Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na overlijden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Na overlijden.

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Over twee weken vieren we sarah's 14e verjaardag.
Ik zie elke dag die we met haar hebben als een kadootje.
Maar ooit komt er een dag.......... :(

Omdat ik weet dat als die dag komt ik niet meer helder denken kan wil ik goed voorbereid zijn.
Wij hebben onze vorige teckels bij de dierenarts achtergelaten.
Sarah verdient anders. Wij willen haar laten cremeren.
Nou is mijn vraag. Waar doe je het lichaam in tot je bij een crematorium terecht kan ?
Oftewel hoe hebben jullie dat gedaan ?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Na overlijden.

Ongelezen bericht door Pemba »

Onze eerste 2 honden pasten in een plastic hondenmand.
Tenzin hebben we gewoon in een dekbed vervoerd.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wij hebben de jongens meteen zelf weggebracht naar het crematorium, we hebben de dierenarts thuis laten komen. Ik kan me niet meer herinneren of we gebeld hebben dat we zouden komen.

We hebben ze allebei in hun eigen mand, zo'n grote plastic kuip in laten slapen en konden ze zo zonder getrek of gesjor achterin de auto zetten.
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 14 jul 2016 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Nooit leuk om je lieve dier te gaan verliezen. Maar cremeren is wel een heel mooi eerbetoon.

Ik zie dat je in Leeuwarden woont, en heb daar geen ervaring met crematorium. Maar degene die bij ons in de buurt is, kan in principe op elk tijdstip bij je thuis komen om het dier op te halen. Je kunt ook (wanneer het dier s'avonds laat overlijd) ervoor kiezen om het dier er zelf heen te brengen. Als het dier bij de dierenarts ingeslapen wordt, kan 'ie opgehaald worden bij de praktijk zelf.

Vaak kun je kiezen tussen individueel cremeren of in een groep. Bij de eerste optie kun je het as dan ook weer meekrijgen.

Hopelijk vind je een fijne in de buurt, wellicht weet de dierenarts hier wat meer over?
Laatst gewijzigd door tobi__ op 14 jul 2016 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
_Esmee
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Wij hebben nadat we Tycha thuis hebben laten inslapen, het crematorium gebeld en zij zijn Tycha op komen halen. Zij heeft nog ongeveer anderhalf uur op haar plek gelegen nadat ze ingeslapen was.
Afbeelding
Groetjes Marja
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wij hebben Sterre in haar eigen mand naar het crematorium gebracht. Ze mocht daar ook gewoon in blijven liggen op een soort opbaarplek.
Wij wilden geen as thuis hebben om te bewaren of uit te strooien. Dus dat is door het crematorium gedaan. Daar krijg je dan bericht van.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Beau en Jeda zijn beide bij de dierenarts gestorven, ik heb ze daarna mee naar huis genomen om zelf nog even afscheid te kunnen nemen, en Beau van Jeda en Akira van Beau. Ik heb het crematorium gebeld en gevraagd tot hoe laat wij hem/haar mochten brengen en zijn dat toen zelf gaan doen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij wonen zelf in duitsland maar wij brengen de honden zelf naar nederland/ Stadskanaal,we bellen even van te voren dan weten ze dat we eraan komen

met tino was wat lastiger,die overleed zondag middag in de auto en dan zijn ze gesloten dus die heeft de rest van de dag en nacht in de auto gelegen,de ochtend erna hebben we hem meteen weggebracht.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Onze hond konden we destijds laten bewaren in het crematorium in de vriezer tot er een plekje was om individueel te cremeren. Moet er niet aan denken dat m'n lieve beestje gaat ontbinden in de garage :schrik:

Wij hebben hem toen in zijn dekentje vervoerd. Die mocht toen ook mee de oven in, blijft toch niets van over.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik ben na het inslapen van Jolie direct doorgereden naar het crematorium
teckeltoos
Zeer actief

Het gaat mij vooral om als je het lichaam eventueel thuis hebt waar je het zolang in/op legt en vervoert.
Qua crematorium twijfel ik tussen Majesta in Smilde of Noordwest Friesland bij Drachten
Laatst gewijzigd door teckeltoos op 14 jul 2016 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Max is thuis ingeslapen en de dierenarts heeft hem meegenomen. Het crematorium heeft hem bij de praktijk opgehaald. Ik wilde geen as terug dus ik kreeg bericht wanneer hij gecremeerd was en weer wat later de coördinaten van de plek waar hij uitgestrooid is.
Alle anderen zijn bij de dierenarts ingeslapen en daar zijn ze dus gelijk gebleven en ook opgehaald door het crematorium.
Laatst gewijzigd door Anja op 14 jul 2016 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

teckeltoos schreef:Het gaat mij vooral om als je het lichaam eventueel thuis hebt waar je het zolang in/op legt en vervoert.
Op een kleedje of handdoek.

Wat Tara al zegt, ze verliezen nog wat lichaamsvocht dus zou je voor een oude handdoek kunnen kiezen en deze later vervangen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

In een deken en dan haal ik de autokooien eruit zodat we de hond fatsoenlijk in de auto krijgen
Dat laatste viel met Ditch ( 45 kg ) trouwens nog niet echt erg mee
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
tobi__
Zeer actief

teckeltoos schreef:Het gaat mij vooral om als je het lichaam eventueel thuis hebt waar je het zolang in/op legt en vervoert.
Qua crematorium twijfel ik tussen Majesta in Smilde of Noordwest Friesland bij Drachten
Cavia's en konijnen die 's avonds overleden, wikkelde wij in een dekentje of legde ze meteen in een doosje en mijn vader begroef ze dan in de tuin. We bewaarde ze meestal gewoon in de gang of in de garage.

Mijn kat is aangereden s'avonds laat en dat was een hysterisch gedoe. Het was toen wel winter. De buurvrouw heeft de kat toen in een doos gedaan en deze doos hebben wij in het lege cavia hok buiten gezet.

Het belangrijkste is om te zorgen dat er geen andere dieren bij kunnen komen. En een dood dier kan wel een nachtje in de woonkamer/gang etc. blijven liggen. Als je hem maar wel meteen in een dekentje of doos doet, want als ze eenmaal stijf zijn geworden in een onmogelijk houding is dat erg lastig.
_Esmee
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

We kregen van de dierenarts zo'n puppypad mee omdat ze wat urine verloor. En op een deken inderdaad
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Max lag op zijn oude vertrouwde matras. We hebben hem op een deken gelegd en mijn man heeft hem samen met de dierenarts naar de auto gedragen.
Het matras is de volgende dag naar het vuil gebracht.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Sterre is bij de dierenarts ingeslapen en verloor urine en ontlasting. De dierenarts heeft zo'n beschermingskleedje wat je ook in ziekenhuizen in bedden ziet onder haar achterkant gelegd. Sterre was een grote hond van 30 kg. maar het ging goed om haar in haar mand in de auto te leggen. Met een kleine hond zoals Sarah gaat het toch wat makkelijker om haar zelf te vervoeren.
Laatst gewijzigd door Sterre op 14 jul 2016 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
bram en thijs
Zeer actief

** Angela ** schreef: Dat laatste viel met Ditch ( 45 kg ) trouwens nog niet echt erg mee

Wat jij zegt, ondanks die mand die we alleen bij de rand hoefden te pakken is 60 kilo dood gewicht absoluut geen sinecure en het heeft me bij Bram 3 weken rugpijn bezorgd want ik ging er doorheen. Maar ik heb stand gehouden, over mijn lijk dat ik mijn kerel zou laten vallen. Bij Thijs de wijze les om de buurman te hulp te vragen want dood gewicht is een merkwaardig iets.
AfbeeldingAfbeelding
tobi__
Zeer actief

Tara schreef:
Wij hebben voor onze honden altijd een laken gepakt, maar Sarah zou je ook op een handdoekje kunnen leggen toch?
Ik realiseer me trouwens ineens dat het niet voor iedereen even makkelijk is om met een dood dier om te gaan, ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, maar ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is.
Ik vind dat inderdaad echt lastig. Als het dier ziek is of gewond is, ik kan handelen. Maar zodra het overleden is, kan ik er echt niet mee omgaan en nauwelijks aanraken. Zo raar.
_Esmee
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn Thelma is thuis ingeslapen. Ik had een oud handdoekje klaarliggen en die na inslapen tussen de achterpootjes/onder de staart gelegd voor het vuil. Verder lag er een mooie lap stof klaar. Na een uurtje of 2/3 ben ik haar gaan wegbrengen.
Ik heb haar in een mooie lap stof gewikkeld en in een doos vervoerd per auto. Mand, reiskennel of gewoon in de lap stof (voor de zekerheid plastic op de autostoel zou ik doen) kan natuurlijk ook. Bij het crematorium zelf nog een half uur afscheid genomen en keuzes gemaakt. De lap stof mocht niet mee de oven in helaas. (individueel cremeren). Ze is daar volgens mij 2 dagen later gecremeerd en daarna kon ik haar as ophalen. Ophalen en as thuis laten brengen kon ook.

Het crematorium had ik 1 dag eerder al gebeld, het ging bij Thelma om een geplande euthanasie. Maar volgens mij kan je bij crematoria altijd wel direct terecht na een belletje. Op een koele plek kan een huisdier volgens mij wel een dag goed blijven, als je niet dezelfde dag kan/wil wegbrengen.

Olivier is bij mijn moeder thuis ingeslapen. Mijn moeder wilde hem graag in de tuin. Bij hem zijn we na een uurtje of 2 gaan graven. Hij zal denk ik na een uur of 5 in zijn graf gelegen hebben. Ik had hem in een stuk ongebleekt katoen gewikkeld. Mijn moeder heeft een roze gebroken hartje op zijn grafje geplant :I:
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Bij het crematorium waar wij met de dierenambulance mee samen werken, kan je tijdens de openingstijden je hond brengen ( ik denk wel even van te voren bellen ). Buiten de gewoonlijke openingstijden kan je kiezen ( als je het dier echt niet thuis wil hebben als het al overleden is ) om de dierenambulance te bellen. In deze regio kan de dierenambulance elk tijdstip van de dag een overleden dier kwijt bij het crematorium.

Bij het crematorium ligt een dier gekoeld voor ze het cremeren. Kan een paar dagen duren.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bayko hebben we op z'n oude vertrouwde deken gelegd met nog wat extra handdoeken en zelf met de auto naar het crematorium vervoerd. Er bestaan tegenwoordig ook uitvaartboxen:

http://petfarewell.nl/
https://www.animalaftercare.nl/nl/welkom
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
teckeltoos
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Bayko hebben we op z'n oude vertrouwde deken gelegd met nog wat extra handdoeken en zelf met de auto naar het crematorium vervoerd. Er bestaan tegenwoordig ook uitvaartboxen:

http://petfarewell.nl/ :ok:
https://www.animalaftercare.nl/nl/welkom
Oh bij die tweede link staat dit
Afbeelding
in de webshop.
Wat een mooi aandenken
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bente is door het crematorium in Stompwijk opgehaald bij de Wagenrenk waar ik haar moest laten inslapen.
Ik heb daar geloof ik een formulier ingevuld met mijn gegevens en heb later nog via mail contact gehad.Ik vond dat het daar allemaal heel netjes en goed gedaan werd.De asbus kreeg ik via PostNl thuis zodat ik kon kiezen wat ik zou doen.
Max heb ik vanaf de dierenarts samen met mijn beste vriendin zelf naar de Kollenweidehof gebracht in de deken die ik achterin de auto had liggen.Hij heeft geen urine of ontlasting gelekt op weg daarheen maar toch was het prettig om die deken te hebben voor het kleine stukje transport vanaf de auto.Ook 25 kilo dood gewicht is een boel.Hij werd op een mooi gemaakte tafel gelegd zodat we afscheid konden nemen.
We hebben hem daar afgegeven, zijn heel netjes behandeld maar wat wel koud overkwam was dat ik meteen de rekening moest betalen.Business is business maar dit was op zo'n rotdag heel onprettig.Een metalen asbus kon er daar niet vanaf en dus zat de as in een grote afsluitbare plastic beker.Zo'n ding als waar ook mayo en yoghurt in zit.
Als ik dus ooit weer de keuze heb zal het Stompwijk worden.
Een bekende die de hond bij thuiskomst dood vond heeft die in de mand gelegd en 's avonds werd de mand incl. hond opgehaald.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Fangio is met/op zijn eigen dekbed naar het crematorium gebracht door mijn d.a. hij was thuis ingeslapen op een zaterdagochtend en het was bloedheet. Wij konden hem niet thuis laten liggen dus heeft zij hem weggebracht. Chira is vanuit de d.a. naar het crematorium gebracht.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bram en thijs
Zeer actief

marian* schreef: We hebben hem daar afgegeven, zijn heel netjes behandeld maar wat wel koud overkwam was dat ik meteen de rekening moest betalen.Business is business maar dit was op zo'n rotdag.
Bij Bram was dat helemaal niet maar toen we Thijs kwamen brengen ging dat inderdaad ook zo. Ze hadden blijkbaar nogal wat wanbetalers gehad.
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bram en thijs schreef:
marian* schreef: We hebben hem daar afgegeven, zijn heel netjes behandeld maar wat wel koud overkwam was dat ik meteen de rekening moest betalen.Business is business maar dit was op zo'n rotdag.
Bij Bram was dat helemaal niet maar toen we Thijs kwamen brengen ging dat inderdaad ook zo. Ze hadden blijkbaar nogal wat wanbetalers gehad.
En dus aan één kant begrijpelijk maar wel een erge kous op de kop op zo'n dag die toch al niet tot de fijnste behoort.
Bij Bente kreeg ik een paar weken later een factuur die ik natuurlijk direct betaald heb en dat komt toch heel wat fijner over.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn vorige honden zijn bij de DA ingeslapen en van daaruit heeft de DA het verder geregeld.
Rana is thuis ingeslapen en in haar eigen mand op de brancard gelegd van de dierenambulance en die hebben haar naar het crematorium gebracht.
Van tevoren was de crematie al geregeld via de ambulance.

De rekening werd gegeven toen ze Rana kwamen halen.
Overmaken kon later als ik me goed herinner.
Dat weet ik eigenlijk niet meer precies :oeps:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
teckeltoos
Zeer actief

marian* schreef:
bram en thijs schreef:
En dus aan één kant begrijpelijk maar wel een erge kous op de kop op zo'n dag die toch al niet tot de fijnste behoort.
Bij Bente kreeg ik een paar weken later een factuur die ik natuurlijk direct betaald heb en dat komt toch heel wat fijner over.
Ik zou er zelfs geen bezwaar tegen hebben om vooraf te regelen en te betalen.
Dan heb je dat gedoe tenminste niet als je nog midden in het verdriet zit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”