Ik vind het wel een goed verhaal eigenlijk en ik ben het er ook mee eens. Ik zie het zo vaak dat mensen iedere scheet van hun hond gaan analyseren en in paniek schieten als de hond eens iets raars doet, want oh jee, straks wordt het een onhandelbaar monster.
Luna is twee keer in een klein vechtpartijtje gekomen met de hond van mijn ouders. Tja, hond van mijn ouders is nogal een chagrijnige regelteef. Doet niemand hier verder moeilijk over, uit elkaar halen, allebei een reprimande (want vechten doe je gewoon niet, punt) en gewoon weer normaal doen. Ik ga ook echt niets analyseren en trainen en nabespreken en doen, want die hond van mijn ouders gaat echt niet veranderen. Ze hoeven elkaar niet aardig te vinden, Luna blijft altijd een beetje zenuwachtig in haar buurt, maar dat is dan heel jammer. We zullen ze nooit zonder toezicht samen laten, maar de hond van mijn ouders heeft zich maar te gedragen. Echt niet dat ik daar meer energie in ga steken dan nodig is. Ik vind dat hondje pesten
Dat vechten is al jaren niet meer gebeurd, dus waarom ergens een probleem van maken terwijl er geen probleem is?
Hetzelfde met angst voor dingen. Luna is een schijterd en kan dingen heel eng vinden. Harde geluiden bijvoorbeeld zoals die boor ofzo in dat stuk. Ik loop daar niet voor om, geef haar de tijd en moedig haar aan er zelf langs te lopen. Noem haar een knap kind als ze het uiteindelijk doet en ga weer verder met ons leven. Ik snap best dat ze het eng vind, maar zie hier nog steeds geen probleem in? Ik zal zoiets ook nooit bewust trainen of opzoeken. Komen we het tegen dan overwinnen we het. Ik denk dat ik juist een probleem creëer als ik zulke situaties bewust op ga zoeken.