Johnny Jones schreef:Is het geen antropomorfisme om te denken dat je hond qualitytime met jou alleen nodig heeft?
Het hangt er denk ik van af wat je verstaat onder 'nodig hebben' en wat je eigen eisen zijn.
Mila heeft het echt nodig omdat zij een heel baasgerichte hond is die veel meer op mensen dan op andere honden is gericht. Zij wil samenwerken en dat moet een beetje serieus verlopen, niet met andere honden die er de hele tijd als stoorzender tussendoor lopen

Wandelingen één op één vindt Mila leuk, maar het liefst gaat ze echt samen aan het werk, of dat nu apporteren, trainen, clickeren of wat dan ook is.
Amoz en Amy hebben die behoefte uit zichzelf iets minder, maar ik vind het zelf wel heel hard nodig om te werken aan de band en om te trainen. Ze zouden het prima vinden als ze altijd hun goddelijke gang mochten gaan, maar dat wil ik niet

Dus met hen train ik vooral nog op gehoorzaamheid. Ik kan niet echt trainen met meerdere honden tegelijk; natuurlijk oefen ik tijdens gezamenlijke wandelingen ook wel af en toe gekende commando's, maar bij het aanleren moet er geen andere hond in de weg lopen. Ze genieten ook allebei heel erg van wandelingen alleen en de trainingen, het zijn echt onze momentjes samen waarbij we alleen met elkaar bezig zijn.
Juist omdat ze best vaak aandacht moeten delen, zijn ze alle drie helemaal in hun nopjes als ze iets alleen met mij mogen gaan doen.