Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup prijs vermelden.
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pup prijs vermelden.
De laatste tijd ben ik een beetje aan het rond kijken naar pups. Niet voor nu maar gewoon oriëntatie voor de toekomst. Dus vaak zit ik op marktplaats of op facebook een beetje te neuzen. In mijn geval naar een OEB.
Wat me opvalt ik dat veel fokkers geen prijzen vermelden. Dan staat er N.O.T.K. of op aanvraag.
Toch ben ik benieuwd wat is nou de reden om geen prijzen te vermelden, dit scheelt toch vragen van mogelijke pupkopers en afhakers daardoor.
Als ik denk een goede fokker gevonden te hebben en die vermeld geen prijzen dan zou dit toch wel 1 van mijn eerste vragen zijn. Niet omdat ik het geld er niet voor over heb, maar ik ga mezelf niet lekker maken en vervolgens buitensporige prijzen te horen krijgen waar ikzelf niet meer akkoord zou gaan.
Het gaat me er dus niet zo zeer om wat een pup kost en waarom, maar waarom zou je de prijzen niet gewoon vermelden en direct open kaart spelen met mogelijke kopers?
Wat me opvalt ik dat veel fokkers geen prijzen vermelden. Dan staat er N.O.T.K. of op aanvraag.
Toch ben ik benieuwd wat is nou de reden om geen prijzen te vermelden, dit scheelt toch vragen van mogelijke pupkopers en afhakers daardoor.
Als ik denk een goede fokker gevonden te hebben en die vermeld geen prijzen dan zou dit toch wel 1 van mijn eerste vragen zijn. Niet omdat ik het geld er niet voor over heb, maar ik ga mezelf niet lekker maken en vervolgens buitensporige prijzen te horen krijgen waar ikzelf niet meer akkoord zou gaan.
Het gaat me er dus niet zo zeer om wat een pup kost en waarom, maar waarom zou je de prijzen niet gewoon vermelden en direct open kaart spelen met mogelijke kopers?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Pup prijs vermelden.
Staat bij mij idd ook niet op de site (adverteer niet op MP
)
Waarom? Omdat het verschilt of een pup binnen Nederland weg mag op 8 weken of naar het buitenland variërend zoals bij het huidig nest van 10 tot 27 weken.
Waarom? Omdat het verschilt of een pup binnen Nederland weg mag op 8 weken of naar het buitenland variërend zoals bij het huidig nest van 10 tot 27 weken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Op MP doen ze dat niet omdat je boven een bepaald bedrag (ik meen 250) de advertentie betaalt en als je niets vermeldt is het gratis. 
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Dat pups naar het buitenland gaan en daar een ander prijskaartje aanhangt dat snap ik. En dat je moet betalen op marktplaats maar dit niet wil doen ook wel. Ondanks dat ik dat een erg goedkope reden zou vinden.
Laatst heb ik even de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb heel netjes de vraag gesteld of ik foto's van de ouders kon krijgen want dat staat er vaak niet bij en in dit geval dus ook niet. En uiteraard heb ik om de pupprijs gevraagd. Daarop kreeg ik gelijk antwoord dat ik maar moest langs komen dan kon ik moeders in het echt bekijken en een foto van de vader zien en prijzen werden niet via internet doorgegeven.
In zo'n geval ben ik dus als mogelijke pupkoper gelijk klaar. Ik wil weten wat er zo ongeveer gevraagd wordt voor een pup zonder mezelf eerst lekker te maken en ik ga geen belachelijke bedragen betalen omdat ik net een pupje heb geknuffeld.
Ben ik nou zo raar?
Dat pups naar het buitenland gaan en daar een ander prijskaartje aanhangt dat snap ik. En dat je moet betalen op marktplaats maar dit niet wil doen ook wel. Ondanks dat ik dat een erg goedkope reden zou vinden.
Laatst heb ik even de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb heel netjes de vraag gesteld of ik foto's van de ouders kon krijgen want dat staat er vaak niet bij en in dit geval dus ook niet. En uiteraard heb ik om de pupprijs gevraagd. Daarop kreeg ik gelijk antwoord dat ik maar moest langs komen dan kon ik moeders in het echt bekijken en een foto van de vader zien en prijzen werden niet via internet doorgegeven.
In zo'n geval ben ik dus als mogelijke pupkoper gelijk klaar. Ik wil weten wat er zo ongeveer gevraagd wordt voor een pup zonder mezelf eerst lekker te maken en ik ga geen belachelijke bedragen betalen omdat ik net een pupje heb geknuffeld.
Ben ik nou zo raar?
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb even de proef op de som genomen maar kan gewoon gratis pups op marktplaats aanbieden of ik nou 750 euro of 1250 euro als vraagprijs invoer. Dus dat zal de reden wel niet zijn.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Hebben ze geen website? Dat ze het teveel moeite vinden om even een foto te mailen is wel apart.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
Aan de andere kant, ik heb van de mensen die fokken begrepen dat ze dagelijks zat berichten ontvangen van mensen die informatie/foto's ect willen hebben en vervolgens horen ze van het gros niks meer.
Dat je een pupprijs wilt weten snap ik best. Als ik een hond/pup ga kopen, wil ik ook op voorhand weten wat ik moet betalen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nee, ik vind dat helemaal niet raar, integendeel zelfs. Je wilt gewoon weten wat de prijs is van iets wat je zou willen kopen. De tactiek om je langs te laten komen omdat er geen prijzen via internet bekend gemaakt worden begrijp ik ook. Als je emotie verkoopt kun je de hoofdprijs vragen. En emotie verkoopt het beste. Als je de puppen een half uur geknuffeld hebt gaan veel mensen overstag.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat was vroeger wel zo maar is al jaren geleden verandert. Vroeger was het zo dat ongeacht welke categorie je een vanaf 250€ een bepaald bedrag moest betalen, nu is het zo dat je afhankelijk van de categorie een bepaald bedrag moet betalen.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Nou ja je kunt er wel van uit gaan wat zo'n pup ongeveer kost. Waarschijnlijk 900 tot 1300 euro. Dus dat betaal je dan ook gewoon. Veel fokkers gaan niet als eerste de prijs noemen. Je gaat er langs, maakt kennis etc. En dan zal de prijs ook ter sprake komen. Dan kun je altijd nog zeggen dat je het te duur vindt natuurlijk.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
_Esmee
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Hippo schreef:Hebben ze geen website? Dat ze het teveel moeite vinden om even een foto te mailen is wel apart.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
Aan de andere kant, ik heb van de mensen die fokken begrepen dat ze dagelijks zat berichten ontvangen van mensen die informatie/foto's ect willen hebben en vervolgens horen ze van het gros niks meer.
Dat je een pupprijs wilt weten snap ik best. Als ik een hond/pup ga kopen, wil ik ook op voorhand weten wat ik moet betalen.
In dit geval is er geen website. Wat ik de OEB wereld vrij normaal is. Wel werken vele met facebook maar ook daar staat niet altijd alles op vermeld.
En ik snap niet dat als je een reactie geeft waarom het dan teveel moeite zou zijn om ook even een foto van de ouders mee te sturen en een prijs door te geven.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nee, je bent niet raar. dit heeft mij enorm geërgerd toen ik een pup zocht. vragen om de pupprijs mag niet, maar (en dat is gebeurd) naar fokking vinkeveen rijden om erachter te komen dat de pups jonger zijn dan aangegeven én meer kosten dan wij uit willen geven werkt ook niet.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
uiteindelijk dus al dat soort aankondigingen links laten liggen en Willem tegengekomen in een advertentie met geboortedatum, rassen van de ouders én pupprijs erbij. uurtje van huis dus ok om even te gaan kijken en de rest is geschiedenis

- dagmar88
- Zeer actief
Dat vind ik wel raar.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
Bij stamboompups wordt zelden een prijs vermeld. Je mag verwachten dat die aan de richtprijs van de rasvereniging voldoet.
Wij hebben de prijs voor onze nepperds wel vermeld, zonder kosten.
Dan krijg je weer mensen die bellen met "voor bedrag x wil ik de pup wel, want ik ben arm en zielig". Ja, nou en
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
als de RV zegt zoals hierboven ergens staat: tussen de 900 en 1300 weet ik nog niks.
900 wil ik evt wel betalen, 1000+ niet
900 wil ik evt wel betalen, 1000+ niet

- Gimmick
- Zeer actief
Maar dan ben je elkaars tijd toch gewoon aan het verdoen.tobi__ schreef:Nou ja je kunt er wel van uit gaan wat zo'n pup ongeveer kost. Waarschijnlijk 900 tot 1300 euro. Dus dat betaal je dan ook gewoon. Veel fokkers gaan niet als eerste de prijs noemen. Je gaat er langs, maakt kennis etc. En dan zal de prijs ook ter sprake komen. Dan kun je altijd nog zeggen dat je het te duur vindt natuurlijk.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
Ik wil gewoon weten wat het kost ik weet zelf namelijk wel wat ik wil betalen maximaal.
Een fokker die de prijs niet wil noemen is bij mij ook exit.
Ik vraag ook in de eerste mail wat een pup moet kosten. Maar stel daar ook nog tig andere vragen bij.
Ik wil niet eerst knuffelen en dan te horen krijgen dat een pup 1300 euro kost want dat vertik ik te betalen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ach die keer dat ik naar een fokker belde om te vragen of ik een keer langs mocht komen om kennis te maken, kreeg ik te horen dat dat alleen mocht als ik zeker wist dat ik een pup van hun wilde.... Ik heb vriendelijk bedankt
Ik snap die geheimzinnigheid ook niet zo goed. Alsof je alleen maar geschikt bent om een pup te krijgen als de prijs geen donder uitmaakt.
Ik snap die geheimzinnigheid ook niet zo goed. Alsof je alleen maar geschikt bent om een pup te krijgen als de prijs geen donder uitmaakt.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- tobi__
- Zeer actief
Ik denk dat fokkers veel te vaak mailtjes ontvangen met als eerste vraag 'wat mot het kosten' en dat ze daardoor iedereen meteen afwijzen die daar naar vraagt?
Vond het ook wat moeilijk en krampachtig allemaal. Maar ja, wij hebben er wel aan meegewerkt en de prijs van Tobi werd tijdens het eerste kennismakingsgesprek meteen verteld. Dat vind ik prima, want wij gingen daar ook kijken met de optie om nog nee te zeggen. Alleen via internet en telefoon informatie krijgen, vind ik ook niet wenselijk.
Vond het ook wat moeilijk en krampachtig allemaal. Maar ja, wij hebben er wel aan meegewerkt en de prijs van Tobi werd tijdens het eerste kennismakingsgesprek meteen verteld. Dat vind ik prima, want wij gingen daar ook kijken met de optie om nog nee te zeggen. Alleen via internet en telefoon informatie krijgen, vind ik ook niet wenselijk.
_Esmee
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dit inderdaad. Ik vind zelf de ouderdieren en de werkwijze van de fokker veel belangrijker dan de prijs. Natuurlijk zijn er grenzen, maar het bepaald niet mijn eerste selectie.tobi__ schreef:Nou ja je kunt er wel van uit gaan wat zo'n pup ongeveer kost. Waarschijnlijk 900 tot 1300 euro. Dus dat betaal je dan ook gewoon. Veel fokkers gaan niet als eerste de prijs noemen. Je gaat er langs, maakt kennis etc. En dan zal de prijs ook ter sprake komen. Dan kun je altijd nog zeggen dat je het te duur vindt natuurlijk.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Dit dus. En mensen zullen misschien niet zo snel durven zeggen dat ze de prijs te hoog vinden.Wolfsblut schreef:Nee, ik vind dat helemaal niet raar, integendeel zelfs. Je wilt gewoon weten wat de prijs is van iets wat je zou willen kopen. De tactiek om je langs te laten komen omdat er geen prijzen via internet bekend gemaakt worden begrijp ik ook. Als je emotie verkoopt kun je de hoofdprijs vragen. En emotie verkoopt het beste. Als je de puppen een half uur geknuffeld hebt gaan veel mensen overstag.
Ik heb altijd een prijs vermeld als ik adverteerde, hoefde ook nooit te betalen voor advertenties dan.
- tobi__
- Zeer actief
Dat vind ik echt onzin. Je gaat toch geen euro meer betalen dan je kunt/wilt missen, omdat je geen 'nee' durft te zeggen?tbeast schreef:Dit dus. En mensen zullen misschien niet zo snel durven zeggen dat ze de prijs te hoog vinden.Wolfsblut schreef:Nee, ik vind dat helemaal niet raar, integendeel zelfs. Je wilt gewoon weten wat de prijs is van iets wat je zou willen kopen. De tactiek om je langs te laten komen omdat er geen prijzen via internet bekend gemaakt worden begrijp ik ook. Als je emotie verkoopt kun je de hoofdprijs vragen. En emotie verkoopt het beste. Als je de puppen een half uur geknuffeld hebt gaan veel mensen overstag.
Ik heb altijd een prijs vermeld als ik adverteerde, hoefde ook nooit te betalen voor advertenties dan.
_Esmee
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb anders bij de Dobermanns al vaak gehoord en gezien dat Fokker A € 1400 vraagt en Fokker B € 900, voor pups met nagenoeg dezelfde inprenting en socialisatie, ouderdieren die 0,0 voor elkaar onderdeden en dezelfde gezondheidstesten. Dan wil ik toch wel graag vooraf weten wat de prijs is, want dat vind ik in zo'n geval wel meewegen als het € 500,- scheelt.Brindlecardi schreef:Dit inderdaad. Ik vind zelf de ouderdieren en de werkwijze van de fokker veel belangrijker dan de prijs. Natuurlijk zijn er grenzen, maar het bepaald niet mijn eerste selectie.tobi__ schreef:Nou ja je kunt er wel van uit gaan wat zo'n pup ongeveer kost. Waarschijnlijk 900 tot 1300 euro. Dus dat betaal je dan ook gewoon. Veel fokkers gaan niet als eerste de prijs noemen. Je gaat er langs, maakt kennis etc. En dan zal de prijs ook ter sprake komen. Dan kun je altijd nog zeggen dat je het te duur vindt natuurlijk.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
Niet dat het nu nog van toepassing is. Voor elke mechelpup(met en zonder stamboom) vind ik dat je lachwekkend weinig hoeft te betalen t.o.v. de meeste rassen. Zelfs al 3x een gratis pup afgewezen(2x met boom en 1x zonder) omdat de combinatie mij niet aanstond. Liever geen hond, dan 1 die ik qua karakter niet wil. En heb nog liever een herplaatser dan een pup
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Toen ik op zoek was, liep ik hier ook tegen aan, als ik vroeg naar de erfelijke testen en deze per mail konden gestuurd worden zodat ik zeker weet dat het daadwerkelijke om erfelijke testen ging. Kreeg ik het merendeel standaard het antwoord dat ze dit niet per mail verstuurde. Nou dan haak ik af, heb meerdere keren meegemaakt als ik langs kwam dat het alleen een onderzoekje betreft van hun eigen DA. Dus ik haak dan ook gelijk af als ik niet per mail het antwoord krijg waar ik om vroeg. Snap werkelijk niet waarom fokkers zo geheimzinnig doen over testen en pup bedrag 

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat ik dan WEL heel goed begrijp is dat er geen info over de reu/vaderhond gegeven wordt. Niet iedere fokker wil dat meteen wereldkundig maken voordat er een succesvolle dekking is.
Het "koud" vragen naar een pupprijs wordt doorgaans niet prijs gesteld maar als je een mail stuurt met waarom je belangstelling hebt voor ene pup van teef X / ras Y en dat je graag wilt weten met welke pupprijs je rekening moet houden, dan krijg je vaak wel gewoon antwoord. Maar teveel fokkers zijn niet gediend van "ik ben Mientje, wat kost bij jou een pup". Wel gediend zijn ze van een mail van iemand die door info te geven over zichzelf (kort), de al aanwezige honden (eventueel) echt aangeeft serieuze interesse te hebben en dan volgt ook gewoon een antwoord.
Suzanne
Het "koud" vragen naar een pupprijs wordt doorgaans niet prijs gesteld maar als je een mail stuurt met waarom je belangstelling hebt voor ene pup van teef X / ras Y en dat je graag wilt weten met welke pupprijs je rekening moet houden, dan krijg je vaak wel gewoon antwoord. Maar teveel fokkers zijn niet gediend van "ik ben Mientje, wat kost bij jou een pup". Wel gediend zijn ze van een mail van iemand die door info te geven over zichzelf (kort), de al aanwezige honden (eventueel) echt aangeeft serieuze interesse te hebben en dan volgt ook gewoon een antwoord.
Suzanne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
En toch, als ik een beter gevoel heb over fokker A en de ouderdieren dan kies ik toch daarvoor. Ik ga geen 3 fokkers af met de vraag wie goedkoper is.Hippo schreef:Ik heb anders bij de Dobermanns al vaak gehoord en gezien dat Fokker A € 1400 vraagt en Fokker B € 900, voor pups met nagenoeg dezelfde inprenting en socialisatie, ouderdieren die 0,0 voor elkaar onderdeden en dezelfde gezondheidstesten. Dan wil ik toch wel graag vooraf weten wat de prijs is, want dat vind ik in zo'n geval wel meewegen als het € 500,- scheelt.Brindlecardi schreef:Dit inderdaad. Ik vind zelf de ouderdieren en de werkwijze van de fokker veel belangrijker dan de prijs. Natuurlijk zijn er grenzen, maar het bepaald niet mijn eerste selectie.tobi__ schreef:Nou ja je kunt er wel van uit gaan wat zo'n pup ongeveer kost. Waarschijnlijk 900 tot 1300 euro. Dus dat betaal je dan ook gewoon. Veel fokkers gaan niet als eerste de prijs noemen. Je gaat er langs, maakt kennis etc. En dan zal de prijs ook ter sprake komen. Dan kun je altijd nog zeggen dat je het te duur vindt natuurlijk.Dees en Maylo schreef:Ahh. Daar komt de aap uit de mouw.
Ben ik nou zo raar?
Niet dat het nu nog van toepassing is. Voor elke mechelpup(met en zonder stamboom) vind ik dat je lachwekkend weinig hoeft te betalen t.o.v. de meeste rassen. Zelfs al 3x een gratis pup afgewezen(2x met boom en 1x zonder) omdat de combinatie mij niet aanstond. Liever geen hond, dan 1 die ik qua karakter niet wil. En heb nog liever een herplaatser dan een pup
Bij de corgi is een adviesprijs van 650 geloof ik. Er zijn fokkers die dat vragen maar ook fokker die 300-400 meer vragen. Het is bij ons totaal niet van invloed geweest op de uiteindelijke keuze.
Er zijn uiteraard grenzen, ik ga geen 2.000 euro neerleggen voor een hond. Maar alles tussen de 600 en 1.200 vind ik wel gebruikelijk voor een hond met stamboom en houdt in ook rekening mee als in besluit om een pup aan te schaffen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Persoonlijk zet ik de pupprijs niet openbaar omdat ik niet wil dat mensen daarom kiezen voor een pup van mij, koopjesjagers zeg maar. En nee, mijn prijs ligt zeker niet hoger dan gemiddeld. Ik vraag een prijs die ik eerlijk vind, en vermeld het wel in mailcontact als mensen er om vragen. Maar dan heb je de eerste schifting al gehad zeg maar.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb een tijdje terug interesse gehad in een stamboompup (wat me bezielde, geen idee. Je probeert wel eens wat) en ik heb met twee fokkers contact gehad. Beide hadden de pupprijs gewoon op de website staan. Bij 1 mocht ik al op de puppenlijst voordat ze me gezien hadden. Ze zouden me bellen en uitnodigen voor een bezichtiging als de pups geboren waren. Nooit meer wat van gehoord. Bij de andere ben ik op bezoek geweest maar heb vriendelijk bedankt.
Beide fokkers vroegen rond de 900 euro wat voor dat ras redelijk gebruikelijk is. Ik kan me voorstellen dat wanneer een fokker vulgair veel geld vraagt (want prijzen dit, puppypakketje dat) dat ie wat voorzichtiger is met prijzen verkondigen
Je wilt dan wat tijd hebben om bij een bak koffie bij je pupkopers te impregneren waarom ze 500 euro meer vragen dan andere fokkers.
Beide fokkers vroegen rond de 900 euro wat voor dat ras redelijk gebruikelijk is. Ik kan me voorstellen dat wanneer een fokker vulgair veel geld vraagt (want prijzen dit, puppypakketje dat) dat ie wat voorzichtiger is met prijzen verkondigen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Als je geen mailtjes wilt met 'wat moeten ze kosten?' moet je de pupprijs gewoon vermelden. Ik snap dat geheimzinnige rondom de prijs van een hond echt niet.
Nu wij voor het eerst op een lijst staan voor n pup heb ik ook direct gevraagd aan welke prijs ik ongeveer denken moet. Ik vind dat nl wel belangrijk en heb mn grenzen met wat ik wil uitgeven aan een hond.
Nu wij voor het eerst op een lijst staan voor n pup heb ik ook direct gevraagd aan welke prijs ik ongeveer denken moet. Ik vind dat nl wel belangrijk en heb mn grenzen met wat ik wil uitgeven aan een hond.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Want jij denkt dat mensen websites lezenMachie schreef:Als je geen mailtjes wilt met 'wat moeten ze kosten?' moet je de pupprijs gewoon vermelden. Ik snap dat geheimzinnige rondom de prijs van een hond echt niet.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Waarom? Als je het echt wilt weten bel je even. Ik vermoed dat een fokker dan denkt 'heb je er weer een' maar dan heb je wel je antwoord.Nanna schreef:En dan nóg wil ik van tevoren weten of ik 600 of 1200 euro moet aftikken. Het is geen pak suiker dat je koopt hè. Ik vind 600 euro verschil echt enorm.Brindlecardi schreef: Maar alles tussen de 600 en 1.200 vind ik wel gebruikelijk voor een hond met stamboom en houdt in ook rekening mee als in besluit om een pup aan te schaffen.
En ja 600 of 1200 euro is een groot verschil, maar wat maakt dat eigenlijk uit?
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Voor mijn portemonnee een heleboelBrindlecardi schreef:Waarom? Als je het echt wilt weten bel je even. Ik vermoed dat een fokker dan denkt 'heb je er weer een' maar dan heb je wel je antwoord.Nanna schreef:En dan nóg wil ik van tevoren weten of ik 600 of 1200 euro moet aftikken. Het is geen pak suiker dat je koopt hè. Ik vind 600 euro verschil echt enorm.Brindlecardi schreef: Maar alles tussen de 600 en 1.200 vind ik wel gebruikelijk voor een hond met stamboom en houdt in ook rekening mee als in besluit om een pup aan te schaffen.![]()
En ja 600 of 1200 euro is een groot verschil, maar wat maakt dat eigenlijk uit?
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net even een poging gedaan om bij iemand antwoord te krijgen. Er stond niet bij of de ouders getest waren. Dus heb ik dat gevraagd en wat de prijs was, zodat ik niet voor een verassing kom te staan als ik naar de andere kant van NL zou rijden.
Ouders waren niet getest, maar ed en hd zouden niet in de lijnen voorkomen. Het is het derde nestje van de teef, en de vader is ook in hen bezit. Vraagprijs 800 euro!
Wel fijn dat je een eerlijk antwoord krijgt maar er staan genoeg OEB pups met ongeteste ouders/ oeps nestjes of niet raszuiver voor 250 tot 500 euro.
Een aantal vermelden wel hun prijzen met geteste ouders daarvan variëren de prijzen rond de 700 tot 1100 euro. En bij de duurdere pups zie je dat te prijzen zakken als ze met pups overblijven zitten die al weg mogen.
Toevoeging:
Wauw.. Ik reageer niet binnen een half uur terug en krijg direct een bericht met: Had u nog belangstelling?
Ouders waren niet getest, maar ed en hd zouden niet in de lijnen voorkomen. Het is het derde nestje van de teef, en de vader is ook in hen bezit. Vraagprijs 800 euro!
Wel fijn dat je een eerlijk antwoord krijgt maar er staan genoeg OEB pups met ongeteste ouders/ oeps nestjes of niet raszuiver voor 250 tot 500 euro.
Een aantal vermelden wel hun prijzen met geteste ouders daarvan variëren de prijzen rond de 700 tot 1100 euro. En bij de duurdere pups zie je dat te prijzen zakken als ze met pups overblijven zitten die al weg mogen.
Toevoeging:
Wauw.. Ik reageer niet binnen een half uur terug en krijg direct een bericht met: Had u nog belangstelling?
Laatst gewijzigd door DesireeB op 09 nov 2016 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.