Juna en Tender zijn vanaf het begin 4 poten op 1 buik geweest. Tender is heel easy going en vind veel goed en corrigeert zelden. Juna is een regelteef, heeft de neiging tot claimen.
Semmie trekt zich van niemand wat aan in huis, hij is een beetje de pretletter in huis.
Sinds een tijd gaat Tender niet zo lekker, klachten waar we de vinger niet op kunnen leggen. Ik merkte daarbij ook op dat de rangorde in huis begon te veranderen, waar er eigenlijk nooit een verkeerd oog naar Tender werd gegeven, begon dit te veranderen.
Het begon eigenlijk met wat kleine dingen, wat meer claimgedrag van Juna, wat we daarbij meteen weer afkapte. Maar nu lijkt zij Tender als pispaaltje te hebben bestempeld en het lijkt van kwaad tot erger te gaan.
Waar het begon met wat scheve boze blikken, mijn vriend claimen, grauwelen, gaat het momenteel zover dat ze hem ook aanvliegt. Zonet lag Juna in haar mand te slapen. Tender liep naar de bank ( een meter of 4-5 van de mand af waar Juna lag ) om erop te willen liggen. Juna ziet dit en vliegt er grauwelend op af en jaagt Tender bij de bank weg.
Ik reageerde hierop met een flink EJ! En heb haar een hollenwipper gegeven, dit gedrag is gewoon onacceptabel. Voor de rest zijn er weinig spanningen, ze eten samen, in het bos geen probleem en eigenlijk gaat het ook gewoon 90% van de tijd goed. Tender reageert er verder ook niet op en loopt op zijn dode gemakje weg
Nu weet ik niet zo goed hoe ik er verder op moet reageren. Ik heb het vermoeden dat zij erop reageert dat Tender niet lekker in zijn vel zit, maar ik wil het gewoon niet hebben. Ze slapen snachts apart en ook als ik van huis ben zitten ze niet samen ( niet bewust, maar Semmie en Juna slopen als ze dan loslopen, dus zij zitten in de bench en Tender ligt gewoon in zijn mand.)
Tips, raad, adviezen?