Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV ontdooien

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

KVV ontdooien

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Ik vraag mij af: hoe ontdooien jullie je kvv? Ik weet dat het in de koelkast moet ontdooien, dus dat bedoel ik niet. Maar stoppen jullie het in een bak of leggen jullie het op een bord? En als het in een bak gaat, wat voor eentje dan?

Wij voeren sinds een klein half jaar Carnibest. Ik ben nu op zoek naar een bak waar een worst van een kilo in past. Tot nog toe heb ik eigenlijk niks gevonden, ofwel het is te klein, ofwel het is eigenlijk dusdanig groot dat het amper in de koelkast past, en er is een hoop loze ruimte in de bak zelf.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: KVV ontdooien

Ongelezen bericht door malinois »

Nou dus niet in de koelkast :mrgreen: maar in een curverbak die ik kan afsluiten 24 uur buiten de koelkast.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb diverse bakken (voer ook diverse merken) en ik ontdooi in de trapkast. Die is redelijk stabiel, pakweg een graad of 10-12.
Ik ontdooi nooit in de koelkast, dan mag ik er wel een extra aanschaffen want 2 kilo per dag.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik heb diverse bakken (voer ook diverse merken) en ik ontdooi in de trapkast. Die is redelijk stabiel, pakweg een graad of 10-12.
Ik ontdooi nooit in de koelkast, dan mag ik er wel een extra aanschaffen want 2 kilo per dag.
Hier dus ook... staat overigens achter in de kamer bij de keuken.
Dat past bij lange na nooit in de koelkadt laat staan hetgeen ze krijgen op een barfdag :oops:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Wij leggen rol van 1 kg carnibest 's avonds in de gootsteen, dan is het de volgende dag wel ontdooid, in de koelkast is 1kg na 2 dagen nog half bevroren.
Hij krijgt het in 2x, de ene helft krijgt hij in de ochtend en de andere helft gaat in zijn voerbak met een folie erover heen en staat dan in de bijkeuken voor de avond.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

In de gootsteen. De gootsteen vul ik met koud water
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco's porties zijn maar klein. Dus dat ontdooit wel in een nacht in de koelkast. En we hebben zoveel ruimte in de koelkast dat een wat grote bak mij niet stoort
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zet het savonds op het aanrecht en dan is het smorgens ontdooid. Wat ze savonds krijgen zet ik dan alvast in de koelkast en een paar uurtjes (3 ofzo) voor ze krijgen, zet ik dat dan ook op de aanrecht. Gaat meestal wel goed. En als ik gevoerd heb zet ik weer nieuw weg voor de volgende dag :)
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Nu met Josh gaat er een halve kilo per dag doorheen. Dus als ik naar bed ga leg ik een rol in de wasbak en die is dan de volgende dag mooi ontdooit, restant gaat dan de koelkast in.
Met Jip zullen we straks porties moeten gaan maken :F:
Groetjes,
Wendy
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik doe het in zo'n Farmfood broodtrommel-achtig bakje in de koelkast. Maar zoals nu, ik heb net nieuw voer gehaald, ligt er gewoon een rolletje alvast in de voerbak te ontdooien.
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Direct na hun avondeten haal een nieuwe portie voor de volgende dag uit de vriezer (1 kg). De Carnibest gaat in een cakedoos, dat past goed, en het ontdooit 's nachts op het aanrecht in de keuken. Dan is het 's ochtends ontdooid voor het ontbijt. De helft voor de avond gaat in de koelkast.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ontdooi het in een bak op het aanrecht. Ze eten hier 1,5 kilo per dag, en die rollen van 1 kilo doen er in de koelkast zeker 2 dagen over om te ontdooien. Ik haal het 's avonds voordat ik ga slapen uit de vriezer en dan kan ik het 's ochtends geven.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb mijn koelkast gewoon op 6-7gr staan, maar als ik 's avonds rond het avondeten een rol erin leg, dan is het de volgende ochtend helemaal of nagenoeg helemaal ontdooit. Ik leg het op een ovenschaal, die kiloworsten van Herby passen net niet in een cakebak. Mijn vriezer staat op -22gr dus lijkt mij ook koud genoeg?

Omdat ik het meng met de brokken, gebruik ik maar een 1/3 per keer. De 2/3 die overblijft doe ik in een curverbak en gaat weer in de koelkast. Als ik de worst gewoon laat ontdooien(de nacht bijv) en dan in de koelkast bewaar, dan gaat het veel sterker ruiken. Ik doe er wat heet kraanwater bij zodat het niet meer koud is al ze het opeten.
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

Ik heb bij de action 2 bakken gekocht waar precies 2 rollen inpassen zo heb ik altijd een ontdooide rol in de koelkast
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Vaak in een afgesloten doosje van de chinees in de groentela waar ik toch nooit groente in leg, maar ook wel gewoon in de gootsteen. In net zo'n bakje.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden eten niet zoveel dus de kilo worst bewaar ik in de koelkast in een curver bak.
Ik heb kleine plastic bakjes met deksel waar ik vlees voor de volgende maaltijd in doe en die haal ik een paar uur voor het eten uit de koelkast.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

maitestar schreef:Nu met Josh gaat er een halve kilo per dag doorheen. Dus als ik naar bed ga leg ik een rol in de wasbak en die is dan de volgende dag mooi ontdooit, restant gaat dan de koelkast in.
En afwegen ;)

Afbeelding

joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier in een bak of op een bord op het aanrecht.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Marjoleine schreef:
maitestar schreef:Nu met Josh gaat er een halve kilo per dag doorheen. Dus als ik naar bed ga leg ik een rol in de wasbak en die is dan de volgende dag mooi ontdooit, restant gaat dan de koelkast in.
En afwegen ;)
Vooral dat ja :mrgreen: Dus nog even op zoek naar echt goede keukenweegschaal.
10 gram meer of minder maakt natuurlijk een groot verschil bij zo'n kleintje.
Groetjes,
Wendy
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ik heb bakken van "incense" en die heb ik bij de Sligro gekocht. De enkele past een rol carnibest en in de dubbele 2 :wink:
Mss kan je ze online bestellen. Niet goedkoop maar wel super bakken.
Ik haal het eind van de middag uit de vriezer en doe het s'ochtends in de koelkast.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ze krijgen hier meestal smuldier en dat zet ik s avonds op het aanrecht. S morgens krijgen ze een deel en de rest gaat in de koelkast en krijgen ze s avonds.
GoldenGizmo
Zeer actief

Bedankt voor de reacties! Ik heb een plastic bewaardoos gevonden waar ontbijtkoek in past, en dus ook een rol vlees (wij hadden een blik daarvoor, maar dat vond ik niet zo geschikt met vlees). Ik ga ook de tip van Tara eens proberen, om het plastic er af te halen wanneer het nog bevroren is. Mijn vriend had dat al eens geprobeerd, maar volgens hem ging dat helemaal niet zo makkelijk... We shall see!

Ik zie ook dat de meesten het vlees niet in de koelkast ontdooien (snap ik ook wel, als je kilo's per dag nodig hebt, dat dat dan niet gaat passen), maar ik had altijd begrepen dat je het juist wel in de koelkast moest ontdooien. Nu moet ik wel zeggen, dat ik het 24u van te voren al naar de koelkast verhuis, en het vaak nog niet helemaal ontdooit is wanneer ik het uit de koelkast haal. Gelukkig moet er eerst ook nog flink gewandeld worden voordat het vlees in de voerbak gaat :lol1:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zolang ze hun vlees buiten kunnen begraven om t vervolgens na een een paar dagen weer op te graven en te eten kan dat ook prima met wat uren buiten de koeling ;)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

GoldenGizmo schreef:Bedankt voor de reacties! Ik heb een plastic bewaardoos gevonden waar ontbijtkoek in past, en dus ook een rol vlees (wij hadden een blik daarvoor, maar dat vond ik niet zo geschikt met vlees). Ik ga ook de tip van Tara eens proberen, om het plastic er af te halen wanneer het nog bevroren is. Mijn vriend had dat al eens geprobeerd, maar volgens hem ging dat helemaal niet zo makkelijk... We shall see!
Je moet over de lengte het plastic snijden met een scherp mesje en dan die rol even onder de kraan houden. Dan trek je het er zo af.
Ik zie ook dat de meesten het vlees niet in de koelkast ontdooien (snap ik ook wel, als je kilo's per dag nodig hebt, dat dat dan niet gaat passen), maar ik had altijd begrepen dat je het juist wel in de koelkast moest ontdooien. Nu moet ik wel zeggen, dat ik het 24u van te voren al naar de koelkast verhuis, en het vaak nog niet helemaal ontdooit is wanneer ik het uit de koelkast haal. Gelukkig moet er eerst ook nog flink gewandeld worden voordat het vlees in de voerbak gaat :lol1:
Voor menselijke consumptie wordt dat afgeraden, want wij kunnen niks hebben. Honden wel.
Soms staat het hier twee dagen eruit, ook geen probleem.

Afbeelding

GoldenGizmo
Zeer actief

Marjoleine schreef:
GoldenGizmo schreef:Bedankt voor de reacties! Ik heb een plastic bewaardoos gevonden waar ontbijtkoek in past, en dus ook een rol vlees (wij hadden een blik daarvoor, maar dat vond ik niet zo geschikt met vlees). Ik ga ook de tip van Tara eens proberen, om het plastic er af te halen wanneer het nog bevroren is. Mijn vriend had dat al eens geprobeerd, maar volgens hem ging dat helemaal niet zo makkelijk... We shall see!
Je moet over de lengte het plastic snijden met een scherp mesje en dan die rol even onder de kraan houden. Dan trek je het er zo af.
Voor menselijke consumptie wordt dat afgeraden, want wij kunnen niks hebben. Honden wel.
Het is me nu gelukt om het plastic eraf te krijgen als het vlees nog bevroren is, scheelt in wat er aan stukken aan het plastic blijft hangen bij de uiteinden :-)

Op de website van Carnibest zeggen ze zelf:
Het ontdooien dient altijd in de koelkast te gebeuren. Carnibest is, eenmaal ontdooid, nog 2 dagen houdbaar in de koelkast.
Maar ik zet het nu ook gewoon 's avonds op het aanrecht. 's Ochtends gaat dan het gedeelte wat hij niet die ochtend krijgt in de koelkast. Tot nu toe werkt dat prima :E: Zou dat zinnetje, met het deel over de koelkast dikgedrukt, er dan gewoon staan om zichzelf in te dekken tegen mogelijke klachten?
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

in een curverbak buiten de koelkast het is een grote bak want er moet 3 kilo per dag eruit gehaald worden anders krijg ik het niet ondooit als het in de koeling ligt
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Baco
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford

Ongelezen bericht door Baco »

Eerst een uurtje buiten de koelkast, dan zaag ik het met een scherp mes in vieren. Twee stukken in de koelkast voor de volgende dag en de rest weer in de vriezer. De volgende twee stukken haal ik er de dag voor gebruik uit en ontdooi ik in de koelkast. Werkt prima en is altijd ontdooit!
Groetjes van Baco en Diesel
malinois
Zeer actief
Contacteer:

GoldenGizmo schreef:
Marjoleine schreef:
Het is me nu gelukt om het plastic eraf te krijgen als het vlees nog bevroren is, scheelt in wat er aan stukken aan het plastic blijft hangen bij de uiteinden :-)

Op de website van Carnibest zeggen ze zelf:
Het ontdooien dient altijd in de koelkast te gebeuren. Carnibest is, eenmaal ontdooid, nog 2 dagen houdbaar in de koelkast.
Maar ik zet het nu ook gewoon 's avonds op het aanrecht. 's Ochtends gaat dan het gedeelte wat hij niet die ochtend krijgt in de koelkast. Tot nu toe werkt dat prima :E: Zou dat zinnetje, met het deel over de koelkast dikgedrukt, er dan gewoon staan om zichzelf in te dekken tegen mogelijke klachten?
Yep.
Een normale gezonde hond kan dat prima eten zonder koeling.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

GoldenGizmo schreef:Op de website van Carnibest zeggen ze zelf:
Jaja, om zich in te dekken.
Zolang ze hier lappen pens begraven, die een week later inclusief maden opgraven, opeten en daar niet ziek van worden vind ik het best ;)

Afbeelding

senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Tara schreef:Carnibest is makkelijker dan makkelijk verpakt.
Men neme een langwerpige bewaardoos, zoiets als hieronder:

Afbeelding

Als de worst nog bevroren is snijd je het plastic in, en dan kun je dat er zo van afscheuren zonder vieze handen te krijgen en zonder dat de inhoud tegen de muur zit. De bevroren inhoud leg je zo een nachtje in de afgesloten bewaardoos, en de andere morgen is het dan ontdooid.

Ik vind het met Smuldier erg vervelend dat er zoveel verpakkingsmateriaal omheen zit. Het levert nogal wat plastic afval op.
mag ik vragen waar deze bakken weg komen, ik zoek nl ook zoiets.

tip van plastic ga ik ook zeker proberen, hopelijk minder spetters
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”