Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu scheiden van teef
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
reu scheiden van teef
Zoals jullie weten is Laicka 4 maanden te vroeg loops geworden, vorige week ging het helemaal prima, gisteren en vandaag (hoogtijdagen) is het een ramp. Dapper pist het huis onder en terroriseert Laicka, ondanks dat ze toch wel heel duidelijk is dat ze hem niet moet (gesteund door Fix en door mij). Voor Fix heeft ze wel het stareflex dus dekrijp is ze en dat is ook te merken aan Dapper.
Hoe lullig ik me ook voel, Dapper zit nu in de bench, er is rust. Het lukt me niet Dapper duidelijk te maken dat er hier in huis niet gedekt wordt.
Hoe doen jullie dat met intacte reuen en teven?
Nu maar even met het mannetje op pad, even weg bij de meiden, even zijn kop leeg maken. Ik voel me echt lullig tegenover hem maar ja, dit is volgens mij beter als de hele tijd maar horen dat je iets niet mag.
Hoe lullig ik me ook voel, Dapper zit nu in de bench, er is rust. Het lukt me niet Dapper duidelijk te maken dat er hier in huis niet gedekt wordt.
Hoe doen jullie dat met intacte reuen en teven?
Nu maar even met het mannetje op pad, even weg bij de meiden, even zijn kop leeg maken. Ik voel me echt lullig tegenover hem maar ja, dit is volgens mij beter als de hele tijd maar horen dat je iets niet mag.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: reu scheiden van teef
We hebben het vroeger een paar keer gehad dat we moesten scheiden. Ben was gelukkig niet zo extreem geïnteresseerd, maar het was natuurlijk wel spannend allemaal. Dus dat was gewoon een kwestie van om en om in de woonkamer zetten.
Maar als het kon, ging de teef uit logeren. Dan was er voor iedereen gewoon rust.
Maar als het kon, ging de teef uit logeren. Dan was er voor iedereen gewoon rust.
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
Herkenbaar, Dap ligt nu ook gewoon lekker in zijn bench (die trouwens gewoon in de woonkamer staat, dus alleen opgesloten zit ie niet). Hij is ook een stuk rustiger nu gelukkig. Ik denk dat het mijn eigen emoties zijn die het zo moeilijk maken en dan vooral voor mezelf.Tara schreef:Ik heb nu geen reu meer, maar ik zette de hele bliksemse bende altijd gewoon op scherp als ik een hoogloopse teef had.
Gewoon, niet dekken, elkaar niet opzoeken en vooral elkaar met rust laten. Niet leuk voor mijn reu natuurlijk, en ik had ook echt wel met hem te doen, maar het was maar voor een paar dagen. Als het echt niet te houden was, dan sloot ik hem ook wel op in de bench en dat leek hij ergens nog wel fijn te vinden ook, want doorgaans viel hij daar als een blok in slaap.
Met de reu van mijn ouders (soort van eigen reu) is het doorgaans veel makkelijk, hij snapt sowieso niet zo heel erg waar Abraham de mosterd haalt, hij heeft nog nooit gedekt en laat zich veel makkelijker sturen.
Hier nu 2 om 1. De dames liggen gewoon rustig en Dap nu ook dus denk dat het een goede keus is._Tiny_ schreef:Ik heb 4 honden en dan kun je handig setjes maken zodat ze niet alleen zitten en dan sluizen. De reuen in de kamer, de hal is de sluis en de teven in de keuken. Dat wissel ik dan om de zoveel uur. Maar dat hoeft alleen maar tijdens de paar dekrijpe dagen hoor. Ik merk snel genoeg aan Rufus wanneer het gevaar geweken is en dan kunnen ze weer samen.
Heb ik inderdaad ook nog aan zitten denken, Laicka uit logeren te sturen maar iedereen waarmee ik haar vertrouw heeft intacte reuen dus dat gaat niet werkenApple schreef:We hebben het vroeger een paar keer gehad dat we moesten scheiden. Ben was gelukkig niet zo extreem geïnteresseerd, maar het was natuurlijk wel spannend allemaal. Dus dat was gewoon een kwestie van om en om in de woonkamer zetten.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier gingen ze om en om in de keuken, met een traprekje en als het echt te gek werd ging er 1 in de bench. Zolang ik in de buurt was, ging het prima met het traprekje, maar zodra ik maar even naar boven bv moest, ging er 1 in de bench en de andere in de kamer met 2 deuren ertussen.
Als Jillz straks loops is, gaat ze uit logeren. Ik begin er niet meer aan, een loopse teef en intacte reu in huis. Sinds Chuck gedekt heeft, is hij wel heel heftig op de dekrijpe dagen. Verder is hij wel heel relaxed gelukkig.
Als Jillz straks loops is, gaat ze uit logeren. Ik begin er niet meer aan, een loopse teef en intacte reu in huis. Sinds Chuck gedekt heeft, is hij wel heel heftig op de dekrijpe dagen. Verder is hij wel heel relaxed gelukkig.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het is voor een reu ook wel heel lastig om een dekrijpe teef te negeren, z'n hormonen zeggen iets totaal anders dan jij doet en die teef is nog in zijn omgeving ook. Nilo is heel relaxed rondom de loopsheid maar die kan ik ook niet bij een dekrijpe teef zetten en verwachten dat hij niet dekt. Dan maar gewoon scheiden dus.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
dan zou ik je reu uit logeren sturenLaura84 schreef:Herkenbaar, Dap ligt nu ook gewoon lekker in zijn bench (die trouwens gewoon in de woonkamer staat, dus alleen opgesloten zit ie niet). Hij is ook een stuk rustiger nu gelukkig. Ik denk dat het mijn eigen emoties zijn die het zo moeilijk maken en dan vooral voor mezelf.Tara schreef:Ik heb nu geen reu meer, maar ik zette de hele bliksemse bende altijd gewoon op scherp als ik een hoogloopse teef had.
Gewoon, niet dekken, elkaar niet opzoeken en vooral elkaar met rust laten. Niet leuk voor mijn reu natuurlijk, en ik had ook echt wel met hem te doen, maar het was maar voor een paar dagen. Als het echt niet te houden was, dan sloot ik hem ook wel op in de bench en dat leek hij ergens nog wel fijn te vinden ook, want doorgaans viel hij daar als een blok in slaap.
Met de reu van mijn ouders (soort van eigen reu) is het doorgaans veel makkelijk, hij snapt sowieso niet zo heel erg waar Abraham de mosterd haalt, hij heeft nog nooit gedekt en laat zich veel makkelijker sturen.
Hier nu 2 om 1. De dames liggen gewoon rustig en Dap nu ook dus denk dat het een goede keus is._Tiny_ schreef:Ik heb 4 honden en dan kun je handig setjes maken zodat ze niet alleen zitten en dan sluizen. De reuen in de kamer, de hal is de sluis en de teven in de keuken. Dat wissel ik dan om de zoveel uur. Maar dat hoeft alleen maar tijdens de paar dekrijpe dagen hoor. Ik merk snel genoeg aan Rufus wanneer het gevaar geweken is en dan kunnen ze weer samen.
Heb ik inderdaad ook nog aan zitten denken, Laicka uit logeren te sturen maar iedereen waarmee ik haar vertrouw heeft intacte reuen dus dat gaat niet werkenApple schreef:We hebben het vroeger een paar keer gehad dat we moesten scheiden. Ben was gelukkig niet zo extreem geïnteresseerd, maar het was natuurlijk wel spannend allemaal. Dus dat was gewoon een kwestie van om en om in de woonkamer zetten.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik laat ze samen, enkel op dekrijpe dagen gaan ze apart, dan gaat de teef mee werken en blijft ze de uren thuis in de auto en 's nachts mee binnen, reu blijft buiten. Gaat eigenlijk erg makkelijk, enkel als ze apart zitten, zijn het enkele dagen die de reu al zingend doorbrengt.
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
de reu is al een logé, had ik dit geweten had hij hier nu ook absoluut niet geweest. Dap is sowieso een etter met veel honden dus makkelijk oppas voor te zoeken is er niet.bellabeest schreef:dan zou ik je reu uit logeren sturenLaura84 schreef:Herkenbaar, Dap ligt nu ook gewoon lekker in zijn bench (die trouwens gewoon in de woonkamer staat, dus alleen opgesloten zit ie niet). Hij is ook een stuk rustiger nu gelukkig. Ik denk dat het mijn eigen emoties zijn die het zo moeilijk maken en dan vooral voor mezelf.Tara schreef:Ik heb nu geen reu meer, maar ik zette de hele bliksemse bende altijd gewoon op scherp als ik een hoogloopse teef had.
Ben blij te horen dat jullie het ook zo aanpakken. Nog een dag of 2 en dan hoop ik dat alles normaal is, en anders, einde van de week gaat ie weer terug naar huis

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Hier ging de reu even logeren maar dat is een beetje lastig met een logé. Ik weet wel dat ik op Spetter haar hoogtepunt haar heb meegenomen naar werk, want Caspar zat óf voor óf in de bench te jodelen. En die is gecastreerd.
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom heb ik Dap ook in een bench zitten, als Laicka in een bench zat liet hij haar ook niet met rust (logisch) en doordat ze niet weg kon werd ze alleen maar meer pissig. De oplossing is er nu, Dap en ik zijn veel op pad samen en als we thuis zijn dan zit ie in de benchRamiek schreef:Hier ging de reu even logeren maar dat is een beetje lastig met een logé. Ik weet wel dat ik op Spetter haar hoogtepunt haar heb meegenomen naar werk, want Caspar zat óf voor óf in de bench te jodelen. En die is gecastreerd.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Hier zitten ze allemaal buiten , behalve Kenji
Kyto reageert alleen op de dagen dat ze op de top staan
Omdat de dames buiten allemaal ong. tegelijk loops zijn ( of 2 wkn ertussen ) verhuisd hij vanaf dat de 1e dekrijp is voor een poosje naar binnen.
Hij is niet vervelend hoor , hij piept alleen zachtjes. En niemand hoort het , behalve die zeikers hier 2 deuren verder ( die al klagen als we nog maar niezen bijv ) , dus voor hun gaat hij naar binnen
Kyto reageert alleen op de dagen dat ze op de top staan
Omdat de dames buiten allemaal ong. tegelijk loops zijn ( of 2 wkn ertussen ) verhuisd hij vanaf dat de 1e dekrijp is voor een poosje naar binnen.
Hij is niet vervelend hoor , hij piept alleen zachtjes. En niemand hoort het , behalve die zeikers hier 2 deuren verder ( die al klagen als we nog maar niezen bijv ) , dus voor hun gaat hij naar binnen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier gaan de dames in de kennel in de dekrijpe periode.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Laura84
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou echt een uitkomst zijn hier, helaas is mijn balkon 2m2, vrees dat dat niet gaat passenLunatic schreef:Hier gaan de dames in de kennel in de dekrijpe periode.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
In de periode dat ik nog een reu in huis had werd ik gek van het luidkeels protesteren.
Hij mocht er niet bij, maar hij liet zijn ongenoegen luid en duidelijk merken en hield niet op.
24 uur per dag blèren
Mijn reu ging tijdens de vruchtbare dagen op vakantie anders werd ik gek
Hij mocht er niet bij, maar hij liet zijn ongenoegen luid en duidelijk merken en hield niet op.
24 uur per dag blèren
Mijn reu ging tijdens de vruchtbare dagen op vakantie anders werd ik gek
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat gaat hem niet worden nee. Wij hebben hem er speciaal voor gemaakt, verder zitten ze er bijna nooit in, behalve als er klussers zijn ofzo, kost me m'n halve tuin, maarja wij hebben de keus gemaakt teven en een reu te nemen en ze nog in tact te houden ook, dan moet je wat heLaura84 schreef:dat zou echt een uitkomst zijn hier, helaas is mijn balkon 2m2, vrees dat dat niet gaat passenLunatic schreef:Hier gaan de dames in de kennel in de dekrijpe periode.
Doran kan ook prachtig zingen die dagen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel is redelijk kalm (tot nu toe) in de begindagen, hij reageert er eigenlijk niet echt op. Vorige loopsheid is hij tot dag 10 ofzo thuisgeweest. Daarna is ie een dikke week bij Samantha gaan logeren. Leuker voor hem dan gefrustreerd en alleen opgesloten thuis als ik weg ben. Pom moet overigens weinig van hem hebben, terwijl ze alle andere reuen al daaagen loopt uit te dagen dan.