Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

konijnenvachtspeeltjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

konijnenvachtspeeltjes

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zoek zo'n speeltje van konijnenvacht met een handvat eraan zodat je daar op cursus leuk samen mee kunt spelen. :mrgreen:

We (Shira en ik) zijn vanavond naar cursus geweest. Shira doet het heel knap, ik iets minder. Ze leert echt supersnel en heeft belachelijk veel aandacht voor me :I: , ik leer niet zo snel helaas :schrik: Maar goed we komen er wel. Maar nou vraag ik me dus af of zo'n konijnenvachtje dat je als speeltje kunt kopen niet zielig geproduceerd is. Ik heb namelijk een konijnenopvang :oeps: dus het is een beetje discutabel als ik met zo'n vachtje ga staan zwaaien en het blijkt een broodfokdingetje of restproduct van zo'n vreselijke fokkerij fabriek te zijn. Liefst hebben ze een goed leven gehad. :pffff:

Shira vindt speeltjes niet leuk. Dus er valt niet veel samen te spelen. En dat moet wel van de cursusmevrouw. Ze is gek op een bal. Zo'n chuckit bal is haar alles. Die hebben we met ballenwerper. Stokken vindt ze ook geweldig. Of een grote veer van een vogel. Maar dat mag allemaal niet. :boos: :wink:

Nu heb ik zo'n chuckit bal gekocht met een handvat er aan. Vindt ze niks aan. Ik heb zo'n beetje op m'n kop gestaan op dat veld maar niks :pffff:

We spelen wel, maar geen spelletjes waarbij we beiden het speeltje vasthouden. Dat wil ze niet. We gooien de bal over. Zij vanaf de bank naar mij met een achterwaardse knik met haar hoofd zodat de bal gelanceerd wordt naar mij en ik vang de bal dan. En ik gooi hem dan weer terug en zij vangt hem op, de knappert. Of ik verstop brokjes, of ik gooi ze en zij vangt ze. Of ik verstop me achter een boom en zij zoekt me. Maar ja daar heb je niks aan op cursus. Dus vandaar een konijnenvacht dacht ik. Dat moet toch voor een hond het ultieme speeltje zijn. Maar ik wil geen zielige. :oeps: Ik ben me er van bewust dat het belachelijk is en klinkt :oeps: . Maar weet iemand dan wel hoe ik aan een goed konijnenvachtspeeltje kom. Ik durf het bijna niet te plaatsen, maar alles voor een goed resultaat van de cursus :pffff: En nee niet van een konijn uit m'n opvang :boos:
Jackira
Zeer actief

Re: konijnenvachtspeeltjes

Niika88 schreef:pas maar op dat ze straks dan niet de opvangkonijntjes ook als speelgoed ziet...
Nee daar kan ze nooit bij komen. Dat hebben we al 8 jaar strikt gescheiden d.m.v. een hek en dat is nog nooit fout gegaan.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb een nertsenvacht gekocht op een rommelmarkt. Dat was zo'n sjaaltje voor oude dames :wink: mocht je een rommelmarktganger zijn is dat misschien iets om naar uit te kijken. Vaak is het ook goedkoper.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb ook zo'n konijnenvacht bungee speeltje en met name Amy vindt het erg leuk. Maar ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik geen idee heb waar het konijnenvachtje vandaan komt :ugh: Ik heb het ook bij Dandydog gekocht.
Is ze voergericht en zou ze een voerdummy leuk kunnen vinden? Als je niet van plan bent om er serieus mee te gaan apporteren, zou je dat ook kunnen proberen. Dat is namelijk zo ongeveer het enige 'speeltje' waarmee Amoz met mij af en toe wel een trekspelletje wil doen.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

nee helaas zijn de meeste van die vachtjes niet diervriendelijk geproduceerd, met een beetje geluk is het een bijproduct van de vleesindustrie maar ook daar hebben de konijnen meestal geen konijnwaardig leven :(
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Ik heb ze via internet besteld
Kleine en grote dummy en ook een platte aan een koord
Weet niet hoe ze geproduceerd zijn....

Zelf ooit eens geprobeerd een vast te looien (veel werk en uiteindelijk niet gelukt) ook wel niet van mijn eigen konijnen natuurlijk.

En ze gaan doordat ze hier mee spelen echt geen konijn thuis pakken hoor.
Hier lopen de honden door de konijnen en ze gaan gewoon mee op jacht(de vorige hond toch, deze moeten nog wat extra afwerkingstraining) ... Dus moeten ook konijnen binnenbrengen.
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Ik heb ze via internet besteld

Zelf ooit eens geprobeerd een vast te looien (veel werk en uiteindelijk niet gelukt) ook wel niet van mijn eigen konijnen natuurlijk.

Hier lopen de honden door de konijnen en ze gaan gewoon mee op jacht(de vorige hond toch, deze moeten nog wat extra afwerkingstraining) ... Dus moeten ook konijnen binnenbrengen.

Wat ik dus wel voor vele cursisten doe
Is de apporten bij de konijnen leggen, zo word vaak de interesse gewekt in dat apportje en zijn ze meestal vertrokken om er mee door te gaan
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

van de fb pagina van Stichting Konijnenbelangen:

"HET MISVERSTAND OVER KONIJNENBONT

De overgrote meerderheid van de konijnen die wereldwijd op boerderijen en elders gefokt worden, is bestemd voor vlees.
Vaak wordt verondersteld dat deze konijnenvleesindustrie ook de huiden levert, die in de kledingindustrie verwerkt worden.
Met name wordt gedacht dat de konijnenvachtjes, die sfeervol over een tafel of een bank gedrapeerd kunnen worden, overschotten zijn uit de vleesindustrie. Velen menen dan ook dat het niet wreed is om konijnenvachten te kopen “omdat het bijproducten zijn, die nu gelukkig niet verspild worden”.
Maar helaas, niets is minder waar. Huiden van konijnen uit de vleesindustrie worden zelden in de bontindustrie gebruikt.

HOE ZIT HET DAN?

De vleeskonijnen
Vleeskonijnen worden geslacht op een leeftijd van 10 tot 12 weken. De jonge dieren hebben dan nog een korte, ongelijke, dunne vacht. De ongelijkmatige vachten van jonge vleeskonijnen zijn niet geschikt voor kwaliteitsbont. De meeste slachthuizen gooien de huiden van vleeskonijnen daarom gewoon weg.
Heel soms worden ze gebruikt voor prullaria, gadgets en speelgoed. Maar de bontindustrie is niet echt geïnteresseerd in de vacht van een vleeskonijn.

De bontkonijnen
Konijnen die voor bont gefokt worden leven, net zoals de vleeskonijnen, massaal in krappe, draadgazen kooien. - Veel van de huiden die in de bontindustrie gebruikt worden zijn overigens afkomstig van Rex konijnen. De korte, dikke, fluweelachtige vacht van deze dieren is favoriet voor kledingstukken en accessoires. Rex konijnen worden speciaal voor dit doel door bontkwekers gefokt, in een grote verscheidenheid aan kleuren.
Bontkonijnen worden gedood op de leeftijd van 6 tot 7 maanden, dan is hun bont het mooist. Na het afstropen van de huid heeft het vlees van deze konijnen op deze leeftijd echter weinig waarde, ze worden als zogenaamde ‘stoofpotters’ maar nauwelijks gegeten. De consument heeft namelijk veel liever het malsere vlees van de jonge ‘braadpankonijnen’.

- Bontkonijnen worden specifiek gefokt en gedood voor de vacht, om tegemoet te komen aan de vraag naar konijnenbont; hun vlees is verder waardeloos.
- Vleeskonijnen worden specifiek gefokt en geslacht voor het vlees, maar hun vacht is op hun jonge slachtleeftijd vrijwel waardeloos en wordt verder niet gebruikt.

Ook het konijnenvachtje op de bank is dus nooit een ‘bijproduct’, maar afkomstig van een speciaal hiervoor gefokt konijn, dat een heel naar leven heeft gehad."
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ken je geen mensen die ze zelf slacht? Wij hebben een vachtje hier liggen die van mijn vaders konijn is geweest. Die heeft zijn opa zelf geslacht, ook leuk als je thuis komt en die dan vind :'), maar die hier ligt is al helemaal oud en verdroogd en ik denk niet dat mn paps die weg wil doen.

Maar dr zijn toch nog wel mensen die ook zelf hun konijn slachten en dan het vel overhouden?
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

jan van driel heeft ze, weet alleen niet of hij ook konijnenvacht heeft.
is er nog 1 maar kom zo snel niet op de naam
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Feather__ schreef: Maar dr zijn toch nog wel mensen die ook zelf hun konijn slachten en dan het vel overhouden?

Een jager?

Heb gewoon een tig jaar oude bontjas voor twee tientjes van mp gehaald.
Het leed is al geleden, kan het maar beter goed gebruikt worden.
Jackira
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Bij Dandydog vind je er wel wat.

Ik heb er een paar besteld bij http://www.cleanrun.com
Bedankt voor de tip :ok:
Jackira
Zeer actief

Feather__ schreef:Ken je geen mensen die ze zelf slacht? Wij hebben een vachtje hier liggen die van mijn vaders konijn is geweest. Die heeft zijn opa zelf geslacht, ook leuk als je thuis komt en die dan vind :'), maar die hier ligt is al helemaal oud en verdroogd en ik denk niet dat mn paps die weg wil doen.

Maar dr zijn toch nog wel mensen die ook zelf hun konijn slachten en dan het vel overhouden?
Ik ken niemand die slacht. Ik vind het ook een gek idee dat ik naar zoiets op zoek ben en aan de andere kant konijnen herplaats. Hoe hypocriet ook, mijn honden krijgen dus ook nooit konijn te eten. Ik heb het ooit eens geprobeerd omdat ik dacht dat ik me niet aan moest stellen. En toen kreeg ik ze compleet met de kop er nog aan. Die oogjes :jank: Nooit meer.
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Feather__ schreef: Maar dr zijn toch nog wel mensen die ook zelf hun konijn slachten en dan het vel overhouden?

Een jager?

Heb gewoon een tig jaar oude bontjas voor twee tientjes van mp gehaald.
Het leed is al geleden, kan het maar beter goed gebruikt worden.
Een bontjas is inderdaad een goed idee. Ik ga eens marktplaats afstruinen.
Jackira
Zeer actief

rakker2000 schreef:jan van driel heeft ze, weet alleen niet of hij ook konijnenvacht heeft.
is er nog 1 maar kom zo snel niet op de naam
:ok:
Jackira
Zeer actief

Nicoline schreef:van de fb pagina van Stichting Konijnenbelangen:

"HET MISVERSTAND OVER KONIJNENBONT

De overgrote meerderheid van de konijnen die wereldwijd op boerderijen en elders gefokt worden, is bestemd voor vlees.
Vaak wordt verondersteld dat deze konijnenvleesindustrie ook de huiden levert, die in de kledingindustrie verwerkt worden.
Met name wordt gedacht dat de konijnenvachtjes, die sfeervol over een tafel of een bank gedrapeerd kunnen worden, overschotten zijn uit de vleesindustrie. Velen menen dan ook dat het niet wreed is om konijnenvachten te kopen “omdat het bijproducten zijn, die nu gelukkig niet verspild worden”.
Maar helaas, niets is minder waar. Huiden van konijnen uit de vleesindustrie worden zelden in de bontindustrie gebruikt.

HOE ZIT HET DAN?

De vleeskonijnen
Vleeskonijnen worden geslacht op een leeftijd van 10 tot 12 weken. De jonge dieren hebben dan nog een korte, ongelijke, dunne vacht. De ongelijkmatige vachten van jonge vleeskonijnen zijn niet geschikt voor kwaliteitsbont. De meeste slachthuizen gooien de huiden van vleeskonijnen daarom gewoon weg.
Heel soms worden ze gebruikt voor prullaria, gadgets en speelgoed. Maar de bontindustrie is niet echt geïnteresseerd in de vacht van een vleeskonijn.

De bontkonijnen
Konijnen die voor bont gefokt worden leven, net zoals de vleeskonijnen, massaal in krappe, draadgazen kooien. - Veel van de huiden die in de bontindustrie gebruikt worden zijn overigens afkomstig van Rex konijnen. De korte, dikke, fluweelachtige vacht van deze dieren is favoriet voor kledingstukken en accessoires. Rex konijnen worden speciaal voor dit doel door bontkwekers gefokt, in een grote verscheidenheid aan kleuren.
Bontkonijnen worden gedood op de leeftijd van 6 tot 7 maanden, dan is hun bont het mooist. Na het afstropen van de huid heeft het vlees van deze konijnen op deze leeftijd echter weinig waarde, ze worden als zogenaamde ‘stoofpotters’ maar nauwelijks gegeten. De consument heeft namelijk veel liever het malsere vlees van de jonge ‘braadpankonijnen’.

- Bontkonijnen worden specifiek gefokt en gedood voor de vacht, om tegemoet te komen aan de vraag naar konijnenbont; hun vlees is verder waardeloos.
- Vleeskonijnen worden specifiek gefokt en geslacht voor het vlees, maar hun vacht is op hun jonge slachtleeftijd vrijwel waardeloos en wordt verder niet gebruikt.

Ook het konijnenvachtje op de bank is dus nooit een ‘bijproduct’, maar afkomstig van een speciaal hiervoor gefokt konijn, dat een heel naar leven heeft gehad."
Ja zo gaat het inderdaad wel. Ik ben aan het proberen om m'n leven zo in te richten dat ik daar zo weinig mogelijk aan mee werk. Maar dat is nog best lastig.
Jackira
Zeer actief

Annemieb schreef:Ik heb ze via internet besteld

Wat ik dus wel voor vele cursisten doe
Is de apporten bij de konijnen leggen, zo word vaak de interesse gewekt in dat apportje en zijn ze meestal vertrokken om er mee door te gaan
Goed idee om het bij de konijnen te leggen. Ik wilde al een speeltje in een zak pensstokken stoppen :mrgreen:
Jackira
Zeer actief

veertje schreef:Ik heb een nertsenvacht gekocht op een rommelmarkt. Dat was zo'n sjaaltje voor oude dames :wink: mocht je een rommelmarktganger zijn is dat misschien iets om naar uit te kijken. Vaak is het ook goedkoper.
:ok:
Jackira
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik heb ook zo'n konijnenvacht bungee speeltje en met name Amy vindt het erg leuk. Maar ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik geen idee heb waar het konijnenvachtje vandaan komt :ugh: Ik heb het ook bij Dandydog gekocht.
Is ze voergericht en zou ze een voerdummy leuk kunnen vinden? Als je niet van plan bent om er serieus mee te gaan apporteren, zou je dat ook kunnen proberen. Dat is namelijk zo ongeveer het enige 'speeltje' waarmee Amoz met mij af en toe wel een trekspelletje wil doen.
Ze is heel erg voergericht. dat is gelijk ook een beetje een probleem want ze ratst zo de beloning uit m'n vingers als ik niet oplet. Ik ben dan geconcentreerd op haar en de uitvoering van het commando en denk niet meer aan het voertje in m'n hand dus ze heeft er een paar keer succes mee gehad.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ri@ schreef:
Ik ken niemand die slacht. Ik vind het ook een gek idee dat ik naar zoiets op zoek ben en aan de andere kant konijnen herplaats. Hoe hypocriet ook, mijn honden krijgen dus ook nooit konijn te eten. Ik heb het ooit eens geprobeerd omdat ik dacht dat ik me niet aan moest stellen. En toen kreeg ik ze compleet met de kop er nog aan. Die oogjes :jank: Nooit meer.
Ik eet ook geen konijn.. Of paard. Gewoon niet :hmmm:
Eigenlijk best stom maar ik kan het gewoon echt niet.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Je hebt er met nep bont ook, ik heb er eentje van Crufts met faux fur en nog een paar van Claw Wear (maar die hebben hun assortiment wat verkleind zie ik).
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

http://www.jachthond-training.nl
die zitten in nieuw roden en hebben ook veldummy's
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik neem aan dat je er samen mee moet spelen, trekspel o.i.d.?
Moet wel iets zijn wat je dan samen vast kunt houden.
Zou een bal met een touw eraan of een bal van touw met een touw er aan iets zijn?
Van een restje bont (of een velletje van een konijn of haas) kan je wel een hoesje om de bal heen maken.
En er zijn ook nog geurstoffen op de markt van konijn, haas, vos enz. die je er op kan sprenkelen als meer geur noodzakelijk is.

Je hebt alleen risico dat alle honden in de groep dat speeltje willen :mrgreen:

Veldummy's zijn apporteerdummy's.
Iets te groot en te dik om trekspelletjes mee te doen denk ik.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Deze website kwam ik vandaag tegen:http://www.tug-e-nuff.co.uk

Wel Engels, dus in euro's iets duurder :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dit is ook een leuke.
Balletje met konijnenvelletje er om en met touwtje er aan
http://www.euregio-gundogs.com/nl/wild- ... envel.html
Laatst gewijzigd door ranetje op 08 sep 2016 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Klopt, ze schijnen nu een winkel te hebben, volgende keer ff kijken als ik bij mijn ouders ben
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”