Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Catootje lekt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Simone
Zeer actief
Aantal honden: 1

Catootje lekt

Ongelezen bericht door Simone »

Ik heb jullie hulp nodig. Het gaat om Catootje. Zij is nu twee keer loops geweest, 19 oktober laatste dag loopsheid. Tot op heden is ze nog niet geheel zindelijk. Er zijn dagen dat ze 1 of 2 keer een plas in huis doet. Vaak 's avonds. Sinds haar tweede loopsheid laat ze na zo'n plas wat druppels lopen. Ik vind dat niet normaal, dus ik heb gister ochtend wat urine opgevangen en naar de DA gebracht. Ze belde dat in principe alles goed was, maar er was een lichtelijk verhoogde ontstekingswaarde. DA vermoedt dat dat nog met de laatste loopsheid te maken heeft. Ze adviseerde om Catootje te laten enten komende week en dan gelijk eens goed na te kijken.

Vanavond zat ze bij mij op schoot te lekken, ze had volgens mij niets door. Ze ruikt af en toe wat ijzerachtig. Ik denk anaalklieren (dacht DA ook). Komende week ga ik met haar naar de DA. Is het wel een goed idee om haar nu te laten enten? En wat denken jullie wat dat druppelen kan zijn? Ze drinkt niet meer dan anders, ze is haar eigen bitcherige zelf en eet als een bouwvakker.
Hebben jullie ideeën? Wat voor onderzoeken adviseren jullie?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Catootje lekt

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Simone schreef: Ze adviseerde om Catootje te laten enten komende week en ?
Wat een opmerkelijk advies, je DA weet niet wat er aan de hand is, ze heeft verhoogde ontstekingswaarde, dan zou je niet eens aan een enting moeten denken :80:
Zou voor mij voldoende zijn om naar een andere DA te gaan.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het enten ook een raar advies.

Ik vind het ook opmerkelijk dat een hond die al twee keer loops is geweest (waarschijnlijk kwa leeftijd 1,5 a 2 jaar ofzo? ) nog steeds niet zindelijk is. Zo te horen heeft ze nog steeds geen controle over haar blaas spieren.

Ik weet dat honden met overgewicht een risico is voor incontinentie. Dit is niet het geval neem ik aan?
Misschien kun je met je dierenarts het hebben over de medicatie die wordt gebruikt tegen incontinentie nav castratie. De bekkenbodemspieren schijnen slapper te kunnen worden door het wegvallen van hormonen uit de eierstokken, waardoor sommige teven incontinent worden na castratie.
Nu is jou hond niet gecastreerd, maar misschien is haar hormoonwaarde wel laag en kunnen haar bekkenbodemspieren toch sterker worden door deze medicijnen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anaalklieren ruiken niet ijzerachtig.... die stinken vreselijk!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Simone
Zeer actief

Catootje is keurig op gewicht, wellicht iets aan de schrale kant. 's Nachts houdt ze de boel keurig op (ze slaapt bij ons op bed).
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik heb een hondje van inmiddels 4 die eigenlijk ook nooit 100% zindelijk geworden is. Af en toe toch nog een plas binnen.
Ze heeft heel vaak blaasontsteking en struviet gehad. Inmiddels met wat supplementen en voer 'redelijk onder controle'.
Er zijn echo's gemaakt, röntgenfoto's, urine direct uit de blaas geprikt maar we komen er niet achter waardoor het nu is. Ook heeft ze een tijdje Propalin gehad om te kijken of dat zou helpen, geen effect.

Ik zou haar zeker niet laten enten (titeren!) en de urine goed uitgebreid laten onderzoeken. Ook onder de microscoop laten bekijken, zit er gruis in?
Als daar verder niet echt iets uitkomt zou ik een echo laten maken....
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

In huis plassen is niet heel gek, veel teven neigen tot markeren voor, tijdens of na de loopsheid en zeker kleine rasjes schromen vaak niet dat binnen te doen.
Dat is wel irritant maar niet zorgelijk.
Dat lekken is wel raar.

Ik zou niet laten enten trouwens, wat een gek advies. Een second opinion lijkt me meer aan de orde.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ontstekingswaarde en ijzergeur (bloed ruikt naar ijzer) lijkt toch wel op een (beginnende) blaasontsteking. Ook de rest van de symptomen wijst daarop. Ik zou dat nog even goed na laten kijken. Enten zou ik even mee wachten tot het probleem opgelost is.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nikkie van me lekt altijd nadat ze loops is geweest.

Het is na elke loopsheid prijs. Pas haar urine na laten kijken was allemaal prima in orde.

Ik denk dat de sluiting gewoon wat minder is door de opgezette vulva.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Simone
Zeer actief

Ik laat haar sowieso nu niet enten, fijn dat jullie daar ook zo stellig over zijn. Andere DA lijkt me een goed plan. Maar wie? We wonen in Elburg, dus tips voor een goede DA hier in de regio wordt gewaardeerd.
Simone
Zeer actief

gonnie schreef:Nikkie van me lekt altijd nadat ze loops is geweest.

Het is na elke loopsheid prijs. Pas haar urine na laten kijken was allemaal prima in orde.

Tot hoe lang naar haar loopsheid druppelt ze?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

het gebeurt bij mensen wel eens dat je zelf echt 100% zeker weet dat je blaasontsteking hebt, en dat het dan toch negatief test bij de arts. Het gevoel van blaasontsteking is zo specifiek, als je dat eenmaal hebt gehad herken je het voortaan zonder twijfel. Als je dan 2 dagen later weer laat testen is de uitslag wel positief. Misschien is er zoiets aan de hand? Wie weet zou er nu iets anders uitkomen als je het nogmaals zou laten testen.
Simone
Zeer actief

Even een kleine update:

Catootje plast nog steeds eens in de paar dagen een keertje in huis, waarna ze (zonder het te beseffen) nog een poosje na lekt. We hebben gisteren (bij een andere DA) een echo laten maken van haar blaas en nieren. Dat ziet er allemaal goed uit. Voor de zekerheid hebben ze wat urine afgenomen en dat op kweek gezet. Vandaag was de uitslag nog steeds negatief, maandag hoor ik het definitief. Maar ze verwachten daar eigenlijk niets van.

De DA vermoedt dat het een gedrags-ding is. Of dat ze niet voldoende uitplast (ze markeert veel buiten) en dat ze daarom nadruppelt. Ik ben enorm blij dat er niets medisch aan ten grondslag ligt.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lizzie. schreef:
Simone schreef: Ze adviseerde om Catootje te laten enten komende week en ?
Wat een opmerkelijk advies, je DA weet niet wat er aan de hand is, ze heeft verhoogde ontstekingswaarde, dan zou je niet eens aan een enting moeten denken :80:
Zou voor mij voldoende zijn om naar een andere DA te gaan.
Dat dus.. en sowieso zou ik eerst even laten titeren voor je er "klakkeloos" een enting inmikt ;-) Als ze nog voldoende beschermd is, is enten sowieso niet nodig ;-)

Suzanne
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Simone schreef:
gonnie schreef:Nikkie van me lekt altijd nadat ze loops is geweest.

Tot hoe lang naar haar loopsheid druppelt ze?
Wel een paar weken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”