Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leren dat je hond niet zomaar alles op eet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Angelo90
geregistreerd lid

Leren dat je hond niet zomaar alles op eet

Ongelezen bericht door Angelo90 »

Hallo
Ik had een vraag is het mogelijk om je hond te leren dat hij niet zomaar alles op eet
En dan doel ik voornamelijk erop dat als ik er niet bij ben
Het is nog al eens voor gekomen dat ze iets over mijn schutting gegooit hebben en gelukkig heeft mij bullmastiff het toen niet op gegeten maar als ik volgend jaar mijn nieuwe pup heb wil het hem wel leren dat hij dat niet zomaar op eet

Zou graag jullie advies hier over hebben hoe je dit moet aan pakken

Gr angelo
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Leren dat je hond niet zomaar alles op eet

Ongelezen bericht door Sas »

mmm... dat kan ik hier wel vergeten. Als ik er wel bij ben willen ze op commando wel lossen ( ahum... soms :mann: ) maar als ik er niet bij ben en het lijkt lekker? Dat gaat gegarandeerd op.
Afbeelding
Angelo90
geregistreerd lid

Dat is nu net wat ik mijn nieuwe hond wil afleren dat zoiets niet gebeurt
Puur dat ik bang ben dat de hond er dood aan gaat of heel erg ziek van word
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

enige denkbare lijkt me dat je de hond leert dat deze altijd pas na commando iets mag eten en evt aanleert dat als ze iets -eetbaars- vinden ze het naar jou moeten brengen en dat ze dan ene beloning krijgen? Maar nogmaals: ik denk dat dat zonder toezicht en dus iemand die accuut een commando kan geven, onhaalbaar is.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Op wandelingen of als ik erbij ben is "leave" genoeg :ok:
Maar als ik niet thuis ben :U: dan eten ze alles wat eetbaar is en "in de tuin valt" op
Angelo90
geregistreerd lid

Het is afentoe een trieste buurt hier maar verhuizen is geen optie ik heb best veel woon ruimte vandaar
Hier word ook regelmatig gewaarschuwd dat ze bij het kanaal (waar je heel fijn je hond kan uitlaten en laten rennen) gif neer gooie speciaal voor de hondjes en poesjes

Ik zal er dan denk ik goed op moeten letten dat het niet weer gebeurt ben er wel bang voor zekker als het nog een pup is

Gr angelo
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Het lijkt me totaal niet af te leren. Er zijn honden die van nature erg voorzichtig zijn met wat ze eten. Maar een echte vreetzak zal alles naar binnen schuiven wat daarvoor in aanmerking komt als je er niet bent.
Afbeelding
Angelo90
geregistreerd lid

Ik heb altijd een grote hond voor speciaal in de tuin vind bij mijn komt de hond zelden binnen dus ik kan er niet altijd bij zijn in de tuin maar dit neemt niet weg dat de hond geen luxe buiten heeft
Ik heb er speciaal een hele mooie (kennel) honden hok voor gemaakt met een buiten verblijf en een binnen verblijf dat helemaal geisoleerd is voor de winter

Bedankt voor alle reacties ik zal er toch mee op moeten passen en ga me best doen om toch iets te proberen ik heb nog tijd genoeg om info bij elkaar te zoeken voor speciale commando's aante leren
Als alles goed gaat komt bij boerboel pup rond mei ergens

Gr angelo
Angelo90
geregistreerd lid

Heb niet gezegt dat het totaal onveilig is maar het is een keer gebeurt dat er iets over de schutting is gegooit vandaar mijn vraag
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het is wel af te leren maar als je er niet bij bent zou ik het niet vertrouwen; dan gelden voor een hond nu eenmaal andere regels. Een dubbele afscheiding in je tuin zou een oplossing kunnen zijn.Dus het gedeelte waar hij mag lopen op een afstand van de schutting afbakenen.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier staan veel kersenbomen. In het begin was dat natuurlijk bek open en alles naar binnen schuiven. Als waaghetniethetopteeten-woordje gebruik ik bah. Dus bij de kersenbomen zat ik steeds: bah bah bah bah bah bah bah.
Werkte goed, nu lopen ze over een kersenpad zonder stiekem te proeven.

Hoe dat is als ik er niet bij ben, weet ik niet. De kersenboom in de tuin geeft wel bloesem, maar geen kersen :ugh:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zit mogelijk zelf met een nieuw trainingstraject voor onze Norah: Bend to assent. Gedeeltelijk pas ik dit al toe (zonder er ooit een kaartje aangeplakt te hebben). Houd in het kort in dat de hond een prikkel komt melden en dus zelf de eigenaar opzoekt voor toestemming.

Verder zou ik het erf zo maken dat simpel over de schutting gooien geen optie meer is. In dat stuk dus de honden niet helemaal los laten lopen, of overkappen (met afloop naar buiten de tuin natuurlijk)
Afbeelding
Angelo90
geregistreerd lid

gyanty schreef:Ik zit mogelijk zelf met een nieuw trainingstraject voor onze Norah: Bend to assent. Gedeeltelijk pas ik dit al toe (zonder er ooit een kaartje aangeplakt te hebben). Houd in het kort in dat de hond een prikkel komt melden en dus zelf de eigenaar opzoekt voor toestemming.

Verder zou ik het erf zo maken dat simpel over de schutting gooien geen optie meer is. In dat stuk dus de honden niet helemaal los laten lopen, of overkappen (met afloop naar buiten de tuin natuurlijk)
Dat klinkt goed als de hond zich zelf komt melden zou je hier meer over kunnen vertellen hoe je dit het beste kunt aan pakken?

Gr angelo
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb mijn buurman gezegd dat hij maar beter zijn oude brood niet meer richting mijn tuin kan gooien (daar staat een garage en dan wil hij het vanaf zijn balkon op het dak van die garage gooien voor de kauwtjes en de kraaien, maar ja, soms belandt dat in mijn tuin), 'want de hond was daar ziek van geworden. En ja, het trekt ook ongedierte aan'. Maar bovenal bepaal ik graag zelf wat mijn honden naar binnen werken. Ergens op straat ontkom ik er niet aan. Laatst nog met Otto staan worstelen om een rookworst die ergens tussen de struiken lag. Of afgekloven sparibs of kippenbotjes.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”