Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met Kalenji Run Light met uitlaten?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Iemand ervaring met Kalenji Run Light met uitlaten?

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Er was eerder al een topic over een goede lamp voor de hond, zodat die goed zichtbaar is in het donker. Maar ik zou zelf eigenlijk ook wel graag zien waar ik mijn voeten neerzet. Het liefste loop ik langs het kanaal, maar daar is geen straatverlichting, dus ik moet iets. Nu zat ik te denken aan gewoon een goede zaklamp meenemen, maar ik heb graag min handen vrij.

Nu kwam ik de Kalenji Run Light tegen op de website van de Decathlon. Het licht zit op je torso, en zou tot 20 meter ver schijnen. Het is natuurlijk bedoeld voor hardlopen, maar ik dacht, dat dat ook met uitlaten nog best eens handig zou kunnen zijn.

Heeft iemand hem heel toevallig voor dat doel in gebruik? Of gewoon voor hardlopen? en zo ja hoe bevalt dat?

http://www.decathlon.nl/run-light-id_8283426.html
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Iemand ervaring met Kalenji Run Light met uitlaten?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Lijkt me best vervelend zo op je boezem.
Ik heb in het donker een hardlooprugtas op en dan aan de voor en achterkant fietslampjes gehangen. Daarnaast voor in heel donker gebied ook een hoofdlamp die goed blijft zitten bij hardlopen (Black Diamond).
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Het voordeel van een hoofdlamp is dat je beeld veel stabieler is.
Daarbij heb ik wel eens een Orbiloc lampje op mn borst geknutseld, maar wordt ik verblind als het lampje in mijn gezichtsveld komt.
Ik zou ook kiezen voor een hoofdlampje.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Hoofdlampje heb ik wel eens geprobeerd, maar ik vind dat licht dus alles behalve stabiel. De snelheid waarmee het licht op en neer gaat als ik mijn hoofd draai word ik oprecht misselijk van.

Dit lampje is natuurlijk wel naar beneden gericht, dus je zult er niet zo snel inkijken. Al is dat voor Duke misschien wel weer vervelend, al geld dat voor een hoofdlampje natuurlijk ook.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Shiloh86 schreef:Hoofdlampje heb ik wel eens geprobeerd, maar ik vind dat licht dus alles behalve stabiel. De snelheid waarmee het licht op en neer gaat als ik mijn hoofd draai word ik oprecht misselijk van.

Dit lampje is natuurlijk wel naar beneden gericht, dus je zult er niet zo snel inkijken. Al is dat voor Duke misschien wel weer vervelend, al geld dat voor een hoofdlampje natuurlijk ook.
Ik keek ook niet in de lichtbundel, maar alleen het zien van het lichtje was genoeg om de komende 20 sec alsvast in de duisternis niets herkenbaars te kunnen onderscheiden :oohja:

Het lijft een ellendig topic, die verlichting :D Ik dacht laatst dat ik 'klaar' zou zijn door het aanschaffen van een hele serie viesdure Oribloc lampjes. Maar ik begin weer van voren af aan.
Leuk als je hond goed zichtbaar is, jammer dat je er zelf door wordt verblind. Ik word gewoon geirriteerd naar mn honden als ze teveel naast me blijven lopen al ze los zijn, want dan heb ik een straal licht in mn porem. Ga eens ergens anders lopen, ksst.

Tijd dat t weer lente wordt, ofzo :ugh:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Paisley schreef:
Tijd dat t weer lente wordt, ofzo :ugh:
Dat sowieso
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”