2 jaar terug was er een fokker die 2 totaal verschillende type labradors met elkaar gekruist heeft.
Een engelse werklijn reu.

Met een teef half uit europese showlijnen, half uit amerikaanse showlijnen.

Daar werden 10 pupjes uit geboren en op 1 van die heertjes ben ik verliefd geworden.

Het was lastig in te schatten hoe deze hondjes zouden uitgroeien.
Maar inmiddels is Fudge wel "klaar" en het is een heerlijke hond geworden.
Qua karakter heeft hij meer weg van de werklijnen, hij is enorm baasgericht en doet alles voor je, de rest van de wereld kan hem gestolen worden.
Hij heeft behoorlijk wat jachtaanleg en leert heel snel, vindt ook alles leuk.
Het is een relaxed dier maar vraag je iets van hem gaat hij voor de volle 100% en dat kan hij ook enorm lang volhouden, tegenwoordig gaat hij ook mee op drukke jachten en hij is enorm betrouwbaar en snel in zijn werk.
Verder is het gewoon een liefje, ik neem hem altijd mee als ik jachttraining ga geven en neem nieteens een lijn mee, op de een of andere manier weet hij precies wanneer hij even aan de kant moet gaan en hij zit/ligt soms uren te wachten en trouw naar me te kijken
Maar hij ziet ondertussen alles
Hij loopt mee zonder dat ik ook maar op hoef te letten maar zit er klaar voor als hij iets voor moet doen
In huis is het een knuffelhond en zit he liefst de hele dag op schoot haha.
Qua uiterlijk.. lijkt hij op geen van beiden echt
Hij is absoluut ranker en heeft meer pootlengte dan de showlijn labrador maar toch heeft hij wel weer meer body dan de werklijnen.
Een beetje een mix tussen beiden hoewel hij ook hierin meer naar de werklijn trekt.
2 jaar Fudge in beeld: