Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige eigenaren van stafford/pitbullachtigen.........

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Sommige eigenaren van stafford/pitbullachtigen.........

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Wat ik niet begrijp is waarom sommige eigenaren van Stafford/pitbullachtigen niet beter hun best doen om hun dieren veilig achter slot en grendel te houden.
Zo kreeg ik vanmiddag tijdens de lange wandeling met de Whippets bijna een hartverzakking, toen ik bij het passeren van een achtertuin, er een Stafford/Pitbullachtige blaffend en grommend over een wankele schutting probeerde te klimmen om bij mijn honden komen.
Gelukkig zat er nog een strook groen tussen de tuin en het voet/fietspad. :evil:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Neeltje

Re: Sommige eigenaren van stafford/pitbullachtigen.........

Ongelezen bericht door Neeltje »

Moet je je dat nog ècht afvragen?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Dat heb ik niet alleen bij Staffords.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier vandaag ook weer feest.
Eerst klikt een debielo zijn pitbull teef los, die zich in de auto al op zat te naaien, om gezellig bij een gemuilkorfde tibbe te gaan buurten.
Vijf minuten later heeft Django een agressieve bull terrier reu in z'n nek hangen. Toen die door begon te bijten kreeg hij even een flinke snauw terug.
Die mensen gezegd dat ze zo'n hond niet los kunnen laten lopen, vragen om problemen en die komt eerder vroeg dan laat de verkeerde tegen.
:LOL: Die man schreeuwde nog naar mevrouw "waarom pak je hem nou godverredomme weer niet meteen!?"
Zelf was ie net zo dik als die massieve vetklomp van een hond en had even tijd nodig.
Zie ik ze van ver af opeens verwoed in een handtasje rommelen en een zakdoekje pakken.
Komen boos terug gehobbeld.
"haai hab een gat in se kop" (schampwondje waar een halve druppel bloed uit kwam)

"nou, en?"

Hun hond beet nooit :pffff: :mrgreen:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Inderdaad niet alleen bij staffords, maar ik begrijp wat je bedoeld. Je schrikt je soms helemaal rot. Laatst liepen we langs een rotweiler die achter een heel stevig gaas hek zat wel van 2 meter hoog. Dat beest ging helemaal uit zijn plaat en hij sprong zo hoog dat het leek alsof hij er ieder moment over heen kon komen.

En hier in de straat een schapendoes. Die vliegt zowat door de ruit als we voorbij komen en dan helpen de baasjes hem ook door de achterdeur open te doen zodat hij door een traliehek te keer kan gaan.

Sowieso snap ik veel hondenbazen niet. Hier in de wijk gaan constant overal honden te keer, soms wel 10 minuten aan een stuk. Dat een hond aanslaat geen probleem, maar goed is goed.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb de eerste vb brieven voor Den Haag alweer voorbij zien komen inmiddels. Om zsm wat aan de overlast van dit type honden wat te doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Overigens is dat hier in de wijk bij een bull mastif die alleen als pup buiten de poort geweest is. Want nu sleeen ze erachter aan dus blijft ie maar in de tuin (staan brullen)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Hier de Rottweiler achter een hek van 1.20, vreemden hebben bij het hek niets te zoeken (erfhond) maar hij weet gewoonweg niet dat hij eroverheen kan. Hij stuitert er dus wel achter eventueel, maar eroverheen gaat hij niet. Je moet wel zorgen dat de pin er netjes op zit, alle schuifdeuren strak dichtzitten en het touwtje op het andere hek, want hij is heel goed in deuren (klink of schuif) openmaken en dat gaat hij lekker zijn eigen ding doet buiten (de buurvrouw over de zeik helpen, daarvoor hoeft ze hem alleen in ons eigen weiland nog maar te zien, of serieuzer op schapenjacht).

Maar in een woonwijk, met standaard mensen langs het hek zou ik dat ook echt niet durven.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

De spa"s hier in de wijk kom ik graag tegen. Baasjes weten wat ze aan de lijn hebben en laten ze ook niet loslopen.
Flink contrast met de wijk waar ik voorheen woonde ;)

Hier is het een Duitse herder teef die van de baas los moet kunnen lopen terwijl dat beest al niet luistert en baas, als hij hond eindelijk te pakken heeft nadat ik dat beest al heb weggebruld bij mijn honden, aangeeft geen zin te hebben om dierenartsrekening nummer 4 te moeten betalen voor een andere hond. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Topic 1604...

Ik vraag me af waarom mensen zich dit nog afvragen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Gimmick schreef:Topic 1604...

Ik vraag me af waarom mensen zich dit nog afvragen
Mensen vragen het zich niet echt af, mensen moeten gewoon hun frustratie kwijt ;) Er is veel frustratie over slechte baasjes en dan met name bij dit type honden. Tja, dan krijg je 1604 topics.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik vermoed dat dit door onwetendheid komt. Vaak een eerste hond zonder zich ingelezen te hebben. De kinderen willen een hond. Dan gaat men even naar een asiel en de koop is beklonken. Buiten de massaal aanwezige klapkaken is er niet veel keus. Ik denk echt dat het in veel gevallen om een impulsinkoop gaat.
De aso's waar de meerderheid van deze honden terecht komen laat ik gemakshalve maar even buiten beschouwing want die types kennen we allemaal wel.
Dan is er nog een hele kleine categorie liefhebbers die echt wel weten wat ze in huis of aan de riem hebben. Daar hebben we er hier ook een aantal van op het forum. Die hebben hun zaakjes wel geregeld. Voor deze mensen moet het uitermate frustrerend zijn om steeds weer die negatieve berichten over klapkaken in de krant te lezen. Tenslotte worden zij keer op keer de dupe van de twee categorieën die ik benoemde.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind het heel erg belangrijk dat mijn honden veilig zitten, zowel voor andere honden als voor hunzelf. Zodra ik het idee heb dat mijn honden over een hek zouden kunnen gaan ze niet van de lijn af, op mijn werk heb ik de beschikking over 2 velden, op 1 veld komen Phantom en Sjon niet omdat ik weet dat die over het hek daar zouden kunnen ook al is het bijna 2 meter hoog,

Op mijn werk waar ik ze wel allemaal met een gerust hart durf te zetten,

Afbeelding

Afbeelding

En thuis op de achterplaats,

2 kanten zijn best wel hoog (let niet op de grond die was toen nog niet opnieuw beton gestort :engel: en we waren nog aan het opknappen) dit is vanaf mijn ouders balkon de muur, tevens nog een kant hoger (boven de deur) want dat is ons huis met daarboven het huis van mijn tante,

Afbeelding

dit is de zijkant van de buren, bovenop zit nog een meter gaas,

Afbeelding

Afbeelding'

en achterin een schuurtje en kennel met daarachter ook weer een betonnen muur

Afbeelding

Nee, niet echt een gezellige 'tuin' maar dat interesseert me niet

doei :salut:

Afbeelding
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Brigitte schreef:Ik vind het heel erg belangrijk dat mijn honden veilig zitten, zowel voor andere honden als voor hunzelf. Zodra ik het idee heb dat mijn honden over een hek zouden kunnen gaan ze niet van de lijn af, op mijn werk heb ik de beschikking over 2 velden, op 1 veld komen Phantom en Sjon niet omdat ik weet dat die over het hek daar zouden kunnen ook al is het bijna 2 meter hoog,
Prachtige honden!

Vraagje: bijten sommige honden niet door die betafence draad heen?
Ik overweeg een Tsjechoslowaakse wolfhond en de fokker die ik bezocht had, had paardenschrikdraad aan de binnenkant 60 cm hoog gespannen zodat ze er niet meer doorbijten.

Vandaag nog in de krant:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... d-is.dhtml

Tenzij ik de eigenaar of de hond heel goed ken, komt er nooit eender welke 'gevechtsrashond' in de buurt van mijn dochter. Je ziet wat er van kan komen. Zelfs als je erbij staat, een hap van dichtbij is rapper gebeurt dan je denkt.

Bij ons in de buurt zijn er minstens 3/4 eigenaars van pitbull-achtigen.
Een vorige eigenaar had een dogo argentino. Dat beest woog zeker 50 kg, een en al spieren, zeer energiek. Uiterlijk prachtig beest, maar compleet verkeerd opgevoed en dan verder verwaarloosd na echtscheiding. Heel de buurt had schrik van die hond. Uiteindelijk heeft die hond zijn eigen baas een hap uit zijn arm gebeten, waarschijnlijk na de zoveelste afranseling en dan was het een spuitje.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”