Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Triss bij de reddingshonden

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Triss bij de reddingshonden

Ongelezen bericht door tycha »

Gisteren weer sinds lange tijd (vakantie, show, andere bezigheden) met Triss bij de reddingshonden groep wezen trainen.
Deze keer was het een vlakte training, waarbij slachtoffers uit het bos gehaald moeten worden. Mijn verwachtingen waren niet heel hoog gespannen, omdat Triss, als Schotse herder zijn, natuurlijk niet zo stabiel en zelfverzekerd is als bijvoorbeeld een mechelse herder. Triss zit met haar zeven maanden een beetje in haar truttenfase. Mensen zijn niet allemaal leuk meer en worden met wat terughoudendheid benaderd. Blaffende honden zijn ronduit eng :schrik: En die zijn er op zo'n training in overvloed. Bos is spannend, en levert nog wel eens wat stress op in de vorm van gapen en geen snoepjes meer aan willen nemen. Dus ik was heel erg benieuwd wat ze zou gaan doen! En het was voor mij ook een beetje een test of we hier wel of niet mee door zouden gaan. Persoonlijk vind ik het erg leuk om te doen, maar de hond moet er minimaal net zo veel plezier aan beleven of zelfs meer. En als ik iets doe moet er wel iets te bereiken zijn, en niet af en toe mee doen voor de 'lol'.
Toen we voor de eerste keer aan de beurt waren heb ik Triss uit de auto gehaald, en ben alvast met het balletje gaan spelen. Ze was gelijk al goed gefocust op de bal. Dat was al goed!
Aangekomen bij de groep (degene die niet aan de beurt zijn kijken of zijn slachtoffer) werd de vraag gesteld hoe ver we waren? Nou, nergens want dit was haar eerste keer. 'Slachtoffer' nam de bal over en rende daarmee in het zicht weg. Zodra ze zat mocht ik Triss loslaten. Heel spannend want Triss heeft nog nooit met iemand anders met de bal gespeeld. Maar Triss vertrok als een speer uit de boog :O: Speelde vol overgave met het slachtoffer met de bal en kwam als een echte overwinnaar terug gerent. :cheer: Hierna nog een paar keer hetzelfde gedaan, maar nu ging het slachtoffer het bos in. Ook dat ging vol enthousiasme van Triss. Ze begon zelfs te piepen toen ze het slachtoffer weg zag rennen met haar! Bal. Hierna Triss weer terug gebracht naar de auto.
De volgende beurt waren er twee slachtoffers. Een rechts en een links. Ze haalde weer haar bal vol overgave op bij het eerste slachtoffer, en rende voor het gemak maar meteen door naar het tweede slachtoffer :LOL: Dat was nog even niet de bedoeling. Eerst je bal afgeven en daarna mag je naar nummer twee. Nummer twee had een harde bal, en die vond ze thuis nog helemaal niet zo leuk, maar ook hier ging het heel goed.
Bij de derde keer liep het slachtoffer het bos in en de heide op. Met weer net zo veel enthousiasme rende ze het bos in, daar was ze even het slachtoffer kwijt, maar na een keer aanroepen, liep ze springend als een hert over de heide naar het slachtoffer toe. Ze vond het zelfs zo leuk dat ze gezellig met het slachtoffer mee terug liep naar de groep. Af en toe de bal voor de voeten werpend als uitnodiging om nog een keer zo leuk te spelen.
Kortom de training ging boven verwachting. Nul stress, ook niet voor de blaffende honden. Een en al enthousiasme! We gaan er dus mee door :lol1:
Een minpuntje, toen we na de training nog even in het bos gingen lopen, zag ze een paar trimmers lopen op flinke afstand, en daar vertrok ze natuurlijk onmiddellijk naar toe. Jaaaaa, mensen!!!! Die hebben vast mijn bal :cheer: :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Triss bij de reddingshonden

Ongelezen bericht door Pemba »

Leuk dat ze het zo goed doet :ok:
Afbeelding
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Klinkt leuk zeg.. Daar wordt ik ook enthousiast van
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Heel erg leuk, dat enthousiasme :D
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

O dat klinkt leuk zeg. Waar doe je dat?
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Het was zeker erg leuk :ok:
*Wolf* schreef:O dat klinkt leuk zeg. Waar doe je dat?
Ik train bij sardog Nederland
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Re: Triss bij de reddingshonden. Les 2

Vanmiddag weer met Triss bij de Reddingshonden geweest. Deze keer was de training in Hoogerheide. Ook weer een pokke-eind rijden, maar Triss vind het geweldig, ik zelf vind het ook erg leuk, en de groep mensen is ook leuk!
Weer begonnen met iemand die wegloopt met de bal, en zodra deze persoon zit Triss laten gaan om even te spelen met de bal en daarna terug komen spelend met het slachtoffer. Ondanks dat Triss loops is ging ze weer met evenveel enthousiasme van start. Triss vind het echt heel leuk, sleurt me ongeveer naar de plek waar we van start gaan, en staat te piepen van enthousiasme voordat ze van start mag.
Omdat dit weer goed ging, zijn we hierna een stapje verder gegaan. Het slachtoffer loopt in het zicht weg het bos in, deze keer met twee ballen, en gaat zitten. Als het slachtoffer zit mag ik Triss loslaten. Triss ging op volle snelheid het bos is, struikelt nog een keer door een greppel, maar rent daarna gewoon net zo hard weer door. Spelen bij het slachtoffer, en daarna moest ik haar terug roepen. In het terugroepen rent ze door dezelfde greppel, en denkt dat ze haar bal kwijt is, terwijl ze die gewoon in haar bek had :piew: Ze loopt terug, denkt haar bal te zien, neemt een hap lang droog gras met bal en rent terug naar ons. Hierna de bal afgenomen, en haar weer naar het slachtoffer gestuurd. Nu heeft ze dus niemand weg zien lopen, en moet ze dus zelf weer naar dat slachtoffer gaan. Dat gaf heel even verwarring, huh? Wat? "Ja zoek!" En daar ging ze weer, geleerd van de vorige keer, gaat ze nu om de greppel heen :mrgreen: Weer spelen met de bal en terugroepen. Dit nog een paar keer herhaalt, en na twee keer begrijpt ze het en vertrekt op mijn zoek direct naar het slachtoffer. :cheer:
Toen we klaar waren en met zijn allen terug naar de auto liepen, ging Triss voor alle zekerheid toch nog een keer kijken op de plek waar het slachtoffer had gezeten. Even zeker weten of er echt niet nog iemand met een bal zat :LOL:
Ze heeft vandaag met verschillende slachtoffers gewerkt, ook mannen waarop sommige honden nog wel eens gedrukt op willen reageren vanwege uitstraling, maar ook daar had Triss geen problemen mee. Iedereen is leuk :cheer:
Ze doet het echt heel leuk, zit keurig netjes in de auto te wachten tot ze weer aan de beurt is. En heeft de hele terugweg heerlijk liggen pitten op de achterbank, en ligt nu uitgeteld op de bank :)
Trots op het knappe meisje :I:
Afbeelding
Groetjes Marja
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Knappe Triss! Heerlijk als je hond je positief verrast he.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Leuk is dat als ze er zoveel lol in hebben he.Daar groei je dan zelf ook van.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Knappe Triss! Heerlijk als je hond je positief verrast he.
Volgens mij sta ik dan zelf ook te glimmen van trots ;)
Eefje83 schreef:Leuk is dat als ze er zoveel lol in hebben he.Daar groei je dan zelf ook van.
Heel leuk :) Ze gaat nog harder van start als dat Tycha deed haha, rare Schot ;)
Het is ook leuk, omdat er een aantal mensen lopen, die kortharen ook leuke honden vinden en benieuwd zijn hoe ze het gaat doen. Dan is het leuk als je hond zich zo goed laat zien. Een goed voorbeeld voor het ras.
Afbeelding
Groetjes Marja
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk zeg, zo te lezen is dit jullie op het lijf geschreven! :D
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Leuk!! Ik zie het heel vaak, ietwat timide of zelfs ronduit bange honden die heel erg opknappen van zoekwerk, veel zelfverzekerder worden. Heerlijk als je hond iets zo leuk vindt.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Tallie schreef:Leuk!! Ik zie het heel vaak, ietwat timide of zelfs ronduit bange honden die heel erg opknappen van zoekwerk, veel zelfverzekerder worden. Heerlijk als je hond iets zo leuk vindt.
Dat is inderdaad ook goed te zien. Zeker in de dagen vlak na de training, dat ze duidelijk zelfverzekerder en sterker is. En herstelt ook veel sneller als een tijdje geleden.
We liepen vandaag langs een auto, en op het moment dat we erachter liepen, gaat de hond in die auto helemaal uit zijn stekker. Triss schrikt (ik ook trouwens) we lopen door en twee meter verder is ze het weer kwijt, en staat haar staart weer fier omhoog. Voorheen had ze hier veel langer last van. Nu is het even schrikken en weer door.
Afbeelding
Groetjes Marja
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Wat leuk zeg om dit te lezen. Uiteraard weet ik van reddingshonden maar ik verwachtte niet dat men dit ook als hobby kan doen. Ga ik verder uitzoeken!
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

dank je wel!!
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”