mr Stapper en ik bespreken elke toiletgang van haar, kan je het oppakken of was het te dun, wat kan de oorzaak zijn. Ook met de dierarts afgestemd. Kortom het houdt ons bezig. We weten dat opwinding/spanning invloed heeft op haar stoelgang. Vakantie, weg bij ons, wandeling in een ander gebied, stress thuis.
Deze vakantieperiode hebben we wat minder met haar gelopen, twee dagen zelf te weinig en met weinig omgang met andere honden. (oei niet goed en was zeker niet de bedoeling) Opeens viel het mij en meneer Stapper op dat ze juist de dagen dat we te weinig wandelen met haar, juist dan haar ontlasting redelijk is. Niet dat ik nu voortaan weinig met haar wil gaan wandelen. (hoewel zo zo naar de winter toe
Zou het zo kunnen zijn dat beweging ervoor kan zorgen dat haar ontlasting dunner wordt?
Een standaard wandeling met andere honden (min 3 keer per week en meestal dezelfde honden)kan dat haar zoveel opwinding geven dat haar spijsvertering sneller gaat?
Bente is echt een regelteef. Honden die niet naar hun baas luisteren, of andere honden uitdagen Bente bemoeid zich ermee en probeert het vreedzaam op te lossen, niet dat dit altijd helpt maar ze probeert het.
Ze luistert goed naar ons en is aanhankelijk. Kan ook zeer eigenwijs zijn en op komische wijze haar zin door willen drijven.