Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zweedse Falhund

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Zweedse Falhund

Ongelezen bericht door Asterix »

Mijn moeder is sinds kort alleen en wilde eigenlijk al heeeeuuul lang een hond. Mijn vader niet, maar hij is er sinds kort niet meer.

Haar oog is nu gevallen op Z. Falhund.
Mijn moeder heeft een o.a. Een D. Herder opgevoed en de laatste 20 jaar veel opvanghonden gehad tijdens vakanties van vrienden. Van reuze makkelijk tot best lastige honden.

Tuurlijk besluit moeder dit niet meteen. Het is ter oriëntatie. Ze woont nu aan het bos.
Optie asielhond of buitenlandertje is uigesloten. Moeder wil een rashond waarvan de karaktereigenschappen redelijk goed overeen komen met de rasbeschrijving.
Wat betreft leeftijd is het geen enkel probleem, anders had ik haar dat uiteraard verteld.

Andere opties horen wij ook graag. Kom ik morgen of van de week nog even op terug.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Re: Zweedse Falhund

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Ik neem aan dat je de Zweedse Vallhund bedoelt? ;) Wil er zelf ooit een, leuke honden. Staan wat hoger op de poten dan de corgi, wat meer natuurlijk gebouwd. Wel ook gevoelig voor HD en oogproblemen geloof ik. Ze zijn ook net wat meer "spits/oerhond type" van karakter maar van oorsprong voornamelijk herder. Zou iets vocaler zijn dan bv een corgi geloof ik maar daar heb ik tijdens ontmoetingen met het ras weinig van gemerkt. Op Woofstock liepen er ook twee en die heb ik amper/niet gehoord zelfs toen ze op het speelveld waren. Liepen ook lekker hun eigen ding te doen en waren nergens van onder de indruk. :P
Gerdi
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher, Mixen uit Moskou
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gerdi »

De Västgötaspets (Zweedse Vallhund) heeft als oorspronkelijk werk het opdrijven van koeien. Ze bijten de koeien dan in de hielen en duiken behendig ineen als de koeien trappen. Dit zg. hielenbijten doen spetsjes soms ook bij mensen. Het doet geen pijn maar als het je irriteert, kun je beter geen spets nemen. :wink:

Västgötaspetsen zijn enorm baasgericht en gaan het liefst de hele dag met je mee. Ze zijn behoorlijk vocaal en hebben een schelle blaf. Ze zijn alert op hun omgeving en blaffen snel.
Ze leren ook snel en zijn geschikt voor hondensporten. En veedrijven dus (geen schapen, die kunnen niet tegen het hielenbijten).
Ze zijn sociaal met andere honden. Het 'drijven' zit er wel in: mijn Västgötaspets sprong tegen mijn andere honden aan als er vermeend onraad dreigde. Zij deed niks maar mijn andere honden gingen dan kijken.

Ik vind het heerlijke hondjes. Ze zijn vrolijk, levendig, baasgericht en hebben behoefte aan veel beweging. Bij mijn weten was het ras zeer gezond tot enkele jaren geleden.

Succes bij jullie zoektocht!
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Wat wil ze gaan doen met de hond? Ik vind spetsen echt wel honden waar je stevig mee aan de slag moet anders heb je een neurotische enkelbijtende blafferd. Maar met genoeg beweging en mentale uitdaging zijn ze heerlijk :I:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik vind spetsen ontzettend leuk maar onderschat ze echt niet. Het zijn echt wel hondjes waar je iets mee moet gaan ondernemen. Ik vind ze trouwens ook irritant vocaal, maar ik ben dan ook allergisch voor geblaf...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”