Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Voor onze hond ben ik op zoek naar een zachte, fijne halsband. Nu kwam ik een halsband en lijn tegen van elandleer. Heeft iemand hier ervaring mee? Blijft dit ook met gebruik mooi? En dan nog de twijfel over de kleur.. ik vind cognac schitterend, maar dit is voor mijn gevoel veel kwetsbaarder voor 'lelijk' worden dan zwart leer.
Ik heb voor Muis een zwarte leren karlie halsband en deze is zeker niet kwetsbaarder als haar cognac halsband. Nat doekje eroverheen en hij is weer schoon, waar ze ook doorheen geraasd is.
Ik heb voor Gol de halsband op de tweede foto, ik vind hem prachtig! Ze heeft hem nu een jaar of twee en alleen waar het ijzer zit is het leer een beetje zwart uitgeslagen maar verder is hij nog heel mooi en ik smeer hem niet in ofzo.
Hier de donkere (zwarte?) ronde lijn en halsband. De halsband gebruik ik bij mijn huidige hond niet zo vaak omdat ie altijd in de sloot springt.
Het leer voelt idd erg zacht en prettig aan. Ik heb bewust voor de ronde lijn gekozen omdat ik dat net wat lekkerder dan een platte lijn vind vasthouden. Zeker als de hond wel eens kan trekken ad lijn.
Na verloop van tijd kan het leer wel iets gaan scheuren. Zeker als ie vaak nat wordt. Wat ik af en toe doe is m met wat leervet inwrijven.
Ik heb deze riem nu 2 jaar en onze vorige riem heb ik ook nog steeds, en ik denk na een jaar of 10 intensief gebruik heeft het leer van de oude lijn wel wat scheurtjes.
Bedankt voor de reacties allemaal. Het is uiteindelijk toch de zwarte geworden. De enkele lijn was helaas alleen in het zwart in Nederland leverbaar en het kon niet vanuit Duitsland geleverd worden. Zodra het binnen is zal ik nog even een reactie plaatsen hoe het bevalt