Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verkopen pup aan een collega fokker
Moderator: moderatorteam
-
avorst57
verkopen pup aan een collega fokker
Hallo, ik ben een (kleinschalige) briardfokker en heb 5 maanden geleden een pup gekocht in Duitsland om wat fris bloed binnen te halen. Vanaf het eerste gesprek hebben we aangegeven dat we een teefje wilde om daarmee te kunnen fokken. Er waren 3 teven in het nest, waarvan 2 vrijwel identieke hele mooie teefjes. De fokker hield er zelf 1 en onze voorkeur ging vanaf de eerste minuut uit naar de ander. Nu blijkt mijn teefje 3 kiezen te missen, wat voor ons ras een diskwalificerende fout is en uiteraard ongeschikt om mee te fokken. De fokker voelt zich absoluut niet verantwoordelijk voor deze gebitsfout en zegt ik heb altijd gezegd geen garantie te kunnen geven. Wij hebben zelf ooit aan een toekomstig fokker een pup verkocht, waar achteraf ook niet mee gefokt kon worden en hebben (omdat we geen zin hadden in gezeur) het volledige aankoopbedrag terugbetaald.
Ik ben benieuwd hoe hier onder andere fokkers mee omgegaan wordt en dan gaat het om verkoop van fokker naar fokker. Is er een soort erecode onder fokkers of is het een duidelijk geval van pech!
Ik ben benieuwd hoe hier onder andere fokkers mee omgegaan wordt en dan gaat het om verkoop van fokker naar fokker. Is er een soort erecode onder fokkers of is het een duidelijk geval van pech!
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: verkopen pup aan een collega fokker
Hoi, allereerst welkom op dit forum.
Als je even wacht tot je bent toegelaten kun je het beste je vraag stellen in de betreffende rubriek.
Hier kijken nlk niet zoveel leden en is dus je bereik wat minder.
Als je even wacht tot je bent toegelaten kun je het beste je vraag stellen in de betreffende rubriek.
Hier kijken nlk niet zoveel leden en is dus je bereik wat minder.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ook welkom

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wat zou je willen van de fokker dan? Tsja, het kan altijd dat een hond geen compleet gebit heeft, dat is het risico. Van tevoren wat over afspreken of je verlies nemen. De fokker heeft natuurlijk gelijk, het is niet dat hij wist dat die teef kiezen zou gaan missen. Ik heb er hier ook eentje rondlopen die kiezen mist. Kan gebeuren
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ook welkom
Ja of het gebit volledig is is als pup onbekend. Is het een bekend iets in de lijnen?
Heb het zelf een aantal keer gehad met de xhh. Mijn risico, het risico van een pup aanhouden/kopen voor de fok.
Hoorde later wel dat het in de lijnen voorkwam.
Ja of het gebit volledig is is als pup onbekend. Is het een bekend iets in de lijnen?
Heb het zelf een aantal keer gehad met de xhh. Mijn risico, het risico van een pup aanhouden/kopen voor de fok.
Hoorde later wel dat het in de lijnen voorkwam.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Welkom
wat staat er in het koop contract?
wat staat er in het koop contract?
- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Welkom !
Vervelend dat ze 3 kiezen mist maar je hebt haar lijkt mij niet alleen voor de fok.
Tuurlijk is het dan vervelend maar als je een pup houd of koopt weet je dat het kan gebeuren dat je rr niet mee kan fokken.
Vervelend dat ze 3 kiezen mist maar je hebt haar lijkt mij niet alleen voor de fok.
Tuurlijk is het dan vervelend maar als je een pup houd of koopt weet je dat het kan gebeuren dat je rr niet mee kan fokken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb geen verstand van fokken, maar als ik er over nadenk, zou ik het raar vinden dat een fokker die een hond aankoopt het volledige bedrag terug zou krijgen vanwege het missen van gebitselementen. De 'gewone' pupkoper gaat toch ook het volledige bedrag niet terugkrijgen vanwege een paar kiezen minder?
Of betaal je als fokker méér voor een pup omdat deze geschikt moet zijn voor de fok? Als je extra betaalt, dan zie ik dat als een garantie dat de hond geschikt is voor de fok. Zo niet, dan vind ik het allee redelijk om geld terug te geven wanneer de hond serieuze gezondheidsproblemen heeft. En dat is bij het missen van 3 kiezen niet zo.
Als je een pup koopt voor de fok, moet je maar zien of de hond geschikt is voor het fokken. Dat zelfde geldt natuurlijk als je een pup koopt voor schapendrijven, behendigheid, frisbee etc etc
En in bijzondere gevallen is er dan inderdaad geregeld dat je je geld terug krijgt of recht hebt op een andere hond, maar dat lijkt me niet standaard zo. (de werkgarantie van het working kelpie council geeft garantie op een goed werkende hond, zo niet dat mag je ruilen
)
Of betaal je als fokker méér voor een pup omdat deze geschikt moet zijn voor de fok? Als je extra betaalt, dan zie ik dat als een garantie dat de hond geschikt is voor de fok. Zo niet, dan vind ik het allee redelijk om geld terug te geven wanneer de hond serieuze gezondheidsproblemen heeft. En dat is bij het missen van 3 kiezen niet zo.
Als je een pup koopt voor de fok, moet je maar zien of de hond geschikt is voor het fokken. Dat zelfde geldt natuurlijk als je een pup koopt voor schapendrijven, behendigheid, frisbee etc etc

-
Neeltje
Geen een fokker kan een garantie geven dat een aangekochte pup geschikt is om mee te fokken. Dat blijft een gok.
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
En daarom verkoop ik nooit een hond als show / fok hond. Puur om dit gezeik niet te krijgen. Ik kan niet in de toekomst kijken en je weet dus nooit hoe een hond precies uitgroeit, of hij al zijn tanden heeft enzovoort. Dus als je niet meer betaald hebt en verder niets hebt afgesproken, dan heb je gewoon pech
Trouwens, welkom!!!
Trouwens, welkom!!!
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lijkt me dat hierover iets in je contract staat?
En anders is het inderdaad gewoon pech...
En anders is het inderdaad gewoon pech...
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Welkom!
Ik heb een heel slechte ervaring met andere fokkers dus zal ze nooit een hond verkopen
Ik heb een heel slechte ervaring met andere fokkers dus zal ze nooit een hond verkopen
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Fok je dan alleen met eigen honden? Ook nooit een reu van een andere fokker?Maryanne schreef:Welkom!
Ik snap dat niet, als je een fokdier koopt maak je toch gewoon afspraken? Sowieso wel zo handig om goed contact te hebben ivm lijninformatie en zo. Zo doen we het met tamme ratten ten minste, maar misschien is dat te simpel gedacht.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou een paar Ptjes waar gaat het over.Nanna schreef:Ik heb ook wel eens een hond gekocht die 4 P1'en bleek te missen toen ze ouder werd![]()
Nou zit ik daar niet zo mee dus evenzo vrolijk mee gefokt met een reu met een compleet gebit en daar een dochter uit gehouden. Die had ook een compleet gebit. Ik vind dat gebittengedoe nooit zo spannend hoor. Meestal is het een tombola en moet je geluk hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tenmashi schreef:Fok je dan alleen met eigen honden? Ook nooit een reu van een andere fokker?Maryanne schreef:Welkom!
Ik heb een heel slechte ervaring met andere fokkers dus zal ze nooit een hond verkopen![]()
Ik snap dat niet, als je een fokdier koopt maak je toch gewoon afspraken? Sowieso wel zo handig om goed contact te hebben ivm lijninformatie en zo. Zo doen we het met tamme ratten ten minste, maar misschien is dat te simpel gedacht.
Dat dus.
Je bent toch zelf ook ooit begonnen met een hond van een fokker en een dekking met een hond van een andere fokker.
Wat meer openheid, eerlijkheid en samenwerking zou de rashond goed doen.