Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verhuisdieren.nl
Moderator: moderatorteam
Verhuisdieren.nl
Ik heb me geabonneerd op verhuisdieren.nl. Nu staan daar vaak Roemeense honden op. En dan bij eigenaar een naam met mailadres en tel. nummer. En dan bij reden van herplaatsing "Stichting". Maar geen naam van een stichting. Weet iemand hoe dat zit? Zijn het dan particulieren die honden uit Roemenië halen?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Verhuisdieren.nl
Nee is gewoon van stichtingen. Is niet heel lang geleden dat je daar nog echt honden kon vinden van particulieren maar nu is het zoeken in een bos vol stichtinghonden helaas

-
- Zeer actief
Even gekeken en wat is Sky toch weer een beeldschone Roemeense hond, een wolfachtig type. Komt van de straat, maar als die stichtingen toch eens zouden stoppen met verzonnen etiketjes erop plakken. Hij zou een herder x husky zijn, jaja. En schofthoogte: middel (35-70) 
En leeftijd wordt aangegeven als 0-3 (jong) en 3-7 (middelbaar) enzovoort. Hoe moeilijk zal het zijn om gewoon de juiste leeftijd te vermelden?
Maar verder een goed initiatief, deze site

En leeftijd wordt aangegeven als 0-3 (jong) en 3-7 (middelbaar) enzovoort. Hoe moeilijk zal het zijn om gewoon de juiste leeftijd te vermelden?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
leeftijd is vaak moeilijk te schatten he, een hele jonge hond is prima te doen maar daar houdt het ook bij op...*Wolf* schreef:Even gekeken en wat is Sky toch weer een beeldschone Roemeense hond, een wolfachtig type. Komt van de straat, maar als die stichtingen toch eens zouden stoppen met verzonnen etiketjes erop plakken. Hij zou een herder x husky zijn, jaja. En schofthoogte: middel (35-70)
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Precies, leeftijd is ingewikkeld. En het probleem met de hoogte zie ik ook niet zo. Er staan cm's bij, prima toch? De rest zie je bij de kennismaking wel. Wij kozen ook een 'middel' hond en ze bleek behoorlijk veel kleiner dan gedacht. Nou, ze was wel heel leuk, dus ze loopt hier maar mooi met haar bijna 35cm schofthoogte.jacq1970 schreef:leeftijd is vaak moeilijk te schatten he, een hele jonge hond is prima te doen maar daar houdt het ook bij op...*Wolf* schreef:Even gekeken en wat is Sky toch weer een beeldschone Roemeense hond, een wolfachtig type. Komt van de straat, maar als die stichtingen toch eens zouden stoppen met verzonnen etiketjes erop plakken. Hij zou een herder x husky zijn, jaja. En schofthoogte: middel (35-70)
-
- Zeer actief
Nou zeg, of een hond 35 cm of 70 cm is, daar zit nogal geen verschil tussen, en daarbij vind ik honden vanaf 60-65 cm echt niet middel maar gewoon groot. Daarbij zitten er ook honden bij die in NL in de opvang zitten of gewoon bij het eigen gezin, dus dan is het helemaal niet moeilijk om even te meten.
En of een hond 3 of 7 jaar is, is ook nogal een verschil. Tuurlijk zijn het voor gevonden honden vaak geschatte leeftijden, maar ook hier geldt dat er veel honden bij zitten waarvan de geboortedatum gewoon bekend is.
Ik heb zelf genoeg ervaring met honden waar niets of weinig van bekend is, maar van veel daarvan is de leeftijd toch wel wat specifieker te schatten dan 'tussen de drie en de zeven jaar'.
En ja, er zijn mensen die het allemaal niets uitmaakt, maar evengoed zijn er veel mensen die graag weten wat ze kunnen verwachten. Niet zo vreemd toch?
En of een hond 3 of 7 jaar is, is ook nogal een verschil. Tuurlijk zijn het voor gevonden honden vaak geschatte leeftijden, maar ook hier geldt dat er veel honden bij zitten waarvan de geboortedatum gewoon bekend is.
Ik heb zelf genoeg ervaring met honden waar niets of weinig van bekend is, maar van veel daarvan is de leeftijd toch wel wat specifieker te schatten dan 'tussen de drie en de zeven jaar'.
En ja, er zijn mensen die het allemaal niets uitmaakt, maar evengoed zijn er veel mensen die graag weten wat ze kunnen verwachten. Niet zo vreemd toch?
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
35 tot 70 cm vind ik ook nogal een marge, dat is alles van een beagle tot een Berner sennenreu...

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Dat is ook nogal een marge, maar aan een foto zie je toch wel of het eerder 35 of 70 is? Nou ja, ik zal wel te makkelijk denken.
De leeftijd vind ik zelf veel belangrijker om te weten, maar dat lijkt me vrij onmogelijk schatten bij straathonden. Waaraan lezen ze dat eigenlijk af? Wordt er naar gebitten en gewrichten gekeken of zo?
De leeftijd vind ik zelf veel belangrijker om te weten, maar dat lijkt me vrij onmogelijk schatten bij straathonden. Waaraan lezen ze dat eigenlijk af? Wordt er naar gebitten en gewrichten gekeken of zo?
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Oud topic, weet ik... Maar ik zag een leuk hondje op de site staan die ontzettend geschikt zou zijn voor vrienden van ons. Maar ze twijfelen over die €20,- voor de site. Stel dat het niets is, en dat er later ook niets op staat voor ze...
Zou iemand evt voor me kunnen kijken bij de adresgegevens, of is dat niet mogelijk zonder match?
Zou iemand evt voor me kunnen kijken bij de adresgegevens, of is dat niet mogelijk zonder match?

Vorige keer dat er een leuke hond op verhuisdieren.nl stond heb ik google image search gedaan. Toen kreeg ik de site van de stichting en een marktplaats advertentie van de betreffende hond boven water. Dus ik zou zeggen, probeer dat eerst 

- HillieS
- Zeer actief
Ah, dat ga ik eens proberenSandra&co schreef:Vorige keer dat er een leuke hond op verhuisdieren.nl stond heb ik google image search gedaan. Toen kreeg ik de site van de stichting en een marktplaats advertentie van de betreffende hond boven water. Dus ik zou zeggen, probeer dat eerst

Edit: hmm. Geen hits

- Rebble
- Zeer actief
Wilde net zeggen, de meeste honden van verhuisdieren staan op meer sites. Toen wij zochten naar een hond heb ik iedere hond die me leuk leek daar ook elders kunnen vinden.

- HillieS
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je een naam voor mij? Ik heb een account daarHillieS schreef:Oud topic, weet ik... Maar ik zag een leuk hondje op de site staan die ontzettend geschikt zou zijn voor vrienden van ons. Maar ze twijfelen over die €20,- voor de site. Stel dat het niets is, en dat er later ook niets op staat voor ze...

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- HillieS
- Zeer actief
Ik stuur je een pbTiny schreef:Heb je een naam voor mij? Ik heb een account daarHillieS schreef:Oud topic, weet ik... Maar ik zag een leuk hondje op de site staan die ontzettend geschikt zou zijn voor vrienden van ons. Maar ze twijfelen over die €20,- voor de site. Stel dat het niets is, en dat er later ook niets op staat voor ze...

-
- Zeer actief
Goeie tipSandra&co schreef:Vorige keer dat er een leuke hond op verhuisdieren.nl stond heb ik google image search gedaan. Toen kreeg ik de site van de stichting en een marktplaats advertentie van de betreffende hond boven water. Dus ik zou zeggen, probeer dat eerst

Wel vind ik de site erg handig, er staan heel veel honden op en je krijgt een mail als er honden tussen zitten die aan jou voorkeuren voldoen. Wij hadden binnen een week een geschikte hond gevonden (die volgende week woensdag bij ons komt wonen)