voor mijn hond (maar wel aandringen op een vervolgbehandeling). Met acupunctuur heb ik alleen maar positieve ervaringen bij uitvalverschijnselen.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik heb met Jacha Heukels hartstikke goede ervaring.
Foto maken hoeft niet. Op een foto is een hernia nauwelijks te zien.
Zij doet eerst een lichamelijk en dan neurologisch onderzoek. Ze voelt waar het probleem zit en zet de wervels weer recht.
Zij werkt ook volgens de Aharon methode. Bij haar kun je op meerdere plaatsen in het land terecht.
INFO

Sarah is tot twee keer toe behoorlijk verlamd geweest en de derde keer met wat minder uitval.
De eerste twee keer is ze er weer helemaal bovenop gekomen dankzij dr Heukels. Nu is ze nog genezende van de laatste hernia en ik denk
dat ze nu niet meer helemaal 100% genezen gaat. Sarah is nu 14.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Heb zelf gelukkig geen ervaring met haar maar een vriendin van mij wel met haar vorige hond en die was heel erg tespreken over haar, de hond had een hernia en had echt problemen maar liep daarna weer lekker mee.
Ook een collega die ik haar aangeraden had is erg tevreden, zij had een hond die door haar eigen da als "afgeschreven"werd betiteld en advies inslapen kreeg, ze ging naar Aharon en na 4 weken speelde het oude dier weer, de hond is 2 jaar geleden behandeld en inmiddels 15 jaar en voor een hond op die leeftijd heerlijk fit en happy.
Het is blijkbaar een aparte vrouw, niet heel erg handig in de communicatie ( naar mens ) maar een heel groot hart voor dieren en ze weet verdomd goed waar ze over praat en hoe te handelen.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

jacq1970 schreef:Het is blijkbaar een aparte vrouw, niet heel erg handig in de communicatie ( naar mens )
En dat is waarom wij naar Jacha Heukels gegaan zijn.
Ze neemt de tijd voor je, legt duidelijk uit wat ze doet en gaat vreselijk lief met je hond om.
Bij de tweede keer dat Sarah verlamd raakte overwogen wij om haar in te laten slapen.
Dr. Heukels had in Sarah de levenslust gezien en dankzij haar hebben we Sarah nog.

Als je eerst wat info van haar wilt hebben kan je haar tussen de middag bellen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

teckeltoos schreef:
jacq1970 schreef:Het is blijkbaar een aparte vrouw, niet heel erg handig in de communicatie ( naar mens )
En dat is waarom wij naar Jacha Heukels gegaan zijn.
Ze neemt de tijd voor je, legt duidelijk uit wat ze doet en gaat vreselijk lief met je hond om.
Bij de tweede keer dat Sarah verlamd raakte overwogen wij om haar in te laten slapen.
Dr. Heukels had in Sarah de levenslust gezien en dankzij haar hebben we Sarah nog.

Als je eerst wat info van haar wilt hebben kan je haar tussen de middag bellen.
ze is super goed voor de dieren hoor, neemt de tijd en zeer realistisch .. en je komt er voor je hond en niet voor jezelf, dus zolang je de informatie krijgt die je nodig hebt is dat voldoende.. vriendin van mij kreeg ook een likschelp uit de snoeppot mee.. dus best aardig haha
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb ook positieve ervaring met de behandeling van Aharon. 1 keer voor een hernia en 1 keer voor een frozen shoulder.
De teckel met een hernia was al deels verlamd maar is helemaal opgeknapt en vreselijk oud geworden :wink:
Andere teckel dachten eigen da en ik een nekhernia maar na een uitgebreid lichamelijk onderzoek zag Aharon dat toch anders: Haar schouder was waarschijnlijk geblesseerd geweest en daardoor was ze schouder/nek/poot verkeerd gaan gebruiken en had zo een frozen shoulder gekregen. Met wat specifieke oefeningen is dat ook helemaal goedgekomen.

Als persoon is ze inderdaad niet makkelijk. Goed voor de honden maar erg bot naar mensen. Wél kundig en eerlijk over de prognose dus dat maakt het voor mij goed.
Toen ik met mijn verlamde teckel binnenkwam zei ze niet eens gedag ofzo maar zette gelijk een tang in de achterpoot van mijn hond. Die gilde het uit dus ik was verbijsterd en stond klaar om die tang in háár te zetten. Maar ze wilde meteen weten of hij ondanks verlamming nog gevoel had. Zo niet dan was het einde verhaal. En omdat hij gilde kon ze aan de slag voor hem want de zenuwen deden nog wat. Dat te weten komen is dan haar allereerste prioriteit kennelijk en mijn gevoel en schrik deed er duidelijk helemaal niet toe :oeps:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”