Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Obediance... wat is dat precies??
Moderator: moderatorteam
- panthera
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Aantal honden: 2
Obediance... wat is dat precies??
Misschien heb ik nog niet goed gekeken hoor maar weten jullie iets hierover? Ik heb de term eens horen vallen maar weet er niets over. Hoe kom ik aan informatie? Tegelijkertijd hoorde ik ook dat dit best extreem is qua perfectie. Eigenlijk ben ik gewoon nieuwsgierig dus info en jullie mening over obediance graag!!

Groetjes Panthera & pootje van Thierry
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Obedience betekent eigenlijk gewoon gehoorzaamheid.
Maar het is de Engelse benaming van een sport geworden waarin wedstrijden gehouden worden.
Ikzelf train met mijn hond de obedience sport, maar meer voor de fun, ik doe niet mee aan wedstrijden.
Als je aan wedstrijden mee wil doen dan moet je in ieder geval meer trainen dan ik
De gemiddelde leeftijd van een hond die klaar is om in de hoogste klassen wedstrijd te kunnen lopen is al gauw 7 of 8 jaar. En dan zijn ze vanaf een leeftijd van ongeveer 8 weken begonnen.
Het wil ook niet zeggen dat deze honden dan perfect luisteren thuis.
Ze kennen alleen de oefeningen perfect.
Een oefening wordt onderverdeeld in kleine stukjes die je allemaal apart moet oefenen waardoor het later een geheel wordt.
Bij het volgen (heelwork) wordt bijvoorbeeld al alleen het "plakken" van de kop tegen je lichaam apart geoefend.
Veel mensen die deze vorm van wedstrijd lopen hebben hun hond thuis toch apart zitten, deze honden krijgen alleen aandacht als er getraint wordt en als ze uitgelaten worden natuurlijk.
Ik persoonlijk vind dat niks, ik heb mijn hond vooral voor de gezelligheid en niet voor wedstrijden te lopen. Maar het trainen van obedience vind ik wel heel leuk en mijn hond ook.
Onderstaande link bevat informatie over obedience.
http://people.zeelandnet.nl/veldepet/
Maar het is de Engelse benaming van een sport geworden waarin wedstrijden gehouden worden.
Ikzelf train met mijn hond de obedience sport, maar meer voor de fun, ik doe niet mee aan wedstrijden.
Als je aan wedstrijden mee wil doen dan moet je in ieder geval meer trainen dan ik

Een oefening wordt onderverdeeld in kleine stukjes die je allemaal apart moet oefenen waardoor het later een geheel wordt.
Bij het volgen (heelwork) wordt bijvoorbeeld al alleen het "plakken" van de kop tegen je lichaam apart geoefend.
Veel mensen die deze vorm van wedstrijd lopen hebben hun hond thuis toch apart zitten, deze honden krijgen alleen aandacht als er getraint wordt en als ze uitgelaten worden natuurlijk.
Ik persoonlijk vind dat niks, ik heb mijn hond vooral voor de gezelligheid en niet voor wedstrijden te lopen. Maar het trainen van obedience vind ik wel heel leuk en mijn hond ook.
groetjes monique
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Krijg zelf les van iemand die obedience doet en ik vind deze manier van trainen heel erg geschikt voor snel lerende honden,ze zijn nml. heel actief betrokken bij het werk,heel anders als met de gewone GG oefeningen.
Het is heel moeilijk om alles perfect uit te voeren,maar de manier van aanleren is heel goed,als baas moet je heel nauwkeurig werken en als je dat goed doet,volgt de hond eigenlijk wel.
Vind ook de wedstrijden heel leuk om naar te kijken.
Gr. Christa
Het is heel moeilijk om alles perfect uit te voeren,maar de manier van aanleren is heel goed,als baas moet je heel nauwkeurig werken en als je dat goed doet,volgt de hond eigenlijk wel.
Vind ook de wedstrijden heel leuk om naar te kijken.
Gr. Christa
- panthera
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Aantal honden: 2
- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
Hoi hoi,cuatro schreef:Obedience betekent eigenlijk gewoon gehoorzaamheid.
Als je aan wedstrijden mee wil doen dan moet je in ieder geval meer trainen dan ikDe gemiddelde leeftijd van een hond die klaar is om in de hoogste klassen wedstrijd te kunnen lopen is al gauw 7 of 8 jaar. En dan zijn ze vanaf een leeftijd van ongeveer 8 weken begonnen.
Heb zelf ook geen obedience wedstrijden gelopen en gelukkig houdt niet iedereen hun hond apart

Groetjes Johanna

-
- Actief
hier zijn wel wedstrijden gelopen met heerlijke knuffels van huishonden.
Obedience is in mijn ogen een heel vriendelijke trainingsmethode voertjes en spel zijn veel elementen die gebruikt kunnen worden.
Heb altijd veel plezier gehad met deze methode maar kan het niet langer opbrengen om een keer per week richting zaltbommel te rijden en de nodige wedstrijden over het hele land te bezoeken of te lopen.
Overigens kunnen langzaam lerende honden ook obedience aanleren maar vergt een hoop geduld en tijd van de handler.
Ik vond het er altijd als hogeschool dressuur uitzien en smul iedere keer weer als ik naar crufts kijk en zie dat de obedience weer uitgezonden wordt.
Obedience is in mijn ogen een heel vriendelijke trainingsmethode voertjes en spel zijn veel elementen die gebruikt kunnen worden.
Heb altijd veel plezier gehad met deze methode maar kan het niet langer opbrengen om een keer per week richting zaltbommel te rijden en de nodige wedstrijden over het hele land te bezoeken of te lopen.
Overigens kunnen langzaam lerende honden ook obedience aanleren maar vergt een hoop geduld en tijd van de handler.
Ik vond het er altijd als hogeschool dressuur uitzien en smul iedere keer weer als ik naar crufts kijk en zie dat de obedience weer uitgezonden wordt.

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD