Nadat ik ons een tijdje terug voorgesteld heb ga ik dan toch maar een topic openen en om hulp vragen.
Mijn man en ik hebben het (ondanks dat het nu meer dan 2 jaar geleden is) het nog steeds wel moeilijk ermee dat Buffy niet meer bij ons is.
Je twijfelt of het de goede keuze was, of je alles goed gedaan hebt, of dat je je hond genoeg liefde gegeven heeft, of zij goed opgevoed was, of je deze moeilijke stap nog een keer aan zou kunnen enz enz enz.
Natuurlijk doe je niet altijd alles goed als je de eerste keer een hond neemt, uit fouten leert men maar ik kan niet zeggen dat ze verpest was.
Iedereen had zo in haar voerbak kunnen grijpen zonder letsel erover te houden, ze speelde graag, was lief voor alles iedereen kon de basiscommandos maar was wel een hond met "adhd" en trok heeeel erg aan de lijn.
Ik zou bijna willen zeggen dat ze geen vlieg kwaad kon doen maar die vondt ze altijd enorm lekker
Afin, dat even ter voorinformatie.
Wij zij veel op onderzoek de afgelopen tijd welke hond geschikt zou zijn voor ons en het is duidelijk dat wij geen rashond willen.
We zitten dus gewoon nog heel erg in dubio of wij dit echt willen of dat wij toch beter ervoor kunnen kiezen om het zo te belaten.
Na veel informatie opgezocht te hebben kwamen wij op het idee om gastgezin te worden voor een buitenlands hond(je).
De hond kan naar nederland, hier wennen enz en wij kunnen kijken of wij echt er weer aan toe zijn om een hond in onze familie te verwelkomen.
Opzich is dit een ideale oplossing, vindt ik tenminste, maar toch weet ik het niet
Hoe is het om een buitenlandse hond op te vangen? Is dit te doen met kinderen en met andere huisdieren?
hoe zit dat met eventuele ziektes?
Dat de dieren weinig tot niks gewend zijn is ons heel duidelijk maar dat is geen enkel probleem.
Wij kan ons op weg helpen en wil zijn ervaring delen?