Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trage schildklier? t4 18
Moderator: moderatorteam
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Trage schildklier? t4 18
Het hondje van mijn zusje, een chihuahua Lotje, is een gecastreerd teefje van 3 jaar oud.
Ze weegt 3,9 kg. Ideaal gewicht voor Lot zou rond de 3-3,2kg zijn.
Ze loopt dagelijks zeker 1,5 uur en krijgt maar 20-30 gram vlees per dag. Verder niets.
Haar t4 is in maart bepaald, was toen 20. Vandaag was het 18. Ze is bij mij actief maar als ze bij mijn zusje is slaapt ze hele dagen. Volgens d'arts heeft ze een wat trage hartslag. Ze heeft het ook altijd koud (maarja, het is ook wel een chi) Ze heeft altijd honger en haar vachtje is niet zo mooi als dat het zou kunnen zijn.
Volgens een artikel dat ik laatst tegenkwam is 18 de laagste normale waarde. Volgens dierenarts is het onder de 13 pas mogelijk een probleem.
TSH word getest en hoor ik maandag.
Hebben jullie ervaring en advies?
Ze loopt dagelijks zeker 1,5 uur en krijgt maar 20-30 gram vlees per dag. Verder niets.
Haar t4 is in maart bepaald, was toen 20. Vandaag was het 18. Ze is bij mij actief maar als ze bij mijn zusje is slaapt ze hele dagen. Volgens d'arts heeft ze een wat trage hartslag. Ze heeft het ook altijd koud (maarja, het is ook wel een chi) Ze heeft altijd honger en haar vachtje is niet zo mooi als dat het zou kunnen zijn.
Volgens een artikel dat ik laatst tegenkwam is 18 de laagste normale waarde. Volgens dierenarts is het onder de 13 pas mogelijk een probleem.
-
Zoraya
- Vaste gebruiker
Re: Trage schildklier? t4 18
Hoeveel voer krijgt ze? 20-30 gram per dag? Dat kan je niet menen? Dat is echt dierenmishandeling. En dan kan ze nog 1,5 uur per dag lopen?Desi&Bibi schreef:Het hondje van mijn zusje, een chihuahua Lotje, is een gecastreerd teefje van 3 jaar oud.
Zou dit maar eens snel bespreken met je dierenarts, dat kan niet goed zijn.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als ze bij jou actief is lijkt het me niet helemaal logisch dat de schildklier echt het probleem is. Het eten en de vacht kunnen ook van de sterilisatie komen.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Altijd honger hebben past juist bij een snel werkende schildklier.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Die van Senghe is veel te traag en die at als een bootwerker.DebbieZ schreef:Altijd honger hebben past juist bij een snel werkende schildklier.
Ik vind dat als een hond dat soort klachten heeft een da ook kan proberen hoe de hond het doet op een lage dosis forthyron.
Een hond van een vriendin zat ook op het randje en die is enorm opgeknapt door de medicijnen.

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bedankt. Ik denk dat we dat gaan doen, hoe de TSH ook is maandag. Er zijn nog meer waarden om te testen, dat is ook een optie. Maar een lage dosis als test (4 weken word geadviseerd) vind ik zeker het proberen waard. Ik weet alleen (nog) niet wat de risico's zijn voor de schildklier als je onnodig medicijnen geeft.Pemba schreef:Die van Senghe is veel te traag en die at als een bootwerker.DebbieZ schreef:Altijd honger hebben past juist bij een snel werkende schildklier.
Ik vind dat als een hond dat soort klachten heeft een da ook kan proberen hoe de hond het doet op een lage dosis forthyron.
Een hond van een vriendin zat ook op het randje en die is enorm opgeknapt door de medicijnen.
TSH en t4 geven ook geen uitsluitsel...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk dat je dan alleen een beetje hyper hondje krijgtDesi&Bibi schreef:Bedankt. Ik denk dat we dat gaan doen, hoe de TSH ook is maandag. Er zijn nog meer waarden om te testen, dat is ook een optie. Maar een lage dosis als test (4 weken word geadviseerd) vind ik zeker het proberen waard. Ik weet alleen (nog) niet wat de risico's zijn voor de schildklier als je onnodig medicijnen geeft.Pemba schreef:Die van Senghe is veel te traag en die at als een bootwerker.DebbieZ schreef:Altijd honger hebben past juist bij een snel werkende schildklier.
TSH en t4 geven ook geen uitsluitsel...
In het begin kreeg Senghe ook iets teveel en die werd alleen wat drukker dan anders.