Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Coda

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Coda

Ongelezen bericht door Maeve »

Veel te vroeg moet ik hier een topic starten met haar naam, en dat doet zo verdomde pijn :(:

Toen ze werd geboren, als één van de 5 teefjes in het nest, had ik een duidelijk idee over wat ik wilde. Ik wilde showen, werken en eventueel fokken. De hond moest dus geschikt zijn, en ik zou de pup kiezen die de meeste potentie heeft. Geen gezeur over subjectieve gevoelens, maar een verstandige keuze maken. Tot ik de pups bezocht op de leeftijd van 3 weken, en kleine Coda mij uitkoos door me te volgen en eenmaal in m'n armen direct met een zucht tegen me aan ging liggen. Ik zei meteen: dit is mijn pupje! En na de karaktertest op 7 weken kreeg ik gelijk, Coda was mijn hondje.

Wat een indruk heeft ze gemaakt. Als jong pupje al zo vreselijk zelfverzekerd, mensgericht en heel serieus in het leven staand. Ze was nog geen 4 maanden toen ze een patsende Dalmaten reu wegjoeg bij Nilo vandaan, tot grote verbazing van de eigenaar van de Dalmaat. Fysiek redde ze dat niet, de hond had haar makkelijk omver kunnen lopen maar haar uitstraling was genoeg om hem te laten afdruipen. En zo is het geweest tot de dag dat ze insliep. Nilo, die best een softie is en daarom nogal eens te maken kreeg met macho reuen die hun punt wilden maken, heeft in de jaren met Coda geen één keer last gehad van pesterijen. Overal waar we kwamen wierp ze zich als vanzelfsprekend op als de roedelleidster zonder dat daar een kwaad woord aan te pas kwam.

Hoe sterk en hard ze was in het contact met andere honden, zo ontzettend zachtaardig, gevoelig en lief was ze voor mij. De band die ontstond toen ik haar in het nest bezocht is alleen maar sterker geworden en Coda werd mijn schaduw. Soms iets te letterlijk, als m'n gezondheid kwakkelde lag zij bij me op bed, soms weken achtereen met eigenlijk veel te weinig beweging en uitdaging voor een Toller, maar nooit liet ze merken daar last van te hebben. Last had ze wel als ik weg was naar de arts, en later toen ik weer voorzichtig ging werken. Wij waren één en hoorden bij elkaar, het klopte niet als ik weg ging zonder haar. Met behulp van gedragstherapie leerden we haar toch kalm te blijven in mijn afwezigheid, en hoewel ze het nooit leuk heeft gevonden kon ze het.

Haar eerste nestje vorig jaar was een droom, zowel voor haar als voor mij. Haar gelukzalige blik toen ze na de geboorte in de werpkist lag met haar pupjes, ze was zó trots! Waar ze er normaal voor koos om onbekenden te negeren kon ze bij bezoek van pupkopers niet wachten om haar schatjes te laten zien en trok mensen soms letterlijk naar de werpkist toe. Ze ontpopte zich tot strenge, maar enorm toegewijde moeder die vanaf dat de pups een week of 4 waren de meeste tijd in de puppyren doorbracht om met haar kleintjes te spelen en ze op te voeden. Een voor een gingen ze op hun rug als ze te ruw werden met haar of elkaar, waarna alles weer goed was. De pups verhuisden en Bizzy groeide op onder een streng Coda-regime, ik heb haar een aantal keer bewust alleen mee moeten nemen omdat Coda niet van plan was andere honden contact te laten maken met haar. Ook puberstreken van Biz werden de kop ingedrukt voor ze goed en wel tot uiting kwamen, voor mij verliep de opvoeding van een leien dakje! Ondertussen leerde Coda spelen, iets wat ik haar nog nooit echt had zien doen maar waar ze mee begon met Bizzy.

Toen Bizzy de laatste tijd bijzonder opstandig en druk werd voor haar doen, had dat al een teken moeten zijn. Iets wat ik toen niet kon plaatsen, maar nu vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Coda was succesvol gedekt door een prachtige reu en we waren de laatste weken druk met het ontmoeten van gezinnen die graag een pup wilden uit het toekomstige nestje. Coda kreeg zwangerschapskwaaltjes, maar dat leek ook logisch. Zo was ze af en toe misselijk, moest wat hoesten en haar blaf klonk anders, hees. De alarmbellen gingen pas rinkelen toen ze verlammingen kreeg in haar poten. Tijdens het lopen zakte ze in elkaar en keek verdwaasd om zich heen. Na een paar seconden stond ze weer op, maar goed was dit niet. In slechts een week verergerde haar situatie, van een ogenschijnlijk gezonde hond naar een apathisch, zieke Coda die niet meer kon staan, lopen, eten of ontlasten :(: Nadat de diagnose Myasthenia Gravis was bevestigd wist ik dat dit heel slecht nieuws was. De behandeling zou zwaar zijn, met een hoog risico op dodelijke complicaties en een slechte prognose. Bovendien zou ze minimaal een week moeten worden opgenomen in de kliniek om aan te sterken voor ze een abortus/castratie kon ondergaan en de behandeling kon beginnen. Mijn lieve meisje, mijn schaduw een week lang alleen in een kliniek. Alleen dat was al onmogelijk om in te denken. Ook de kans op verstikking bij verdere verlamming maakte me bang, dat had ze verre van verdiend. De afgelopen dagen zijn naar geweest voor haar en ik vind het vreselijk dat ik niet eerder wist wat er was, zodat ik haar dit had kunnen besparen.

En nu is de roedel hier het belangrijkste lid kwijt, en ik een deel van mij. De band die we hadden heb ik met geen enkele andere hond gehad, en ga ik ook nooit meer hebben denk ik. We hoefden elkaar maar aan te kijken en wisten het, waren naadloos op elkaar ingespeeld en er was altijd vertrouwen. Samen trainden we, liepen we vele kilometers, bezochten shows en wedstrijden en waakten over de andere 2 tijdens de gezamenlijke wandelingen. Nu ligt die taak alleen in mijn handen en dat voelt zo vreselijk oneerlijk. Vier jaar en vier maanden mocht ze worden. In mijn gedachten zag ik haar altijd als kras, fel oudje naast me sjokken over een jaar of 10, maar dat gaat nooit zo zijn. Ik heb altijd gezegd geen urnen van overleden dieren in huis te willen, dat vind ik naar en bovendien kan je dan een ware verzameling opbouwen in de loop der jaren. Maar Coda was anders. Coda zou in een urn komen zodat haar as te zijner tijd weer herenigd kan worden met het mijne. Maar verdomme, dat dat moment nu al moest komen kan ik echt niks mee :jank:

Dag meisje, dank je zo'n belangrijk onderdeel was van m'n leven. Ik mis je godsgruwelijk en heb op dit moment geen idee hoe ik dit ooit ga accepteren, maar ik ga goed voor ons roedeltje zorgen :(:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Coda

Ongelezen bericht door veertje »

Wat heb je het mooi en vol liefde geschreven!
Heel veel sterkte :roos:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

:cry: :cry: :knuffel:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Het is verdomme zo oneerlijk :cry:
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mooi geschreven :I:
Zo vroeg, zo oneerlijk, heel veel sterkte :knuffel:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat is het oneerlijk en hartverscheurend :gvd: :roos:
_Esmee
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat liefdevol geschreven.
Veel te vroeg.....
Heel erg veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Je spreekt altijd met zoveel liefde over je honden dat ik het foktopic met tranen in mijn ogen heb gelezen. Ik wil je graag heel veel sterkte wensen. Bij je intro hield ik het weer niet droog.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik vind het zo ontzettend vreselijk voor je, je mooie meisje.

Ontzettend veel sterkte gewenst!
Afbeelding
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Heel oneerlijk, maar wat een mooi eerbetoon aan een fantastische hond. :roos:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Prachtig heb je jullie band beschreven, maar zo pijnlijk dat jij dat nu al moet doen. Heel veel sterkte met dit enorme verdriet.
Gr. Aniek

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik huil met je mee. Die band die je beschrijft is zo enorm herkenbaar. Mijn schaduw is maar 3 maandjes jonger en het idee dat ze er over 3 maanden niet meer zo zijn...

Heel erg veel sterkte om dit verlies een plekje te geven. Accepteren hoef je het niet denk ik, hoe kun je ooit accepteren dat je jonge hond ineens dood is? Dat kan toch ook niet?

Knuffel!
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik was oprecht geschokt toen ik je bericht las over Coda, ik kan het ook nauwelijks bevatten.
Wat heb je dit mooi geschreven, zo'n bijzonder meisje voor jou. Heel veel sterkte.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Nogmaals heel veel sterkte!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, wat was ze een heerlijke hond zo te lezen.

Heel veel sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Heel mooi en liefde vol geschreven. Ik kan de pijn die je nu voelt heel goed voorstellen.

Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Dat jij en Coda samen zo bijzonder waren was altijd uit je schrijven op te maken. Ik vind het zo vreselijk voor je.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heel mooi geschreven! Heel veel sterkte met dit enorme verlies :roos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Veel sterkte...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mooi geschreven, wat een leegte en wat een verdriet laat ze achter.
Sterkte dekt het niet maar even geen andere woorden.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat verschrikkelijk onrechtvaardig, zo'n verlies in een periode die vol vreugde zou moeten zijn.
Heel, heel veel sterkte met dit vreselijke verlies. :roos:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Tranen in mijn ogen...

Niet te bevatten...

Zoals vele al zeiden, "sterkte" dekt de lading van geen kant.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat een prachtig eerbetoon aan jouw coda, maar wat verschrikkelijk dat je dat nu al schrijven moest.
heel veel sterkte manon.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Prachtig geschreven.
Heel veel sterkte met het proberen om dit grote verlies een plekje te geven
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Heel veel sterkte met dit grote gemis. :roos:
Rust zacht Coda.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Echt verschrikkelijk, heel veel sterkte met dit een plekje te geven :roos:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat heb je een prachtig eerbetoon aan haar geschreven. Sterkte dekt de lading niet hier, ik vind het echt vreselijk voor je :roos:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Wat een prachtig eerbetoon heb je geschreven. Lieve mooie Coda. Zo jammer dat Elmo en jij niet meer een keer samen kunnen wandelen.

Een knuffel van Joann, ook voor jou Manon. Ze vind het heel erg voor je.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ach jeetje. Vreselijk.

Heel veel sterkte
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Prachtig geschreven, de liefde spat eraf. Maar eigenlijk had je dit pas over 10 jaar moeten schrijven. Heel veel sterkte met het gemis.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”