Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spanning in huis ( Iemand die bloeduitslagen kan lezen? )

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Spanning in huis ( Iemand die bloeduitslagen kan lezen? )

Ongelezen bericht door mirriejj »

Om even een beeld te schetsen. We hebben 3 honden in huis, Tender een gecastreerde reu, Juna een gecastreerde teef en Semmie een volle reu.

Juna en Tender zijn vanaf het begin 4 poten op 1 buik geweest. Tender is heel easy going en vind veel goed en corrigeert zelden. Juna is een regelteef, heeft de neiging tot claimen.
Semmie trekt zich van niemand wat aan in huis, hij is een beetje de pretletter in huis.

Sinds een tijd gaat Tender niet zo lekker, klachten waar we de vinger niet op kunnen leggen. Ik merkte daarbij ook op dat de rangorde in huis begon te veranderen, waar er eigenlijk nooit een verkeerd oog naar Tender werd gegeven, begon dit te veranderen.
Het begon eigenlijk met wat kleine dingen, wat meer claimgedrag van Juna, wat we daarbij meteen weer afkapte. Maar nu lijkt zij Tender als pispaaltje te hebben bestempeld en het lijkt van kwaad tot erger te gaan.

Waar het begon met wat scheve boze blikken, mijn vriend claimen, grauwelen, gaat het momenteel zover dat ze hem ook aanvliegt. Zonet lag Juna in haar mand te slapen. Tender liep naar de bank ( een meter of 4-5 van de mand af waar Juna lag ) om erop te willen liggen. Juna ziet dit en vliegt er grauwelend op af en jaagt Tender bij de bank weg.
Ik reageerde hierop met een flink EJ! En heb haar een hollenwipper gegeven, dit gedrag is gewoon onacceptabel. Voor de rest zijn er weinig spanningen, ze eten samen, in het bos geen probleem en eigenlijk gaat het ook gewoon 90% van de tijd goed. Tender reageert er verder ook niet op en loopt op zijn dode gemakje weg :U: Maar ik denk dat op het moment dat hij er op zo reageren, dat ze wel zou happen.

Nu weet ik niet zo goed hoe ik er verder op moet reageren. Ik heb het vermoeden dat zij erop reageert dat Tender niet lekker in zijn vel zit, maar ik wil het gewoon niet hebben. Ze slapen snachts apart en ook als ik van huis ben zitten ze niet samen ( niet bewust, maar Semmie en Juna slopen als ze dan loslopen, dus zij zitten in de bench en Tender ligt gewoon in zijn mand.)

Tips, raad, adviezen?
Laatst gewijzigd door mirriejj op 15 aug 2016 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Spanning in huis

Ongelezen bericht door Gollum »

Sorry, geen raad maar ik lees vol interesse mee. Ik ben er ook alert op nu ik een zieke hond in de roedel heb. Nog niets gemerkt van spanningen maar het kan dus wel gebeuren.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Met Tender naar de DA?
Of met Juna als die afwijkend gedrag vertoond.
Heeft hier ook voor een paar te heftige aanvaringen gezorgd.
Laatst gewijzigd door Suske op 11 aug 2016 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

Suske schreef:Met Tender naar de DA?
Lopen we al :ok: Alleen komt ook de DA er niet achter wat hem mankeert.
mirriejj
Zeer actief

Gollum schreef:Sorry, geen raad maar ik lees vol interesse mee. Ik ben er ook alert op nu ik een zieke hond in de roedel heb. Nog niets gemerkt van spanningen maar het kan dus wel gebeuren.
Ja erg vervelend :ugh: Ze hebben ook altijd goed met elkaar gekund. Dus ik denk echt dat het er mee te maken heeft dat hij zich nu niet fit voelt, maar dan nog is het nog geen reden om uit te vallen :hmmm:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

mirriejj schreef:
Gollum schreef:Sorry, geen raad maar ik lees vol interesse mee. Ik ben er ook alert op nu ik een zieke hond in de roedel heb. Nog niets gemerkt van spanningen maar het kan dus wel gebeuren.
Ja erg vervelend :ugh: Ze hebben ook altijd goed met elkaar gekund. Dus ik denk echt dat het er mee te maken heeft dat hij zich nu niet fit voelt, maar dan nog is het nog geen reden om uit te vallen :hmmm:
Tja ik heb het wel vaker gehoord.. Ik denk dat ik ook zou corrigeren en scheiden wat je nu al doet.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik zou Tender laten nakijken bij de d.a. en wat betreft Juna de touwtjes wat strakker trekken: géén scheve blikken, claimen of wat dan ook.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Tibbe is nu 12,5. Sinds een jaar ongeveer reageert Pleun ook vaak fel op hem. Dat gebeurde eerst al eens toen ze loops moest worden, dus we dachten dat het aan de hormonen lag. Maar op een bepaald moment bleef ze het doen. Als Tibbe snuif geluidjes in zijn slaap maakt valt ze hem aan. Toen ze daar mee begon verdedigde Tibbe zichzelf natuurlijk en had ik moeite om ze uit elkaar te krijgen. Ik was dan zo pissig dat ik haar aan haar nekvel de keuken in sleepte en ze daar moest blijven.
Sindsdien zit ik er bovenop, zodra Tibbe snuift let ik gelijk op of Pleuns houding verandert, al gaat er een ooglid omhoog, dan waarschuw ik al.
Soms ben ik wat laat, en vliegt ze alsnog op hem af, maar de sul reageert amper erop. Heeft het meestal pas in de gaten als ik haar voor hem wegpluk met een flinke brul.
Pelle, de jongste toller, is hier heel gevoelig voor. Die wordt al onrustig als Tibbe snuift, en zodra ik Pleun waarschuw rent hij al naar haar toe en blokt haar. Best handig, maar wel sneu voor hem want s'avonds vindt hij vaak maar moeilijk zijn rust. Terwijl ik dit schrijf heb ik Pleun dus ook weer de keuken in gemieterd omdat ik merkte dat het fout dreigde te gaan.
Er bovenop zitten en scheiden als we weg zijn dus.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
mirriejj
Zeer actief

miriam schreef:Tibbe is nu 12,5. Sinds een jaar ongeveer reageert Pleun ook vaak fel op hem. Dat gebeurde eerst al eens toen ze loops moest worden, dus we dachten dat het aan de hormonen lag. Maar op een bepaald moment bleef ze het doen. Als Tibbe snuif geluidjes in zijn slaap maakt valt ze hem aan. Toen ze daar mee begon verdedigde Tibbe zichzelf natuurlijk en had ik moeite om ze uit elkaar te krijgen. Ik was dan zo pissig dat ik haar aan haar nekvel de keuken in sleepte en ze daar moest blijven.
Sindsdien zit ik er bovenop, zodra Tibbe snuift let ik gelijk op of Pleuns houding verandert, al gaat er een ooglid omhoog, dan waarschuw ik al.
Soms ben ik wat laat, en vliegt ze alsnog op hem af, maar de sul reageert amper erop. Heeft het meestal pas in de gaten als ik haar voor hem wegpluk met een flinke brul.
Pelle, de jongste toller, is hier heel gevoelig voor. Die wordt al onrustig als Tibbe snuift, en zodra ik Pleun waarschuw rent hij al naar haar toe en blokt haar. Best handig, maar wel sneu voor hem want s'avonds vindt hij vaak maar moeilijk zijn rust. Terwijl ik dit schrijf heb ik Pleun dus ook weer de keuken in gemieterd omdat ik merkte dat het fout dreigde te gaan.
Dat klinkt niet hoopgevend :ugh:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

mirriejj schreef:
miriam schreef:Tibbe is nu 12,5. Sinds een jaar ongeveer reageert Pleun ook vaak fel op hem. Dat gebeurde eerst al eens toen ze loops moest worden, dus we dachten dat het aan de hormonen lag. Maar op een bepaald moment bleef ze het doen. Als Tibbe snuif geluidjes in zijn slaap maakt valt ze hem aan. Toen ze daar mee begon verdedigde Tibbe zichzelf natuurlijk en had ik moeite om ze uit elkaar te krijgen. Ik was dan zo pissig dat ik haar aan haar nekvel de keuken in sleepte en ze daar moest blijven.

Dat klinkt niet hoopgevend :ugh:
Het is zo vreemd dat ze alleen getriggerd wordt door dat snuiven. Verder gaan ze gewoon normaal met elkaar om.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Ik zou tender eens bij de dierenarts brengen
Ik heb dit zelf meegemaakt , wel tussen 2 teven

De jongste ging de oudere in bepaalde situaties corrigeren en afblokken
dit breidde zich naderhand nog uit
Maar nala, de oudste wqs erg ziek en kon niet meer reageren
mirriejj
Zeer actief

Annemieb schreef:Ik zou tender eens bij de dierenarts brengen
Ik heb dit zelf meegemaakt , wel tussen 2 teven

De jongste ging de oudere in bepaalde situaties corrigeren en afblokken
dit breidde zich naderhand nog uit
Maar nala, de oudste wqs erg ziek en kon niet meer reageren
Tender loopt bij de dierenarts :) Om daar even duidelijker in te zijn. Tender werd een paar maanden geleden wat futlozer, minder energie en hij trok af en toe heel kort met zijn achterpoot. Na dat er bloed is genomen en fotos zijn gemaakt, bleek er niets te vinden te zijn en moest hij op rust voor 6 weken en op pijnstillers. Momenteel bouwen we alles weer op en heeft hij geen klachten meer gehad. Behalve dat hij nog altijd niet goed in zijn vacht zit .

Momenteel gaat het weer goed tussen de 2, maar het blijft opletten, de aanvaringen zijn niet zo erg geweest dat ik mij er gigantisch druk om maak. Maar ik wil natuurlijk niet dat dit gaat opbouwen en op een gegeven moment gaat escaleren. Dus we houden ze wel goed in de gaten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hopelijk is alles weer onder controle.
Bij mij gaan er een heleboel alarmbellen rinkelen als een vroeger gerespecteerde hond opeens wordt aangevallen.
Meestal is het "slachtoffer" dan ziek.

Is er een uitgebreid bloedonderzoek gedaan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:Hopelijk is alles weer onder controle.
Bij mij gaan er een heleboel alarmbellen rinkelen als een vroeger gerespecteerde hond opeens wordt aangevallen.
Meestal is het "slachtoffer" dan ziek.

Is er een uitgebreid bloedonderzoek gedaan?
Hier ook. Ik herken t nl ook en t was ook erg foute boel :cry:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mirriejj
Zeer actief

He bah :ugh: Er is inderdaad een uitgebreid bloed en hartonderzoek gedaan en verder ook lichamelijk onderzoek en foto's. Hij oogt verder ook niet meer ziek en buiten dat zijn vacht nog altijd slecht is, oogt hij ook niet meer ziek.
Dus ik zou ook niet weten in welke hoek ik dat zou moeten zoeken :ugh:
ranetje
Zeer actief

mirriejj schreef:He bah :ugh: Er is inderdaad een uitgebreid bloed en hartonderzoek gedaan en verder ook lichamelijk onderzoek en foto's. Hij oogt verder ook niet meer ziek en buiten dat zijn vacht nog altijd slecht is, oogt hij ook niet meer ziek.
Vraag eens na WAT er is onderzocht in het bloed?

Lever/nieren/schildklier/suiker/aanwijzing voor infecties enz.
mirriejj schreef:Behalve dat hij nog altijd niet goed in zijn vacht zit .
Aanwijzing? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
mirriejj
Zeer actief

ranetje schreef:
mirriejj schreef:He bah :ugh: Er is inderdaad een uitgebreid bloed en hartonderzoek gedaan en verder ook lichamelijk onderzoek en foto's. Hij oogt verder ook niet meer ziek en buiten dat zijn vacht nog altijd slecht is, oogt hij ook niet meer ziek.
Vraag eens na WAT er is onderzocht in het bloed?

Lever/nieren/schildklier/suiker/aanwijzing voor infecties enz.
mirriejj schreef:Behalve dat hij nog altijd niet goed in zijn vacht zit .
Aanwijzing? :U:
Ger.prof.incl. diff + pro-bnp Dat zie ik terug in zijn patientenkaart. Daaruit kwam dat hij een laag gluboline had. Er is ook nog bloed afgenomen om zijn hart te controleren en daaruit bleek dat het allemaal in orde was. Ik weet enkel dat de DA een vermoeden had van schildklierproblemen. Het bloed is dus ook afgenomen omdat hij slecht in de vacht zat en ook ineens snel futloos was.
De foto's zijn gemaakt omdat hij af en toe met zijn poot trok. Toen er uit het bloed niets kwam, leek het mij een logisch gevolg dat zijn vacht slechter werd doordat hij ook af en toe met zijn poot trok.

Maar ik kan maandag inderdaad wel navragen wat er getest is.
ranetje
Zeer actief

mirriejj schreef:Maar ik kan maandag inderdaad wel navragen wat er getest is.
Goed idee :ok:
De afkortingen zeggen mij niks, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.

Als van de schildklier niet het hele panel getest is kan de dokter wat over het hoofd zien.
Dat heb ik tenminste begrepen bij bloedonderzoeken bij epilepsie (mens en hond)
Als je de schildklier heel uitgebreid getest wilt hebben zou het bloed het beste naar het Veterinair Laboratorium in Duitsland kunnen worden gestuurd.
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

ranetje schreef:
mirriejj schreef:Maar ik kan maandag inderdaad wel navragen wat er getest is.
Goed idee :ok:
De afkortingen zeggen mij niks, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.

Als van de schildklier niet het hele panel getest is kan de dokter wat over het hoofd zien.
Dat heb ik tenminste begrepen bij bloedonderzoeken bij epilepsie (mens en hond)
Als je de schildklier heel uitgebreid getest wilt hebben zou het bloed het beste naar het Veterinair Laboratorium in Duitsland kunnen worden gestuurd.
Mij zeggen ze ook niets. Ik heb de bloeduitslagen toen ook niet op papier gevraagd, maar dat ga ik maandag wel doen. Het is ook allemaal heel subtiel gekomen, dat ik ook niet weet of het verder allemaal met elkaar verband heeft gehad.
Zijn poot is nu met rust over gegaan en ook qua conditie is hij weer op peil. Ik had het er de laatste week ook al met wat mensen van het forum over gehad, dat hij nog altijd niet lekker in zijn vacht zit. Ik maakte mij er met Juna ook niet zo druk om in eerste instantie omdat zij altijd wel een beetje buien heeft en ook sterk op mijn gevoelens reageert. Maar het waren nu 2 aanvaringen in 2 dagen tijd en daarom dat ik het opvallend vond.

Ik had daarom ook al contact opgenomen met een holistische dierenarts, om te kijken of zij iets kan vinden, dus daar hoop ik volgende week een afspraak mee te krijgen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nieren?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mirriejj
Zeer actief

malinois schreef:Nieren?
Het lijkt mij dat die in een standaard uitgebreid onderzoek wel mee worden genomen? Toch :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mirriejj schreef:
Het lijkt mij dat die in een standaard uitgebreid onderzoek wel mee worden genomen? Toch :denken:
Dat hoop ik wel maar zeg nooit nooit...
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

malinois schreef:
mirriejj schreef:
Dat hoop ik wel maar zeg nooit nooit...
Ik sluit het inderdaad niet uit. Ik had ook niet een heel fijn gevoel bij de dierenarts die hem nagekeken heeft. Maar ik was al best een zeikmiep daar bij de DA en ik nam aan dat het wel goed onderzocht word. Het is ook lastig welke kant ik op moet zoeken, of waar ik om moet vragen. De DA vond het volgens mij allemaal wel meevallen en andere mensen zeiden ook dat ze niets aan hem opmerkten :U:

Maandag even die bloeduitslagen opvragen en ook even kijken of ik een van hun andere dierenartsen er naar kan kijken. Misschien dat ik zelf helemaal uit de richting denk, maar is het slim om hem ook op lyme te laten testen?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik werd voor gek verklaard door mn da toen ik zei dat er ietd helemaal mis was met mn hond omdat ik daar voor hen zichtbaar met een kerngezonde hond stond maar ik iets merkte en een bloedonderzoek eiste, 2 dagen later overleden aan nierfalen. ( wat dus uit t bloedonderzoek kwam)
Je snapt natuurlijk dat ik niet zeg dat jouw hond dat heeft he.. maar vraag goed na wat er onderzocht is en wat de waarden zijn. Daar heb je gewoon recht op
Hoe zit t met weil? Zijn daar kenmerken van?
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

malinois schreef:Ik werd voor gek verklaard door mn da toen ik zei dat er ietd helemaal mis was met mn hond omdat ik daar voor hen zichtbaar met een kerngezonde hond stond maar ik iets merkte en een bloedonderzoek eiste, 2 dagen later overleden aan nierfalen. ( wat dus uit t bloedonderzoek kwam)
Je snapt natuurlijk dat ik niet zeg dat jouw hond dat heeft he.. maar vraag goed na wat er onderzocht is en wat de waarden zijn. Daar heb je gewoon recht op
Hoe zit t met weil? Zijn daar kenmerken van?
Nee dat begrijp ik. Wel heftig zeg :ugh:

Ik weet niet wat de symptomen zijn van de ziekte van weil? Vorig jaar zijn Juna en Tender ook ziekjes geweest en ze bleken toen beide spirochaeten te hebben ( heb zijn klantenkaart voor me, dus kon het even terug zoeken) het zit mij bij dat dat ook met weil te maken heeft, of zit ik er nu helemaal naast? Ze hadden toen alleen hele andere klachten.

Ik ging met onderstaande klachten naar de DA:

* slechte vacht
* meer eetlust
* heel sporadisch trok hij zijn achterpoot erg hoog op en zette hem meteen erna weer neer en liep gewoon verder
* met training liet hij tekenen van vermoeidheid zien nadat hij slechts enkele sprongen had genomen en liep toen ook weg van het parcours, toen dat gebeurde ben ik meteen naar de dierenarts gegaan, omdat dat totaal niet Tender was.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

De symptomen zijn: koorts, gewrichtspijn en moeilijk lopen, sloomheid, misselijkheid, veel drinken en plassen en eventueel bloedingen
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

malinois schreef:De symptomen zijn: koorts, gewrichtspijn en moeilijk lopen, sloomheid, misselijkheid, veel drinken en plassen en eventueel bloedingen
Ik herken Tender daar niet echt in, maar ik ga het morgen overleggen met de DA , kijken wat hun aangeven.
mirriejj
Zeer actief

Re: Spanning in huis ( Iemand die bloeduitslagen kan lezen?

Ik heb de DA vanmorgen gesproken, ik heb de bloeduitslagen gekregen. Vrijdag hebben we een afspraak staan bij de holistische therapeut en komt daar niets uit, dan wordt er bloed afgenomen om lyme te testen.

Hier de uitslagen, ik kan er geen touw aan vast knopen, misschien iemand anders wel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Heeft de dierenarts geen uitleg gegeven?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik heb er totaal geen verstand van hoor.
Maar de middelste kolom lijkt me "hoe het hoort" en de linker de uitslagen van jouw hond.

De waarde van C reactive protein springt er wel uit (in mijn leken ogen) .
Dat een ontsteking in de lever kunnen zijn? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/C-reactief_proteïne
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”