Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Misschien herplaatsen hond
Moderator: moderatorteam
-
Jolie1987
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Misschien herplaatsen hond
Na een tijd lang twijfelen ben ik gaan overwegen om mijn kooikerhond reu van 10 maanden te herplaatsen. Ik heb nog niets definitief besloten.Graag wil ik zo veel mogelijk informatie verzamelen voordat ik deze stap zou zetten.
Het is mijn eerste hond en ik heb hem samen met mijn inmiddels ex vriend aangeschaft een paar maanden nadat we gingen samenwonen. Wij hebben toen te weinig gekeken naar de karaktereigenschappen van dit ras en hebben ons daarop wat verkeken. Het is een zeer pittig hondje die veel uitdaging en beweging vraagt. We hebben ons best gedaan hem hierin te voorzien (puppycursus, veel wandelen, oefeningen) maar het zorgde wel voor spanning en irritatie op bepaalde momenten.
Inmiddels is onze relatie gestrand en nu woon ik alleen met de hond. De situatie is nog zo'n beetje ongewijzigd. Ik vind het een lieve hond, maar zo enorm energievretend. Hij trekt gigantisch aan de lijn en hoeveel ik ook oefen, zijn aandacht voor mij is gewoon weg zodra we over de deurdrempel zijn. Daarnaast loopt hij de hele dag achter mij aan in huis en als ik even wil zitten/tv kijken begint hij te piepen dat ik hem moet vermaken.
Ik voel me vanaf het begin af aan best schuldig dat het zo stroef loopt met de hond. Het kan ook zo'n schat zijn namelijk. En zodra ik al dacht aan herplaatsen ging ik in de verdediging. Maar nu is er een punt dat ik toch echt wil oriënteren hoe ik zoiets het beste aanpak, omdat dat het beste is voor hond en baas.
Dus: hoe zoek ik een geschikte nieuwe baas, en hoe pak ik het aan met wat voorwaarden stellen, zoals dat ik hem weleens wil kunnen blijven zien? Via een rasvereniging kan denk ik niet, omdat het een kooikerhond zonder stamboom is (vader had wel stamboom, moeder niet) Wel een echte kooikerhond om te zien, en in gedrag ook.
Ik hoor het graag
Het is mijn eerste hond en ik heb hem samen met mijn inmiddels ex vriend aangeschaft een paar maanden nadat we gingen samenwonen. Wij hebben toen te weinig gekeken naar de karaktereigenschappen van dit ras en hebben ons daarop wat verkeken. Het is een zeer pittig hondje die veel uitdaging en beweging vraagt. We hebben ons best gedaan hem hierin te voorzien (puppycursus, veel wandelen, oefeningen) maar het zorgde wel voor spanning en irritatie op bepaalde momenten.
Inmiddels is onze relatie gestrand en nu woon ik alleen met de hond. De situatie is nog zo'n beetje ongewijzigd. Ik vind het een lieve hond, maar zo enorm energievretend. Hij trekt gigantisch aan de lijn en hoeveel ik ook oefen, zijn aandacht voor mij is gewoon weg zodra we over de deurdrempel zijn. Daarnaast loopt hij de hele dag achter mij aan in huis en als ik even wil zitten/tv kijken begint hij te piepen dat ik hem moet vermaken.
Ik voel me vanaf het begin af aan best schuldig dat het zo stroef loopt met de hond. Het kan ook zo'n schat zijn namelijk. En zodra ik al dacht aan herplaatsen ging ik in de verdediging. Maar nu is er een punt dat ik toch echt wil oriënteren hoe ik zoiets het beste aanpak, omdat dat het beste is voor hond en baas.
Dus: hoe zoek ik een geschikte nieuwe baas, en hoe pak ik het aan met wat voorwaarden stellen, zoals dat ik hem weleens wil kunnen blijven zien? Via een rasvereniging kan denk ik niet, omdat het een kooikerhond zonder stamboom is (vader had wel stamboom, moeder niet) Wel een echte kooikerhond om te zien, en in gedrag ook.
Ik hoor het graag
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: Misschien herplaatsen hond
Vervelende situatie, zo te lezen heb je ook geen "klik" met puppemans
ik kan je niet helpen maar ik wens je het beste, er zijn zeker mensen op het forum die je kunnen helpen.
ik kan je niet helpen maar ik wens je het beste, er zijn zeker mensen op het forum die je kunnen helpen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat je prima kan vragen of je de hond nog eens mag bezoeken.
Ik heb alleen maar herplaatsers gehad en heb dat ook altijd aangeboden dat de oude eigenaren langs mochten komen. En ook een proeftijd afgesproken voor het geval het niet zou gaan om wat reden dan ook en wat de oude eigenaren met de hond zouden willen in geval het bij ons niet zou gaan.
Ik vind dat dus geen gek idee.
Wens je wel veel succes met je keuze en het eventueel uitzoeken van een nieuw huisje.
Ik heb alleen maar herplaatsers gehad en heb dat ook altijd aangeboden dat de oude eigenaren langs mochten komen. En ook een proeftijd afgesproken voor het geval het niet zou gaan om wat reden dan ook en wat de oude eigenaren met de hond zouden willen in geval het bij ons niet zou gaan.
Ik vind dat dus geen gek idee.
Wens je wel veel succes met je keuze en het eventueel uitzoeken van een nieuw huisje.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat jammer dat het niet gaat met jou en je hond.
Kijk hier eens http://www.kooikerhondje.nl/aanschaf/ Hier vind je misschien een liefhebber van het ras. Hij heeft een mooie leeftijd, je vindt vast een goede baas voor hem. Beter voor jou en beter voor je hond.
Heel veel sterkte er mee. Er komen later vast wel betere tijden en een hond waar het wel mee klikt. Rond mijn 22e heb ik ook een hond moeten herplaatsen na een verbroken relatie. We kwamen samen op een één-kamer flat terecht en de hond was veel alleen. Dat trok hij echt niet, al wandelden we uren per dag. Het heeft me veel verdriet gedaan om hem te herplaatsen, maar ik had geen keus. Nu ben ik vijftig, woon heerlijk midden in het bos en heb vier honden. Jouw tijd komt nog.
Kijk hier eens http://www.kooikerhondje.nl/aanschaf/ Hier vind je misschien een liefhebber van het ras. Hij heeft een mooie leeftijd, je vindt vast een goede baas voor hem. Beter voor jou en beter voor je hond.
Heel veel sterkte er mee. Er komen later vast wel betere tijden en een hond waar het wel mee klikt. Rond mijn 22e heb ik ook een hond moeten herplaatsen na een verbroken relatie. We kwamen samen op een één-kamer flat terecht en de hond was veel alleen. Dat trok hij echt niet, al wandelden we uren per dag. Het heeft me veel verdriet gedaan om hem te herplaatsen, maar ik had geen keus. Nu ben ik vijftig, woon heerlijk midden in het bos en heb vier honden. Jouw tijd komt nog.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Vervelend, maar soms is het eerlijker tegenover de hond om toch voor herplaatsen te kiezen. Je zou toch eens bij de rasvereniging kunnen informeren of kijken of er ergens anders een herplaatsing iets is voor jou ras. Ik weet dat het er voor de corgi is.
-
Sterre
Je kan ook aan Alm@ van het hondenforum hulp of raad vragen misschien? Ik heb zelf twee herplaatsingshonden gehad. En van beide honden heb ik contact gehouden met de vorige eigenaars zodat zij konden blijven volgen hoe het met de honden ging. Sterkte, het lijkt me een moeilijke beslissing.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heb je al contact opgenomen met de fokker voor advies? Dat lijkt me de eerste stap.
- janeway
- Zeer actief
Heb je al contact met de fokker gehad? Misschien wil hij je hondje terug nemen en weet hij een geschikt adres voor hem?
OF via de Kooikerhondjes vereniging. Ik weet dat de fokker van onze kooiker wel eens een pup terug neemt en herplaatst. Er zijn ook een paar kooikerhondjes groepen op facebook misschien kan je daar wat mee.
Sterkte met deze beslissing.
OF via de Kooikerhondjes vereniging. Ik weet dat de fokker van onze kooiker wel eens een pup terug neemt en herplaatst. Er zijn ook een paar kooikerhondjes groepen op facebook misschien kan je daar wat mee.
Sterkte met deze beslissing.
-
Jolie1987
- nieuw lid
Bedankt voor alle adviezen. Terug naar de fokker kan, maar heeft niet mijn voorkeur gezien ik er geen hoge pet van op had indertijd.
De kooikerhond vereniging ga ik eens contact mee opnemen, hopelijk kunnen zij iets betekenen mbt de herplaatsing.
Heeft iemand ook ervaring met hhin? (herplaatsen honden in Nederland) De website oogt wel goed en hun methode klinkt wel aantrekkelijk.
De kooikerhond vereniging ga ik eens contact mee opnemen, hopelijk kunnen zij iets betekenen mbt de herplaatsing.
Heeft iemand ook ervaring met hhin? (herplaatsen honden in Nederland) De website oogt wel goed en hun methode klinkt wel aantrekkelijk.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
En wat is er mis mee om hem zelf op Facebook of Marktplaats te zetten? Je kunt dan zelf het kaf van het koren scheiden en ook daar reageren mensen die heel serieus zijn. Dan kun je ook helemaal zelf de voorwaarden opstellen en kijken of je een goed gevoel hebt bij de nieuwe eigenaren.
Er is ook vast een Facebook groep voor Kooikers, en daar zou je hem eventueel ook kunnen aanbieden?
Sterkte, het lijkt me een lastige keuze. Maar soms is het het beste voor beide partijen.
Er is ook vast een Facebook groep voor Kooikers, en daar zou je hem eventueel ook kunnen aanbieden?
Sterkte, het lijkt me een lastige keuze. Maar soms is het het beste voor beide partijen.
_Esmee
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik zou zeker contact opnemen met de rasvereniging die hebben hun eigen herplaatserpagina op de site. En je kunt hem ook aanbieden op het forum van het kooikerhondje. Zoals jij zelf ook al ervaren hebt is een kooikerhondje een pittig baasje. Tegelijkertijd kwetsbaar alsook behept met een kort lontje. Het beste herplaats je die bij iemand met ervaring met het ras. En liefst in een gezin zonder kinderen. Een rustig huishouden bovendien met niet constant vreemd volk over de vloer. En met veel tijd en energie en berei die in het hondje te steken.
Ik heb zelf mijn kooikertje herplaatst via de rasvereniging bij een ouder echtpaar met ervaring met kooikerhondjes. En toch maakten zij in het begin ook de fout om van mijn adviezen af te wijken. Met een uitvalletje als gevolg. Gelukkig verstandige mensen die de fout niet bij het hondje legden. Gaat nu al twee jaar hartstikke goed daar.
Je hebt je eraan vertild, ik begrijp dat heel goed, maar zorg alsjeblieft dat hij goed terecht komt en niet straks van hand tot hand gaat en steeds onhandelbaarder wordt.
Veel succes en veel sterkte, geen makkelijke beslissing. Maar je hebt de moed om je fout toe te geven en de verantwoording te nemen.
Bij de rasvereniging vind je veel oprechte liefhebbers en daar ben je hem zo kwijt hoor, geen zorg. Ook zonder stamboom..
Ik heb zelf mijn kooikertje herplaatst via de rasvereniging bij een ouder echtpaar met ervaring met kooikerhondjes. En toch maakten zij in het begin ook de fout om van mijn adviezen af te wijken. Met een uitvalletje als gevolg. Gelukkig verstandige mensen die de fout niet bij het hondje legden. Gaat nu al twee jaar hartstikke goed daar.
Je hebt je eraan vertild, ik begrijp dat heel goed, maar zorg alsjeblieft dat hij goed terecht komt en niet straks van hand tot hand gaat en steeds onhandelbaarder wordt.
Veel succes en veel sterkte, geen makkelijke beslissing. Maar je hebt de moed om je fout toe te geven en de verantwoording te nemen.
Bij de rasvereniging vind je veel oprechte liefhebbers en daar ben je hem zo kwijt hoor, geen zorg. Ook zonder stamboom..
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat je niet genoeg opvoedkundige kwaliteiten bezit of een stukje inzicht mist. Het gedrag dat je beschrijft is gedrag dat door de juiste baas zo weg is. Is helemaal geen probleem gedrag. Trekken aan de lijn vind ik sowieso geen punt. Aandacht krijgen is een kwestie van uitproberen wat de hond motiveert. Denk dat dit jonge hondje geen geschikte beginnershond is. Leg het dus absoluut niet bij jou neer. Als jij denkt dat je de hond eigenlijk wil houden moet je eens een heel goed boek over honden lezen los van je hond en niet toegespitst op je hond. Kan zomaar zijn dat er 10 kwartjes vallen en dat je eruit komt met hem. Als je ook geen makkelijke hond wil dan moet je hem weg doen. Dan wil je gewoon geen hond. Dat is ook niet erg. Ik heb ook lastige honden gehad en door opdoen van kennis en ervaring ben ik altijd sterker en slimmer geworden dan mijn honden. Jouw hond wint nu. Je voelt je machteloos en omdat je verliest van je hond is de klik weg. Maar je kan altijd winnen als je dat echt wil. Geloof me.
Met de juiste aanpak wordt die kooiker exact de hond die jij wenst. Kalm. Lief en geduldig. Nu ben jij zijn gokautomaat en is hij je aan het bespelen om zijn zin te krijgen. Zo zitten honden in elkaar. Daar kunnen ze niks aan doen. De leeftijd die hij heeft is de meest gemotiveerde leeftijd om dit soort strijd aan te gaan met je. Dus win of herplaats hem. Mij om het even. Maar er is een weg.
Met de juiste aanpak wordt die kooiker exact de hond die jij wenst. Kalm. Lief en geduldig. Nu ben jij zijn gokautomaat en is hij je aan het bespelen om zijn zin te krijgen. Zo zitten honden in elkaar. Daar kunnen ze niks aan doen. De leeftijd die hij heeft is de meest gemotiveerde leeftijd om dit soort strijd aan te gaan met je. Dus win of herplaats hem. Mij om het even. Maar er is een weg.
-
laeken
- Zeer actief
En net als bij een gokautomaat gaat de hond duizend keer op de knopjes drukken als hij weet dat er hoe dan ook een jackpot volgt. Zo werkt dat. Honden krijgen rust als ze daar vanaf zijn.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
trekken aan de lijn, geen aandacht voor baas als je voorbij de drempel gaat, in huis de hele tijd aandacht opeisen zijn allemaal dingen waar de schuld bij de eigenaar ligt.
veel geluk met het zoeken van een nieuwe eigenaar.
veel geluk met het zoeken van een nieuwe eigenaar.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
De hond is 10 maand.... dan is het volgens mijn doodnormaal op enkele hele suffe rassen na, dat deze geen aandacht voor de baas hebben, trekken aan de lijn, dat ze met regelmaat het bloed onder de nagels vandaan halen en zeker als je even een niet zo stabiel tijd hebt doorgemaakt en waar je mogelijk nog steeds in zit. Misschien is deze hond juist wel de uitdaging die je op dit moment nodig hebt. Ja natuurlijk ben je moe. Een jonge hond is vermoeiend en een relatie die verbroken is en als je alles ineens alleen moet doen dat breekt je idd. op.
Maar ik lees niks geks aan deze jonge hond. Eigenlijk ook niet gek dat je eens met je handen in je haar zit, zeker met een eerste jonge hond. Je kan er ook voor kiezen om door te zetten en over 2 jaar is je hondje echt wel het hondje waar jij mee kan lezen en schrijven. Opvoeden kost tijd en opgroeien van je jonge hond ook. Met 3 jaar heb je het dan prima voor elkaar. Let op mijn woorden. Ik denk dat herplaatsen helemaal niet nodig is. Tenzij er eigenlijk iets anders speelt om te herplaatsen.
Maar ik lees niks geks aan deze jonge hond. Eigenlijk ook niet gek dat je eens met je handen in je haar zit, zeker met een eerste jonge hond. Je kan er ook voor kiezen om door te zetten en over 2 jaar is je hondje echt wel het hondje waar jij mee kan lezen en schrijven. Opvoeden kost tijd en opgroeien van je jonge hond ook. Met 3 jaar heb je het dan prima voor elkaar. Let op mijn woorden. Ik denk dat herplaatsen helemaal niet nodig is. Tenzij er eigenlijk iets anders speelt om te herplaatsen.

-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Je zou je hond ook kunnen aanmelden op www.verhuisdieren.nl.
Geinteresseerden moeten zich aanmelden en een klein bedrag betalen dus je je hebt in ieder geval echte geinteresseerden en niet zoals dat op marktplaats gaat.
Al kun je natuurlijk via marktplaats ook leuke nieuwe baasjes vinden.
Maar de rasvereniging zou ik zeker ook eens op de hoogte stellen.
Veel succes met je beslissing.
Geinteresseerden moeten zich aanmelden en een klein bedrag betalen dus je je hebt in ieder geval echte geinteresseerden en niet zoals dat op marktplaats gaat.
Al kun je natuurlijk via marktplaats ook leuke nieuwe baasjes vinden.
Maar de rasvereniging zou ik zeker ook eens op de hoogte stellen.
Veel succes met je beslissing.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Klinkt inderdaad als een doodnormale jonge hond. Als je voor hem wilt gaan, kun je er een heerlijk maatje aan krijgen. Als je er niet vol voor wilt gaan, is herplaatsen misschien wel het eerlijkst tegenover de hond
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
IK denk dat ik het met gyanty eens ben.gyanty schreef:De hond is 10 maand.... dan is het volgens mijn doodnormaal op enkele hele suffe rassen na, dat deze geen aandacht voor de baas hebben, trekken aan de lijn, dat ze met regelmaat het bloed onder de nagels vandaan halen en zeker als je even een niet zo stabiel tijd hebt doorgemaakt en waar je mogelijk nog steeds in zit. Misschien is deze hond juist wel de uitdaging die je op dit moment nodig hebt. Ja natuurlijk ben je moe. Een jonge hond is vermoeiend en een relatie die verbroken is en als je alles ineens alleen moet doen dat breekt je idd. op.
Alma en Tineke van dit forum hebben ook een hondenherplaatsing.
Als je zelf aarzelt of je wel op de goede manier kunt herplaatsen zijn zij een aanrader
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Het gaat beter, echt
ik heb ook met mn handen in t jaar gezeten met mij stabij. Ik had t zo anders voorgesteld allemaal en het kostte zoveel energie.
Maar wat is het het enorm waard geweest. Zo irritant als dat ze eerst was, zo heerlijk opgedroogd is ze nu. Ze is mn droomhond geworden, na veel investeren, dat wel.
Een hond die met 10 maanden al braaf en rustig is, ga ik in de rest van mijn leven een saaie hond vinden
dat weet ik nù, maar destijds had ik geen idee.
Ik heb een hond nodig die onbevangen de wereld in kijkt en op 1001 manieren plezier in t leven viert. Daar hoort ook wat avontuurlijk gedrag bij wat in de jonge jaren soms een beetje tè avontuurlijk wordt.
Maar nu kam ik het sturen en houd ik de controle en binnen mijn grenzen is ze nogsteeds het boefie wat haar in de puberteit zo energieslurpend maakte
Maar dan moet je het wel willen, en bereid zijn er nu de prijs ervoor te betalen
Maar wat is het het enorm waard geweest. Zo irritant als dat ze eerst was, zo heerlijk opgedroogd is ze nu. Ze is mn droomhond geworden, na veel investeren, dat wel.
Een hond die met 10 maanden al braaf en rustig is, ga ik in de rest van mijn leven een saaie hond vinden
Ik heb een hond nodig die onbevangen de wereld in kijkt en op 1001 manieren plezier in t leven viert. Daar hoort ook wat avontuurlijk gedrag bij wat in de jonge jaren soms een beetje tè avontuurlijk wordt.
Maar nu kam ik het sturen en houd ik de controle en binnen mijn grenzen is ze nogsteeds het boefie wat haar in de puberteit zo energieslurpend maakte
Maar dan moet je het wel willen, en bereid zijn er nu de prijs ervoor te betalen