Ik heb toch een vraag, (voor vanmiddag is de afspraak bij de dierenarts al gemaakt). Sky is vorige week maandag geopereerd (gecastreerd), morgen zouden de hechtingen eruit gaan. Maar sinds 2 dagen is hij ziek....en het wordt maar erger. Eergisteren heeft hij een keer overgegeven, maar nog wel gewoon gegeten. Hij heeft al tijden last van voorhuidontsteking, en al diverse Antibiotica-kuren icm prepusol-spoelbeurten gehad, dat is de reden waarom hij geholpen is.
Gistermorgen heeft hij ook gegeten, nog de dolle 10 minuten gehad op het grasveld (lekker gesprint) en sinds gisternamiddag is hij behoorlijk rillerig, kruipt tegen je aan, slaapt veel en loopt verder konstant naast je voeten. Gisteravond heeft hij voor het laatst gegeten en gedronken, vanmorgen helemaal niets meer (behalve gras tijdens zijn ochtendrondje, waar hij ook weer 2x overgegeven heeft).
Was die sprintpartij teveel? Kan er in de buik toch een ontsteking zitten (de wond ziet er prachtig uit)? Een hond geeft van nature toch zijn grenzen ook aan? Is dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden of is er echt iets misgegaan? Het advies van de dierenarts hebben we verder opgevolgd en alleen aangelijnd korte rondes met hem gemaakt, en de laatste 2 dagen max. één aangelijnd rondje van hooguit een half uur, de rest pis+poep en weer naar huis. Mijnheer is door de voordeur naar buiten geschoten en is toen losgegaan
Was dat te snel???
Ik weet het, ik maak me oprecht heel veel zorgen over m'n beste maatje, maar ik kan het niet aanzien hoe misselijk hij zich voelt.
Zijn er meer mensen die gekke bijwerkingen gezien hebben bij een pas-gecastreerde reu? Ik kan op internet helemaal niets geks terugvinden.