Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pislucht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

pislucht

Ongelezen bericht door mijke »

Ja pislucht ja. Je favoriete onderwerp :mrgreen:

Wie heeft er een tip voor hoe pislucht te bestrijden ten tijde van een onzindelijke pup? Het tapijt is hier al weg, de ramen staan tegen elkaar open (brrr koud), plasjes ruimen we direct op en dweilen we na met een sopje en we sprayen regelmatig eoa duur goedje van de dierenwinkel om de geur te neutraliseren. Maar het stinkt nog steeds. Overigens is Skittles al redelijk zindelijk, alsin niet meer 10 ongelukjes per dag. Sommige dagen gebeuren er 0 ongelukjes, andere dagen 1 of hooguit 2. Dus heel dramatisch is het niet, maar de lucht lijkt nogal in de kamer getrokken te zijn ofzo. Niet zo fris! Wie oh wie bevrijf ons van de stank voor dank?! :hmmm: :P
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: pislucht

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Al schoongemaakt met groene biotex?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

mijke schreef: Wie heeft er een tip voor hoe pislucht te bestrijden ten tijde van een onzindelijke pup?
Pup weggeven.
AfbeeldingAfbeelding
mijke
Zeer actief

Aha, azijn! Dat ga ik eens proberen. Hoewel ik dat op zichzelf dan ook wel weer behoorlijk vind stinken :P
bram en thijs schreef:
mijke schreef: Wie heeft er een tip voor hoe pislucht te bestrijden ten tijde van een onzindelijke pup?
Pup weggeven.
:lol1: We zoeken inderdaad nog een baasje voor hem!
mijke
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Al schoongemaakt met groene biotex?
Nee, wel met groene zeep en ossegalzeep. En allesreiniger en vloerreiniger :P
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik zweer bij Capturine Pets Bio Cleaning. (vroeger heette dat Stalfris)

Werkt op bacterie basis welke de urine omzetten. Maakt perfect schoon op elk oppervlak en ruikt lekker fris.
Omdat het de urine zelf echt afbreekt blijft er niet een restgeurtje achter wat de pup (of kater) zal triggeren om het daar nogmaals te willen doen.

Na ruim 16 jaar met een onverbeterlijke sproeiende kater en diverse producten te hebben geprobeerd zweer ik bij Capturine.
Dat is het enige wat echt werkt. Ook wel diverse producten geprobeerd wat hetzelfde klinkt en dus op papier hetzelfde zou moeten zijn maar dat werkt toch lang niet zo goed.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik gebruik Orange power.

Hier Gelukkig geen pislucht. Willem heeft 2x echt in huis geplast en 3x een paar druppels.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik poets altijd met dettol. Voor mij staat die geur niet alleen gelijk aan 'schoon', het helpt ook tegen de lucht van kots of diarree van de honden(gelukkig nog maar 2x gehad in jaren tijd).
We hebben 2x volwassen honden gehad die enorm aan demoedsplassen leden. De ene had het zo erg dat het leek of er een liter water op de grond lag :schrik: . Gelukkig hadden we plavuizen, maar je rook het na het schoonmaken gelukkig totaal niet. Beide overigens na een paar weken helemaal van het demoedsplassen af, wat een zegen.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik gebruikte altijd Dettol citroen in Murdock zijn puppy tijd. Dat werkte prima!

Één nadeel: ik ben de geur gaan associëren met hondenpis en vind het nu echt walgelijk :LOL:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik gebruik ook biotex groen bij urine. Werkt super!
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Capturine inderdaad!!
Werkt als enige echt goed.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Even out of the box en iets dat je vast in huis hebt. Tandpasta?
Dat gebruikte ik in ieder geval altijd als ik mijn handen niet meer reukvrij kreeg. Gaat je huis vast ook fris van ruiken :mrgreen:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ecodor
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Curlie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Curlie »

Op tapijt gebruik ik schoonmaakazijn en dan zuiveringszout erover strooien. Dat bruist dan een beetje en als het droog is, stofzuig ik het op.
Als ik geen zuiveringszout heb, dan deb ik de azijn op met keukenpapier.

De honden vinden dat azijn niks, ze gaan er dan met een boog omheen de eerste 24 uur.
Laatst gewijzigd door Curlie op 19 okt 2016 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Heb je toevallig tegels? Bij ons bleef de geur ook hangen toen Skye nog niet zindelijk was. We kwamen er achter dat het in de voegen bleef zitten. We moesten echt goed de voegen schrobben. Toen was het weg.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb het altijd gewoon schoongemaakt met schoonmaak azijn. Ik heb vloerbedekking liggen en ik heb niet nog nooit een vieze lucht gehad door het binnen plassen van puppies.
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Enzymen moet je hebben. Stalfris oid.
Stalfris heet tegenwoordig Capturine. Zelfde spul, alleen andere naam. :-)
Ik zweer erbij.
Kokosmatten, voegen van tegels, vloerbedekking, fietstassen, ons kunstgras en de muren van het huis, alles krijg ik er mee schoon en fris.

Ik heb dan wel vooral "last" van mijn kater die het nodig vindt zijn territorium te markeren.
Maar ook bij ons nestje pups rook je nooit wat.
Afbeelding

mijke
Zeer actief

Wow wat een boel tips! Wij hebben v-groef laminaat en in de slaapkamer tapijt. Gelukkig gebeuren de meeste ongelukjes in de woonkamer. Het kleed daar daar lag hebben we eergister maar weggegooid, nouja dat had sowieso zijn langste tijd al wel gehad. Ik hoopte dat daarmee de stank weg zou zijn, maar helaas.

Azijn (wel gewone) en zuiveringszout heb ik in huis! Dat ga ik es proberen, en als dat niet werkt lijkt dat stalfris mijn wel wat. Alleen even kijken waar ik dat haal en of het betaalbaar is, bij onze dierenwinkel hadden ze alleen eoa biologische geurneutralisator die eerst nog wel redelijk werkte maar inmiddels niet meer :P
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik had t met Kiwi. Zindelijk maken en daarna nog deemoed plassen. T huis stonk alsof er een dooie otter lag.
Mijn uitkomst was zeer effectief. Mn vriend en ik gingen uit elkaar en ik liet t zeikhuis achter :LOL:

Het verschilt enorm per hond, ervaarde ik. Mayke was moelijk zindelijk te krijgen en heeft heel wat op t talijt gezeken maar dat ging niet ruiken. Terwijl onder t tapijt een groene ondervloer lag die lekker absorbeert
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Kells schreef:Dweilen met schoonmaakazijn. Ook schaaltjes schoonmaakazijn neerzetten helpt tegen de pislucht.
:ugh: Dat klopt maar mijn auto heb ik onlangs schoongemaakt met schoonmaakazijn nadat hondlief had overgeven. :jank:
Na een dagje zon werd ik onpasselijk van de lucht die schoonmaakazijn geeft. misschien was ik tijdens het schoonmaken wat enthousiast met de hoeveelheid
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijke schreef:Wow wat een boel tips! Wij hebben v-groef laminaat en in de slaapkamer tapijt. Gelukkig gebeuren de meeste ongelukjes in de woonkamer. Het kleed daar daar lag hebben we eergister maar weggegooid, nouja dat had sowieso zijn langste tijd al wel gehad. Ik hoopte dat daarmee de stank weg zou zijn, maar helaas.

Azijn (wel gewone) en zuiveringszout heb ik in huis! Dat ga ik es proberen, en als dat niet werkt lijkt dat stalfris mijn wel wat. Alleen even kijken waar ik dat haal en of het betaalbaar is, bij onze dierenwinkel hadden ze alleen eoa biologische geurneutralisator die eerst nog wel redelijk werkte maar inmiddels niet meer :P
ik had toen wij pups hadden kennelfris. is volgens mij net zoiets. ik had een jerrycan, maar volgens mij was het dit spul:
http://www.webwinkelhappyfeet.nl/a-3632 ... nnel-fris/
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oke, stalfris (jaja die andere benaming dus). Hij een oudere poes die het 1 en ander aan ongelukjes heeft de laatste tijd en nu blijft ik het ruiken in het tapijt. Ik krijg het niet schoon en was al van plan om weer een nieuw tapijt te halen maar vind deze nog zo leuk (geen standaard tapijt)
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Oke, stalfris (jaja die andere benaming dus). Hij een oudere poes die het 1 en ander aan ongelukjes heeft de laatste tijd en nu blijft ik het ruiken in het tapijt. Ik krijg het niet schoon en was al van plan om weer een nieuw tapijt te halen maar vind deze nog zo leuk (geen standaard tapijt)
Zou ik capturine zeker even proberen. Ik krijg er echt alles weer schoon en fris mee. Zeker bij katten kan ik garanderen dat er echt niets beter werkt tegen geurtjes van "ongelukjes"

Karen
Afbeelding

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier werkt een spray (of 2) allesreiniger super. Plasje opnemen met keukenpapier, even sprayen en schoonwrijven met een nieuw stukje keukenpapier.
Zelfs opgedroogde ( :ugh: ) plasjes zijn na even inwerken en vegen niet meer terug te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”