Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laicka, waarom nu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Laicka, waarom nu

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ja hoor, Dapper kan dan prima komen logeren, de meiden moeten pas over 4 maanden loops worden. En zo doende is Dapper hier (intacte reu) en ben ik er vandaag achter gekomen dat Laicka loops is geworden. Oeps, dat stond niet in de planning :80:

Dat betekend ogen open houden en beide opsluiten als ik er niet kan zijn.

Gelukkig heeft Dap meerdere dekkingen op zijn naam staan dus hij weet dat het nu nog geen feest is, dat belooft nog wat over een dag of 12

Sorry, moet het even kwijt.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Laicka, waarom nu

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:19: Uh, ja, daar kun je donder op zeggen wanneer je een reu bij een teef zet. Daarom.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef::19: Uh, ja, daar kun je donder op zeggen wanneer je een reu bij een teef zet. Daarom.
Vorige keren ook geen gedoe mee gehad, tevens ziet ze de reu van mijn ouders ook een keer of 4 per week dus ik wist niet dat teven loops worden als er een reu bij komt eigenlijk.
Heb het trouwens ook nog nooit gehoord dat dat dan zou gebeuren.

Edit, zin toegevoegd
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zal je altijd zien inderdaad. :F: Bij Apple ook vaak gehad dat ze loops werd net wanneer we logeetje hadden.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gentle wordt alleen maar loops als we langer dan een week eerder reu in huis hebben.
1,5 jaar is ze niet loops geweest en we hebben een logeetje voor 4 weken en "spontaan" werd mevrouw loops...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

bizar, ik heb het echt nog nooit meegemaakt of gehoord. Net met een aantal hondenmensen besproken en die herkende het ook niet. Meteen de afspraak voor haar castratie maar afgezegd. Dat doen we wel als alles achter de rug is.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

dagmar88 schreef::19: Uh, ja, daar kun je donder op zeggen wanneer je een reu bij een teef zet. Daarom.
Ehm, want?

Ik weet zat mensen die op loopsheden wachten en om die reden reuen te logeren vragen, maar mooi naks.
Echt maar zelden.
Laicka zit in de rustfase want loopsheid is over 4 maanden verwacht :19: Dit is dus volkomen onlogisch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:
Ehm, want?

Ik weet zat mensen die op loopsheden wachten en om die reden reuen te logeren vragen, maar mooi naks.
Echt maar zelden.
Laicka zit in de rustfase want loopsheid is over 4 maanden verwacht :19: Dit is dus volkomen onlogisch.

Kwam het hier pas nog tegen, maar waar...
Met charlie is het tot nu toe altijd raak geweest.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja hoor, met Mila gaat dat ook zo.
Die werd voor het eerst loops tijdens mijn vakantie toen ze bij een volle reu logeerde, de volgende loopsheid was pas twee jaar later toen ik een ongecastreerde reu in de opvang had, vervolgens werd ze 11 maanden later loops toen ze mee was naar Spanje en het terrein deelde met twee reuen. Ze heeft dus totaal geen vaste cyclus en wacht gewoon op leuke reuen in haar directe omgeving :roll:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Volgens de wet van Murphy gaat dat natuurlijk zo, dat is logisch.
Een andere verklaring is er volgens mij niet te vinden. Ik ben trouwens wel benieuwd naar het verloop van de cycli van mijn teven nu we geen reu meer hebben.
Dan ben ik blij dat we dit de vorige keren niet hebben gehad toen hij kwam logeren. Laicka is gelukkig geen "lellebel" als ze loops is en alleen toegankelijk als ze dekrijp is. Hoop dat ze zich daar wel aan gaat houden de komende weken.

Zal misschien inderdaad wel verandering in komen nu je mooie man er niet meer is
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Marjoleine schreef:
Ehm, want?

Echt maar zelden.

ik vat hem ook niet.

een loopsheid die máánden eerder komt omdat er ineens een intacte reu bij gezet wordt? :denken:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wel eens aan de hand gehad met een teef die na de castratie van de alfa teef niet loops werd, terwijl ze daarvoor altijd een regelmatige cyclus had. Ze werd meestal loops net nadat de alfa de loopsheid had gehad.
Toen ik met mijn reu langskwam (weekendje visite) werd ze wel loops, niet a la minute maar het kwam toen wel ineens wel dus een paar maanden nadat ze normaal gesproken loops had moeten zijn.
Met een uitgestelde loopsheid kan het dus wel werken in sommige gevallen denk ik?
blondie
Zeer actief

Best lullig Laura, succes ermee in ieder geval :wink:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ik dacht inderdaad dat ik gek werd, als je er een intacte reu bij zet je teef loops wordt.

Maar goed, het veranderd niks aan de zaak. Het wordt gewoon goed opletten en scheiden waar nodig.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Laura84 schreef:Ik dacht inderdaad dat ik gek werd, als je er een intacte reu bij zet je teef loops wordt.

Maar goed, het veranderd niks aan de zaak. Het wordt gewoon goed opletten en scheiden waar nodig.
Hahaha zal wat zijn, dan zouden teefjes die met een reu samen wonen continue loops zijn :schrik:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Laura84 schreef:Ik dacht inderdaad dat ik gek werd, als je er een intacte reu bij zet je teef loops wordt.

Hahaha zal wat zijn, dan zouden teefjes die met een reu samen wonen continue loops zijn :schrik:
Precies, kon er met mijn pet niet bij.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

dan hoop ik dat mijn teef nu ook loops gaat worden. zij had vorige maand al loops moet zijn maar tot op heden niks. nu een intacte reu in huis om te logeren en misschien nu wel?
ellen
Afbeelding
blondie
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:dan hoop ik dat mijn teef nu ook loops gaat worden. zij had vorige maand al loops moet zijn maar tot op heden niks. nu een intacte reu in huis om te logeren en misschien nu wel?
ellen
Ik hoop het voor je, maar het werkt alleen bij knappe stoere reuen die ze als potentiele partner zien hé :engel: :LOL:
ik lul ook maar wat
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

blondie schreef:
ellen en de birmanen schreef:dan hoop ik dat mijn teef nu ook loops gaat worden. zij had vorige maand al loops moet zijn maar tot op heden niks. nu een intacte reu in huis om te logeren en misschien nu wel?
ellen
Ik hoop het voor je, maar het werkt alleen bij knappe stoere reuen die ze als potentiele partner zien hé :engel: :LOL:
ik lul ook maar wat
het is haar zoon :schrik: dus wel net zo knap maar geen goed idee.

ellen
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:Het is wel degelijk een lang bekend en zéér uitgebreid en vaak beschreven effect : het effect van de mannelijke feromonen op de oestrusinductie van vrouwelijke dieren :

Afbeelding

uit : Pheromones and Reproduction in Mammals
https://books.google.be/books?isbn=0323156517 - John Vandenbergh - 2012 - ‎Nature

https://en.wikipedia.org/wiki/Vandenbergh_effect

http://www.biolreprod.org/content/23/5/1038.short

http://www.biolreprod.org/content/36/2/328.short

http://science.sciencemag.org/content/1 ... 4.abstract
Mijn engels is te slecht om het te begrijpen, maar als dit zo is zou een fokker toch niet afhankelijk zijn van een cyclus vam een teef.

Even terug naar deze situatie, dapper heeft hier al meerdere malen gelogeerd, ook voor langere tijd, dus waarom nu wel?

enz. enz.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Laura84 schreef: Mijn engels is te slecht om het te begrijpen, maar als dit zo is zou een fokker toch niet afhankelijk zijn van een cyclus vam een teef.
Even terug naar deze situatie, dapper heeft hier al meerdere malen gelogeerd, ook voor langere tijd, dus waarom nu wel?
enz. enz.
In jou situatie is het wellicht toevallig. Maar die lacherige reacties zijn nergens voor nodig want het is gewoon iets wat vaker voorkomt. Dat het niet _altijd_ zo is wil nog niet zeggen dat het helemaal niet kan.
Waarom en hoe zouden teven, ook teven die nieuw komen in een roedel tegelijk loops kunnen worden? Of worden loopsheden juist onderdrukt in bepaalde situaties? Dat heeft ook allemaal met feromonen te maken.
Het is dus bij de meeste teven niet iets waar je op kan rekenen maar er zijn wel teven bij wie dit vaker voorkomt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”