We (Shira en ik) zijn vanavond naar cursus geweest. Shira doet het heel knap, ik iets minder. Ze leert echt supersnel en heeft belachelijk veel aandacht voor me
Shira vindt speeltjes niet leuk. Dus er valt niet veel samen te spelen. En dat moet wel van de cursusmevrouw. Ze is gek op een bal. Zo'n chuckit bal is haar alles. Die hebben we met ballenwerper. Stokken vindt ze ook geweldig. Of een grote veer van een vogel. Maar dat mag allemaal niet.
Nu heb ik zo'n chuckit bal gekocht met een handvat er aan. Vindt ze niks aan. Ik heb zo'n beetje op m'n kop gestaan op dat veld maar niks
We spelen wel, maar geen spelletjes waarbij we beiden het speeltje vasthouden. Dat wil ze niet. We gooien de bal over. Zij vanaf de bank naar mij met een achterwaardse knik met haar hoofd zodat de bal gelanceerd wordt naar mij en ik vang de bal dan. En ik gooi hem dan weer terug en zij vangt hem op, de knappert. Of ik verstop brokjes, of ik gooi ze en zij vangt ze. Of ik verstop me achter een boom en zij zoekt me. Maar ja daar heb je niks aan op cursus. Dus vandaar een konijnenvacht dacht ik. Dat moet toch voor een hond het ultieme speeltje zijn. Maar ik wil geen zielige.