Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oppas voor labrador (senior)

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

oppas voor labrador (senior)

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het is nog erg vroeg maar aangezien het nooit makkelijk is om geschikte opvang te regelen maar even zo.
Het gaat niet om mijn eigen hond, maar om de hond van een familielid. Het gaat om Ben de labrador van (bijna) 13. (intact)
Normaliter zijn we onderling elkaars oppas, maar in dit geval gaan we met een groot gedeelte met de familie op vakantie dus is dat geen mogelijkheid. Het gaat om de eerste week van maart voor de duur van één week.

Ben is dus al een oudere hond, al is hij verder nog geen senior in doen en laten. Hij is in huis rustig en braaf. Bedelt niet, sloopt niet en is gewoon goed zindelijk. Hij is lief voor mensen/bezoek en ook voor kinderen. Hij is absoluut niet bezitterig met zijn speeltjes.
Hij is uit zichzelf niet echt waaks, maar als een andere hond waaks is dan doet hij wel mee. Buiten kijkt hij niet op of om naar vreemden.
Buiten loopt hij altijd aan de flexriem en loopt daar ook netjes aan. Hij loopt makkelijk nog een paar uur mee, maar als dat niet mogelijk is maakt het hem ook niet uit. Hij kan bij anderen niet los i.v.m. jaaggedrag en neiging tot weglopen. De deur zo maar open laten staan kan dus ook niet. Hij klimt verder niet over hekjes of iets dergelijks om te ontsnappen.
Verder is hij best macho en kan hij niet met intacte reuen. Op straat zal je die dus ook moeten ontwijken. Maar hij is met de jaren wel een stuk milder geworden daarin. Buiten jaagt hij op katten al ziet hij ze tegenwoordig vaak niet meer.
Binnenshuis kan hij ook niet met katten of met reuen. Teven gaat binnen en buiten prima, hij speelt daar ook graag mee en stelt zich echt op zoals je dat bij een intacte reu kan verwachten.

Uiteraard houden wij er rekening mee dat de oppas mogelijk niet meer nodig is tegen die tijd gezien zijn leeftijd.
Het zou wel heel fijn zijn als hij ergens kan zitten waar iemand een warme mand voor hem heeft.
Medisch is hij oké alhoewel hij in de afgelopen 2 jaar een aantal keer een soort aanval heeft gehad. Hij is dan even kort niet aanspreekbaar. Daarna is hij erg moe. Vooralsnog is er geen oorzaak voor gevonden. Verder is hij kerngezond en ook geen last van artrose of iets dergelijks.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 02 jan 2017 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Volgend jaar oppas voor labrador (senior)

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik schop deze toch nog even omhoog.
Hij is inmiddels 13 en gaat nog steeds allemaal heel erg goed met 'm! Dus ik ga ervan uit dat de oppas wel nodig zal zijn begin maart.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”