Freya, Russisch blauw agouti berken vrouw

Fluttershy, pearl berken vrouw

Fenris, mink Japanner man

Flowix, duifgrijs berken man

Moderator: moderatorteam

Jazeker, ik zal eens zo'n foto van een ventje maken.bouvierpoedel schreef:je weet zeker dat dat een vrouw is.
Kosten geen drol in aanschaf, maar de dierenartskosten kunnen behoorlijk oplopen ten opzichte van de levensverwachting.Cleva schreef:Dat vind ik ook. Voor knaagdieren zijn ze geniaal.Tenmashi schreef:Ja 't zijn echte de leukste kleine huisdieren vind ik.![]()
Je kunt er van alles mee. Zoveel als je maar wil, eigenlijk.
Ik heb ze jarenlang gefokt. Nu niet meer maar het zal er wel een keer weer van komen.
Andere knagers vind ik volledig oninteressant maar ratten zijn bijzonder in hun soort.
Ze kosten geen drol en met een jaar of twee zijn ze ook weer weg. Ik vind het een prima deal.
Vergeleken met wat je aan een hond al snel kwijt bent is het vrij weinig ja, maar die gaan ook een jaar of tien of langer mee. Daarbij zijn ratten groepsdieren dus je moet er minimaal twee houden wil je het goed doen en je kan pech hebben dat je de spoeddienst moet bellen voor iets, dan loopt 't wel wat harder op. Veel dingen kunnen niet wachten bij ratten, ze zijn zó ontzettend gevoelig.Cleva schreef:Ik vind het niet zo bijzonder duur.Tenmashi schreef: Kosten geen drol in aanschaf, maar de dierenartskosten kunnen behoorlijk oplopen ten opzichte van de levensverwachting.Ik blijf niet eindeloos doorgaan wat dat betreft dus dat scheelt, maar melkliertumoren en baarmoederontstekingen zijn dingen die ik wel laat opereren als de rat er goed aan toe is en dan heb je ook nog de luchtwegontstekingen, middenoorontstekingen, etc.. Ze verdienen wel gewoon goede zorg.
Wat geef je nu helemaal uit aan een rat.
Met de allerbeste zorg kom je op 200 euro uit.
Dat kost bijna elke hobby over twee jaar tijd.
Ik geef het er zelf trouwens niet aan uit. Ik vind niet dat ik het dier ermee help.
Ratten leven kort. Twee tot drie jaar. Ik ga dat laatste jaar niet van hot naar haar slepen met een beestje dat gewoon klaar is. Dan maak ik er een eind aan.
Afgezien van waar nodig wat antibiotica en parasieten bestrijden doe ik eigenlijk niets.

Ik wil je ook best vertellen over náákt ratten, weet je hoe die voelen?Nanna schreef:Ik heb hier van alles op te zeggen maar ik doe het nietTenmashi schreef: Die staarten zijn trouwens nog best zacht, er zit wat haar op.
Tenmashi schreef:Dat kan, maar daarbij is de kans op vervormingen in de ruggengraat/open ruggetjes nogal groot dus niet aan te raden.Die staarten zijn trouwens nog best zacht, er zit wat haar op.
Cavia's klimmen niet en hamsters ook niet zo veel, andere lichaamsbouw ook.Nanna schreef:Onzin. Hamsters en cavia's kunnen ook prima zonderdagmar88 schreef:Tenmashi schreef:Dat kan, maar daarbij is de kans op vervormingen in de ruggengraat/open ruggetjes nogal groot dus niet aan te raden.Die staarten zijn trouwens nog best zacht, er zit wat haar op.
Stom ook, die hebben ze nodig. En zonder krijgen ze zo'n raar peervormig lijf.