Oudere foto, op stand rond 3 maanden.

Tips; het is een zeer leergierig hondje, met een licht jachtinstinct en redelijk actief aangelegd. Daarnaast weegt hij nu ong. 14 kilo op bijna 5 maanden leeftijd.
Brand los!
Moderator: moderatorteam
Dat zei ik ook nietDafie000 schreef:Oeps klopt! Ik heb het aangepast, bedankt!
Markiesje zit er overigens niet in.
Moeder is een kruising, vader is ras, dus er zitten 3 rassen in.sirene schreef:Ik denk ook iets van een spaniel en een stabij. Verder geen idee.
Zitten er twee rassen in of meer?
Dat meen je niet! Ik kon er de vinger niet opleggen waarom ik aan die wetterhoun dacht. Iets met dat hoge ronde voorhoofd denk ik, die wetters, en jouw hondje dus ook, een soortvan menselijk uiterlijk geeft. Ik vind de kleur erg leuk, het is een mooi hondje om te zien!Dafie000 schreef:Ik ga het verklappen, de opmerking van mijke, dat zijn hoofd wat wegheeft van een Wetterhoun vindt ik erg treffend, want dat is de andere kant van zijn moeder (Friese stabij x Wetterhoun).
En de vader.. dat is een (niet raszuiver, wel groot formaat) kooikerhondje! De kleur was onverwacht, bijna alle andere pups uit het nest waren zwart-bont behalve hij en een teefje.
Dus; 25% Stabij, 25% Wetterhoun en 50% Kooiker.
Wat leuk! Een Nederlands mengelmoesjeDafie000 schreef:Ik ga het verklappen, de opmerking van mijke, dat zijn hoofd wat wegheeft van een Wetterhoun vindt ik erg treffend, want dat is de andere kant van zijn moeder (Friese stabij x Wetterhoun).
En de vader.. dat is een (niet raszuiver, wel groot formaat) kooikerhondje! De kleur was onverwacht, bijna alle andere pups uit het nest waren zwart-bont behalve hij en een teefje.
Dan is het best een flinkerd, met 14 kilo bij een leeftijd van 5 maanden. Zijn formaat en grootte zalmdan eerder naar de Wetter gaan dan naar de Stabij of Kooiker.Dafie000 schreef:Ik ga het verklappen, de opmerking van mijke, dat zijn hoofd wat wegheeft van een Wetterhoun vindt ik erg treffend, want dat is de andere kant van zijn moeder (Friese stabij x Wetterhoun).
Klopt inderdaad! Vooralsnog is de 'voorspelling' 24-25 kilo, wat wel redelijk klopt met deze groeicurve (klik).LongFields schreef:Dan is het best een flinkerd, met 14 kilo bij een leeftijd van 5 maanden. Zijn formaat en grootte zalmdan eerder naar de Wetter gaan dan naar de Stabij of Kooiker.Dafie000 schreef:Itekst
Leuke hond, ik had deze 3 rassen niet samen geraden bij het zien van de foto's. Ben benieuwd hoe hij uitgroeit qua uiterlijk maar ook qua karakter.
Leuke pupDafie000 schreef:Klopt inderdaad! Vooralsnog is de 'voorspelling' 24-25 kilo, wat wel redelijk klopt met deze groeicurve (klik).LongFields schreef:Dan is het best een flinkerd, met 14 kilo bij een leeftijd van 5 maanden. Zijn formaat en grootte zalmdan eerder naar de Wetter gaan dan naar de Stabij of Kooiker.Dafie000 schreef:Itekst
Leuke hond, ik had deze 3 rassen niet samen geraden bij het zien van de foto's. Ben benieuwd hoe hij uitgroeit qua uiterlijk maar ook qua karakter.
Maar wij zijn ook heel erg benieuwd hoe hij uit gaat groeien inderdaad! We zijn 'gewaarschuwd' dat het wel grotere honden werden ivm het formaat van de wetterhoun en de moeder, maar dat was voor ons juist de reden om voor dit nestje te kiezen omdat wij voorkeur hebben voor een wat grotere hond.
Vooralsnog is hij ontzettend leergierig en heel erg mensgericht, wat hem ook een hele fijne hond maakt in de omgang. Richting andere honden is hij in eerste instantie nog onderdanig, maar bij bekende honden speelt hij er op los