Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond uit het buitenland of toch beter maar niet ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tamireya
Vaste gebruiker

Een hond uit het buitenland of toch beter maar niet ?

Ongelezen bericht door tamireya »

Hoi, hoi,

Nadat ik ons een tijdje terug voorgesteld heb ga ik dan toch maar een topic openen en om hulp vragen.

Mijn man en ik hebben het (ondanks dat het nu meer dan 2 jaar geleden is) het nog steeds wel moeilijk ermee dat Buffy niet meer bij ons is.
Je twijfelt of het de goede keuze was, of je alles goed gedaan hebt, of dat je je hond genoeg liefde gegeven heeft, of zij goed opgevoed was, of je deze moeilijke stap nog een keer aan zou kunnen enz enz enz.

Natuurlijk doe je niet altijd alles goed als je de eerste keer een hond neemt, uit fouten leert men maar ik kan niet zeggen dat ze verpest was.
Iedereen had zo in haar voerbak kunnen grijpen zonder letsel erover te houden, ze speelde graag, was lief voor alles iedereen kon de basiscommandos maar was wel een hond met "adhd" en trok heeeel erg aan de lijn.
Ik zou bijna willen zeggen dat ze geen vlieg kwaad kon doen maar die vondt ze altijd enorm lekker :LOL:

Afin, dat even ter voorinformatie. :wink:

Wij zij veel op onderzoek de afgelopen tijd welke hond geschikt zou zijn voor ons en het is duidelijk dat wij geen rashond willen.

We zitten dus gewoon nog heel erg in dubio of wij dit echt willen of dat wij toch beter ervoor kunnen kiezen om het zo te belaten.

Na veel informatie opgezocht te hebben kwamen wij op het idee om gastgezin te worden voor een buitenlands hond(je).
De hond kan naar nederland, hier wennen enz en wij kunnen kijken of wij echt er weer aan toe zijn om een hond in onze familie te verwelkomen.

Opzich is dit een ideale oplossing, vindt ik tenminste, maar toch weet ik het niet :oohja: :oohja:

Hoe is het om een buitenlandse hond op te vangen? Is dit te doen met kinderen en met andere huisdieren?
hoe zit dat met eventuele ziektes?

Dat de dieren weinig tot niks gewend zijn is ons heel duidelijk maar dat is geen enkel probleem.

Wij kan ons op weg helpen en wil zijn ervaring delen?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Een hond uit het buitenland of toch beter maar niet ?

Ongelezen bericht door fenneke »

Gebruik maar eens de zoekfunctie hierover

Zijn zovaak topics over geweest
Fenneke en Baloe
Afbeelding
tamireya
Vaste gebruiker

Dat heb ik al gedaan maar na 4 paginas doorzocht te hebben, zonder de gezochte informatie gevonden te hebben, heb ik dit bericht geschreven ;-)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

tamireya schreef:Dat heb ik al gedaan maar na 4 paginas doorzocht te hebben, zonder de gezochte informatie gevonden te hebben, heb ik dit bericht geschreven ;-)

Het meest recente is deze
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... buitenland
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

tamireya schreef:Hoe is het om een buitenlandse hond op te vangen? Is dit te doen met kinderen en met andere huisdieren?
hoe zit dat met eventuele ziektes?
Dat verschilt natuurlijk heel erg per hond, maar ik kan je wel mijn eigen ervaringen vertellen.

Ik heb een windhond opgevangen die al jaren in een groep honden leefde. Zij was niet zindelijk in huis en ik heb haar dus als een pup behandeld (vaak even naar buiten om te kunnen plassen/poepen), ze heeft een paar keer in huis geplast (en dat is dan wel even wat meer dan een puppieplasje :schrik: :cool2: ) maar met een paar weken was ze echt helemaal zindelijk. Met mijn andere honden ging het prima, met mijn katten echter niet. Ze is voor vertrek uit Spanje niet getest hoe ze op katten reageert en dat risico heb ik genomen en pakte helaas wat minder goed uit. Het was veel gestress omtrent het veilig houden van de katten en eenieder genoeg vrijheid te geven. Verder was het echt een schat van een hond en heel leuk om haar hier op te vangen en te zien ontwikkelen. Ze heeft ruim vier maanden bij me gezeten en is toen gedopteerd.

Mijn andere opvanger is Willem en die heeft me op dag één al zodanig ingepakt dat ik hem niet meer weg wilde doen. Hij was ook niet zindelijk maar dat ging bij hem echt heel erg snel goed. Verder was hij héél erg schichtig maar dat wist ik vantevoren gelukkig (hij zat al in NL). Had hij nog in het buitenland gezeten zou ik zeker niet voor een angstige/schichtige hond kiezen, maar hij was hier nu eenmaal en ik kon hem een fijne plek bieden. Doordat hij in een huis met katten leefde en dat goed ging wist ik ook gelijk dat hij goed met katten kon (dat risico neem ik niet zo snel weer, dus ik wil het nu wel vantevoren 'weten'). Afgezien van zijn angsten past hij hier vanaf dag één echt naadloos in ons leven/huishouden. Echt bizar hoe makkelijk die hond meedraait: helemaal prima met de andere honden en ook met de katten geen centje pijn.
Inmiddels zijn we negen maanden verder en groeit/ontwikkelt hij zich nog steeds (mede doordat hij een nieuwsgierige kroelkont is) en ik geniet elke dag van hem :I: .

Qua ziektes: ik vind het wel belangrijk dat de honden getest zijn op MZZ. Het is niet waterdicht (testen zijn niet 100% betrouwbaar) maar ik wil het toch getest hebben. Een hond die positief getest is op Leishmania zou ik niet snel voor kiezen (ook niet om op te vangen).
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

honden opvangen uit het buitenland is echt leuk!

Ik kan alleen spreken over "mijn stichting" maar bij ons wordt na een screening en goedkeuring afspraken gemaakt over wat voor soort hond je zou willen opvangen en dan kunnen zij kijken welke hond het meest geschikt zou zijn en welke op de lijst staat om naar Nederland te komen.

Succes met het uitzoeken en ik zou vooral de websites goed doornemen voor info :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oja, hou er wel rekening mee dat de hond in elk geval voorlopig aan de riem moet blijven (in het begin ook dubbel gezekerd). Ik weet dat er mensen zijn die dat niet doen (paisley bijvoorbeeld) en dat het daar hartstikke goed ging met loslopen, maar het kan ook fout gaan en dan moet je niet onderschatten hoe zo'n hond compleet de weg kwijt kan zijn in dit vreemde land met alle vreemde dingen. Persoonlijk zou ik het er dus niet snel op wagen met loslopen (nou willen de meeste stichtingen ook niet dat je een opvanger los laat lopen).

Willem loopt bij mij - nu na 9 maanden - nog steeds niet los (omdat hij vaak niet naar me toe durft te komen/te benaderen is). Als ik in bekend gebied loop in de buurt van huis dan heb ik hem aan een enkele lijn, loop ik elders dan heb ik hem nog steeds dubbelgezekerd.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Inmiddels heb ik 3 spaanse schoonheden geadopteerd en moet zeggen dat de jongste voor de meeste problemen heeft gezorgd, de beide oudjes blende makkelijk in, Samara was heel snel zindelijk, Essie is heel kort zindelijk geweest maar zij was echt al een bejaarde toen ze hierheen kwam die ze vlak voor transport nog geholpen hadden dus haar onzindelijkheid was verklaarbaar.
Bowie was pup dus die gaf eigenlijk de nodige jonge honden problemen en had wat gedragsdingetjes maar uiteindelijk na een jaar of 2,5 kwam dat langzaamaan ook goed :mrgreen:
Verdiep je in de stichting waar je voor wilt opvangen, wees eerlijk en duidelijk, geef aan wat je wel en niet wilt maar hou rekening mee dat je geen kant en klaar pakketje krijgt en dat er nog aardig aan gesleuteld moet worden soms, en soms loopt vanaf begin af aan goed.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Op dit moment heb ik mijn eerste opvanger en het bevalt me goed (na 3 dagen :engel: ). Nu is zij wel extreem makkelijk merk ik al. Ik heb mijn eigen hond van dezelfde stichting en in overleg met hen hebben we gekeken welke opties er waren en welke hond voor mijn situatie het meest geschikt was.

Soms zijn er ook Nederlandse asiels die een opvangadres zoeken voor een hond die slecht tegen het asielleven kan. Of een stichting waarbij de opvanghond niet meer bij een gastgezin kan blijven en een ander gastgezin gezocht wordt. Misschien is dat voor jullie wat? Dan is er al veel meer bekend over de hond en kan je hem vooraf ook eens bezoeken.
tamireya
Vaste gebruiker

dankjewel Fenneke, ik zal dat topic eens doorlezen =)

Bedankt voor het delen van de ervaring.

@Zamunda: Bedankt voor het delen van jou ervaring. Hele gekke vraag misschien maar wat houdt MZZ in en worden honden "standaard" getest op leishmania voordat ze naar nederland komen?
Zekerheid gaat altijd voor, ik zou (ondanks dat wij in een dorp wonen) een hond hier niet snel van de lijn laten :wink:
Wij hebben Buffy ook bijna altijd aangelijnd gehouden, vooral omdat ik vreemde honden (of eigenlijk eerder de eigenaren) niet echt vertrouwde =) Gelukkig wel een vrij grote achtertuin van ongeveer 12x6m (op het breedste gedeelte) met gras waar ook lekker los gelopen en gerent mag worden :D

@Ingrid48: Dankjewel, het is dus zeker wel mogelijk om (ondanks dat de hond tijdelijk bij ons zou blijven) wel een aantal "wensen" / "eisen" te stellen? Wij willen graag deze ervaring mee maken, zowel de hond helpen als ook onze keuze beter af kunnen wegen maar het moet wel een haalbare kaart zijn voor alle betrokkenen.

@jacq1970: ook jij bedankt voor het delen van jou ervaring. We zijn ons erg bewust ervan dat het geen kant en klaar pakketje is wat zou komen, hoeft ook niet als het maar leefbaar is voor iedereen in het huis :-)
tamireya
Vaste gebruiker

Dankjewel voor je bericht Vera. Mag ik vragen van welke Stichting de honden komen? Ik heb al een aantal bekeken maar wil graag zoveel mogelijk bekijken om dan een (voor mij goed voelende) keuze te kunnen maken.

De asielen hier (zo heel erg veel zijn het er niet en die, die er zijn, zijn ook niet erg "vol") zoeken volgens mijn weten geen opvanggezinnen. Ik denk ook niet dat ik, voor hun, een goede keuze zou zijn aangezien wij dan toch weer wat "te veel eisen" zouden stellen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ziektes waar je altijd rekening mee moet houden bij buitenlandse honden zijn de zgn. Middellandse Zeeziekten (leishmania, ehrlichia, babesiose) bij honden uit Portugal, Spanje en Griekenland. En honden uit Oost-Europa lopen een groter risico op hartworm.
Een goede stichting test daarop maar bij een aantal ziekten (zoals leishmania) kan een hond een vals-positieve uitslag krijgen omdat de parasiet niet in het bloed zit maar dieper in de onderliggende organen.

Er zit wel verschil in het soort honden. Veel honden uit bijvoorbeeld Spanje zijn podenco(kruisingen). Jachthonden dus. Erg lieve en zachtaardige honden maar geboren jagers en die kun je dus niet zomaar loslaten omdat ze gezellig alle katten in de wijk om zeep willen helpen (even gechargeerd uiteraard :mrgreen: ). Honden uit Oost-Europa zijn vaak herder(kruisingen) en zijn vaak straathonden. Vrij harde, zelfstandige honden die buitengewoon zelfredzaam zijn (dol op het plunderen van vuilnisbakken) en wat afwachtender naar mensen omdat ze vaak niet zulke leuke ervaringen met mensen hebben.
Leeftijd speelt uiteraard een grote rol. Een pup is natuurlijk veel meer blanco dan een oudere hond die jaren op straat heeft geleefd en zelf het kostje bij elkaar heeft gescharreld.

Afijn, da's dus het algemene plaatje. Nu mijn persoonlijke ervaring: ik ben inmiddels aan mijn derde buitenlandertje. Mijn eerste was een collie uit Polen. Precies zoals een collie hoorde te zijn. Perfect dus. :mrgreen: Weliswaar gehandicapt maar dat wist ik van te voren. Mijn tweede was een vuilnisbak uit Roemenië. Gewéldige hond. Ze jaagde wel, iets waar ik totaal geen ervaring mee had en wat ik goed onder controle kon houden. Helaas is ze vorig jaar onverwacht overleden maar zij was mijn once-in-a-lifetime hond.
Mijn huidige buitenlandertje is Maggie. Ook een Roemeentje. Half duitse herder, half collie. Hartstikke leuk beest. Heel braaf maar ongelooflijk eigenwijs. Haar kan ik niet loslaten in woonwijken omdat ze gezellig de benen neemt om vuilnisbakken te scoren. Maar ik kan er prima mee omgaan. Maggie was dan ook al een jaar of 6-7 toen ik haar adopteerde dus heb ik rekening gehouden met ingesleten gedrag.

De meeste stichtingen zitten te springen om goede gastgezinnen. Kijk eens bij dogadoptions Nederland of Dutchy Adoptions.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

veertje schreef: Of een stichting waarbij de opvanghond niet meer bij een gastgezin kan blijven en een ander gastgezin gezocht wordt. Misschien is dat voor jullie wat? Dan is er al veel meer bekend over de hond en kan je hem vooraf ook eens bezoeken.
Wij kunnen ook altijd opvanggezinnen gebruiken. Moet de Husky wel je voorkeur hebben natuurlijk :wink: Het zijn echt niet de moeilijke honden die vele beschrijven, veel kunnen er wel los en kunnen met katten of een paar uurtjes alleen thuisblijven. Altijd in voor pret maar ook heel rustig in huis.

http://www.stichtinghuskyrescuenederlan ... schrijving
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

lieke schreef:Leeftijd speelt uiteraard een grote rol. Een pup is natuurlijk veel meer blanco dan een oudere hond die jaren op straat heeft geleefd en zelf het kostje bij elkaar heeft gescharreld.
Voordeel daarvan vind ik dat een oudere hond al een behoorlijke bagage heeft en daardoor de veranderingen beter aan kan dan een pup (en natuurlijk kan er in die bagage ook een trauma zitten). Naar mijn idee zijn het vaak de jonge honden/pups die problemen hebben als angst. In ieder geval wat ik van de Roemenen zie.

@tamireya: Finn en Sophie komen van Straydogs rescue Nederland
tamireya
Vaste gebruiker

lieke schreef:
Er zit wel verschil in het soort honden. Veel honden uit bijvoorbeeld Spanje zijn podenco(kruisingen). Jachthonden dus. Erg lieve en zachtaardige honden maar geboren jagers en die kun je dus niet zomaar loslaten omdat ze gezellig alle katten in de wijk om zeep willen helpen (even gechargeerd uiteraard :mrgreen: ). Honden uit Oost-Europa zijn vaak herder(kruisingen) en zijn vaak straathonden. Vrij harde, zelfstandige honden die buitengewoon zelfredzaam zijn (dol op het plunderen van vuilnisbakken) en wat afwachtender naar mensen omdat ze vaak niet zulke leuke ervaringen met mensen hebben.
Zooo erg jagend zijn podencos dan ook niet perse....Buffy was een labrador-podenco mix en haar jagdinstict was niet erg hoog (het duurde 4 jaar totdat ze eindelijk eens begon achter een tak aan te rennen :D
De vuilnisbak plunderen deed ze overigens ook heel erg vaak :hmmm:

Maar ik snap wat je bedoeld :wink:

Bedankt voor de twee namen, deze stichtingen heb ik nog niet bekeken :ok:
tamireya
Vaste gebruiker

Tiny schreef:
veertje schreef: Of een stichting waarbij de opvanghond niet meer bij een gastgezin kan blijven en een ander gastgezin gezocht wordt. Misschien is dat voor jullie wat? Dan is er al veel meer bekend over de hond en kan je hem vooraf ook eens bezoeken.
Wij kunnen ook altijd opvanggezinnen gebruiken. Moet de Husky wel je voorkeur hebben natuurlijk :wink: Het zijn echt niet de moeilijke honden die vele beschrijven, veel kunnen er wel los en kunnen met katten of een paar uurtjes alleen thuisblijven. Altijd in voor pret maar ook heel rustig in huis.

Huskys zijn toch prachtige honden en idd niet de moeilijkste honden als je maar weet hoe je met een hond om moet gaan :D . Ik ga meteen ook een kijkje bij jullie nemen :E:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

tamireya schreef:
Tiny schreef:

Huskys zijn toch prachtige honden en idd niet de moeilijkste honden als je maar weet hoe je met een hond om moet gaan :D . Ik ga meteen ook een kijkje bij jullie nemen :E:
:ok: Precies, en als je een xing Podenco gewend ben dan is een Husky een eitje makkie :engel:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

http://www.podencoworld.nl/help-ons/opvanggezin

Mocht je het leuk vinden om weer een podenco in huis te nemen: de link van bovenstaande stichting zoekt opvangadressen in Nederland voor podenco's uit Spanje. Je hebt al ervaring met het ras, dus dat scheelt.

Even terzijde: wij hebben ook een jong podencootje. Bewust vanaf het begin los laten lopen, en ze luistert perfect. Beter dan onze oudere hond zelfs. Het ligt ook aan het individuele karakter van de hond.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

En anders neem je beide. Een Husky en een Podenco tegelijk :I:
Houdt je lekker alert en fit als je er weer eens achteraan moet rennen :engel:
tamireya
Vaste gebruiker

Manuma schreef:En anders neem je beide. Een Husky en een Podenco tegelijk :I:

:LOL: :LOL: :LOL:

Doe mij alleen maar een hond erbij, met 3 kinderen moet ik ook alert er fit genoeg zijn :tongue:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Of je neemt een kruising van de twee. Heeft hetzelfde resultaat als twee volle :engel:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik heb inmiddels zo'n 20 honden opgevangen ook via straydogs rescue nederland. Ik ben heel erg tevreden over deze stichting , een goede voorlichting, goed team en goede begeleiding en zorg voor je als opvanger. Ze doen eerst huisbezoek om zo beeld te krijgen van je woonsituatie , geven voorlichting over het opvangen . en dan bespreken ze met je welk hondje zou kunnen komen bij je. Ik vind ze heel zorgvuldig.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

*Wolf* schreef:
Of je neemt een kruising van de twee. Heeft hetzelfde resultaat als twee volle :engel:
Dat lijkt me verschrikkelijk :LOL:
tamireya
Vaste gebruiker

Manuma schreef:
*Wolf* schreef:
Dat lijkt me verschrikkelijk :LOL:

Dat lijkt mij ook niet zo een strak plan om zo een kruising aan te schaffen :lol1:

Het mag gerust wat pit hebben maar ik denk dat dat net wat te veel zou zijn hahahaha
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat leuk dat je interesse hebt in opvangen. Ik heb ook veel honden opgevangen en de ervaring vind ik erg afhankelijk van de stichting waarvoor je opvangt.
Sommige stichtingen willen alles wat ze in het buitenland in het asiel hebben herplaatsen in Nederland. Daar zitten dan ook honden tussen met ernstige schuwheid naar mensen, trauma's of andere zaken wat hem lastig plaatsbaar maakt. In dat geval moet je niet alleen rekening houden met een hond die wat meer aanpassing van jullie nodig heeft, maar je kunt ook rekening houden met een langere opvangperiode.
Ikzelf was betrokken bij een stichting die samenwerkte met een erg groot asiel en wij selecteerde alleen de probleemloze honden om te herplaatsen in Nederland. De honden die ikzelf thuis heb gehad, waren stuk voor stuk erg open, waren niet angstig, waren jong en van een aantrekkelijk type. Het waren het over algemeen erg makkelijke honden die zich snel aanpasten en ze waren ook bijna allemaal erg snel herplaats, binnen enkele weken.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

tamireya schreef:
lieke schreef:
Zooo erg jagend zijn podencos dan ook niet perse....Buffy was een labrador-podenco mix en haar jagdinstict was niet erg hoog (het duurde 4 jaar totdat ze eindelijk eens begon achter een tak aan te rennen :D
De vuilnisbak plunderen deed ze overigens ook heel erg vaak :hmmm:

Maar ik snap wat je bedoeld :wink:

Bedankt voor de twee namen, deze stichtingen heb ik nog niet bekeken :ok:
Wij hebben Toto van Podencoworld, goeie ervaring mee en volgens mij zoeken zij ook gastgezinnen. En mijn ervaring is ook dat het wel meevalt met dat jachtinstinct als het om afgedankte (niet goed voor de jacht) podenco's gaat. Ik heb/had drie afgedankte podenco's en geen van allen heeft ooit een ander dier tot bloedens toe gebeten laat staan doodgemaakt. En thuis zijn het heerlijke knuffelhonden die prima overweg kunnen met de eigen katten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Een buitenlandse hond is niks op zichzelf. In het buitenland heb je net zoveel honden als hier die allemaal verschillend zijn. Dus zijn buitenlandse honden bang? Nee. Alleen als ze een bange buitenlandse hond hier naartoe halen. Is een buitenlandse hond te vertrouwen met kinderen. Ja. Als ze er een halen die dat is. Etc. Een Nederlandse hond kan net zo bang, agressief of onbetrouwbaar zijn als een buitenlandse hond.

Ik heb twee honden uit Spanje gehad waar helemaal niks mee aan de hand was. Mijn huidige buitenlandse hond is echt de makkelijkste hond die ik ooit gezien heb. En dat is niet omdat ze van mij is. Mijn omgeving is het ermee eens. Bas is domweg extreeeeem makkelijk en lief en gehoorzaam. Kan je overal mee naartoe nemen en is inmiddels Boomer, Lassie en Rin Tin Tin in een hondje. Laatst weekend gekampeerd op een boerderij. Niks nada aan problemen. Tussen alle dieren prima.

Riem heb je niet nodig en als je 1 woord zegt luistert ze. Uit datzelfde buitenland komen extreem bange honden die jagen. Niet luisteren en kinderen aanvallen. Dus ik snap je vragen en zorgen maar DE buitenlandse hond is niks. Een herder en een maltezer in Nederland zijn toch ook niet DE Nederlandse honden? :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef: Echt bizar hoe makkelijk die hond meedraait: helemaal prima met de andere honden en ook met de katten geen centje pijn.

Bij pjotr net zo. Heb er geen hond aan.
Maar zonder roedel om mee mee te draaien was hij dus wel een draak.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik begrijp nog niet zo goed waarom je gastgezin wil worden. Om uit te proberen of je weer een hond wilt hebben? Is het de bedoeling dat een opvanghond blijft en vang je dan geen honden meer op? Of wil je geen eigen hond maar opvanggezin blijven, of eigen hond en opvanggezin blijven? :denken:
tamireya
Vaste gebruiker

Johnny Jones schreef:Ik begrijp nog niet zo goed waarom je gastgezin wil worden. Om uit te proberen of je weer een hond wilt hebben? Is het de bedoeling dat een opvanghond blijft en vang je dan geen honden meer op? Of wil je geen eigen hond maar opvanggezin blijven, of eigen hond en opvanggezin blijven? :denken:
Dat is eigenlijk een hele goeie vraag.
Ja, wij willen idd uit proberen of wij deze grote verantwoording van een eigen hond weer op ons willen nemen maar dat sluit niet uit dat wij (als wij een keuze gemaakt hebben) daarna geen honden meer opvangen.

Misschien vinden wij straks het opvangen zo leuk dat wij geen eigen hond meer willen en alleen opvanghonden of een eigen hond en opvanghonden dat is maar net wie op ons pad komt. :wink:

Aan onze eigen maybe toekomstige viervoeter hebben wij aardig wat wensen (en dan niet zo zeer dat het een kant een klaar hondje moet zijn hoor) dat ik de kans klein acht dat een opvanghond voor altijd bij ons zou blijven. ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”