Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juiste tuig voor Juma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Juiste tuig voor Juma

Ongelezen bericht door M@rleen »

Juma vind het geweldig om voor Husky te spelen, maar met een halsband mag ze niet trekken van mij en dat doet ze ook keurig niet meer.
Als ze haar tuig om heeft, mag/moet ze wel trekken en dat vind ze geweldig. Ze heeft het Zero DC Short harnas, maar dan klinkt ze, met name als langere stukken lopen, het 1e deel van de wandeling zoals in het filmpje, als een stoomlocomotief.
https://youtu.be/-oW2Mg32XMY

Welk tuig zou voor haar het beste geschikt zijn?

Ik ben met haar aan het hardlopen (steeds opnieuw startende :oeps: ) en ze gaat mee naast de fiets, wat ze geweldig vind en waarbij ze het liefste heel hard rent en trekt.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Re: Juiste tuig voor Juma

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Zou een speurtuig wat zijn? Zit nl. niet in de nek, heeft een Y voorkant, en schuurt niet bij de oksels.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:Zou een speurtuig wat zijn? Zit nl. niet in de nek, heeft een Y voorkant, en schuurt niet bij de oksels.
Ze moet er wel goed mee kunnen trekken.

Ik wil van de week even bij een grote dierenwinkel langsgaan, om diverse tuigen te passen, maar wil eigenlijk vantevoren al beetje weten wat ik wil.

Ze houdt overigens erg van zwemmen, dus het moet niet te lang nat zijn of zwaar worden.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik heb voor Trees een webmaster tuig van ruffwear, is wel wat duurder en ook een tuig waar ze niet uit kunnen ontsnappen (dat had Trees wel nodig), maar we hebben er ook heel wat kilometers mee gelongboard waarbij ze mij vooruit trok. zwemmen doet ze niet, maar volgens mij is het materiaal vrij snel droog. denk dat datzelfde merk ook simpelere tuigjes heeft voor honden die niet proberen te ontsnappen.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Nicoline schreef:Ik heb voor Trees een webmaster tuig van ruffwear, is wel wat duurder en ook een tuig waar ze niet uit kunnen ontsnappen (dat had Trees wel nodig), maar we hebben er ook heel wat kilometers mee gelongboard waarbij ze mij vooruit trok. zwemmen doet ze niet, maar volgens mij is het materiaal vrij snel droog. denk dat datzelfde merk ook simpelere tuigjes heeft voor honden die niet proberen te ontsnappen.
Ze ontsnapt wel :wink:
Weg is bij Juma ook echt weg. Misschien komt ze wel weer terug, maar laatst trok ze de duinen in op het strand en kwam mooi niet meer terug.
Na 3 kwartier had ik haar te pakken en sindsdien mag ze echt niet meer los.
Ik wil dus wel echt een goed, degelijk tuigje voor haar.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik vind de zero dc tuigen wel aangenaam, de lange versie dan. Ik merk dat de honden dit ook fijner vinden dan een x back.

Om gewoon te fietsen, heb ik ook de ruffwear sinds kort (power dogs werd kapotgebeten na 7 jaar :jank: ) maar een echt comfortabel tuig vind ik dat niet bepaald, ik zou het niet aanraden om ermee te trekken.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

M@rleen schreef:
Nicoline schreef:Ik heb voor Trees een webmaster tuig van ruffwear, is wel wat duurder en ook een tuig waar ze niet uit kunnen ontsnappen (dat had Trees wel nodig), maar we hebben er ook heel wat kilometers mee gelongboard waarbij ze mij vooruit trok. zwemmen doet ze niet, maar volgens mij is het materiaal vrij snel droog. denk dat datzelfde merk ook simpelere tuigjes heeft voor honden die niet proberen te ontsnappen.
Ze ontsnapt wel :wink:
Weg is bij Juma ook echt weg. Misschien komt ze wel weer terug, maar laatst trok ze de duinen in op het strand en kwam mooi niet meer terug.
Na 3 kwartier had ik haar te pakken en sindsdien mag ze echt niet meer los.
Ik wil dus wel echt een goed, degelijk tuigje voor haar.
dat webmaster tuigje heeft nog een 3e band om de buik lopen waardoor ze niet achteruit uit het tuig kunnen stappen, dat is speciaal voor "houdini honden" :)
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:ik vind de zero dc tuigen wel aangenaam, de lange versie dan. Ik merk dat de honden dit ook fijner vinden dan een x back.

Om gewoon te fietsen, heb ik ook de ruffwear sinds kort (power dogs werd kapotgebeten na 7 jaar :jank: ) maar een echt comfortabel tuig vind ik dat niet bepaald, ik zou het niet aanraden om ermee te trekken.
Heb jij het ook over het Ruffwear webmaster tuig? Of een andere?

Juma is te klein voor de langere versie van de Zero DC tuigen :wink:
Ze is slechts net aan 8 kilo, maar kan gigantisch hard trekken.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Volgens mij is haar borstbeen vrij laag, toch? Ik zou gaan voor een Perfect Fit tuig of voor een op maat gemaakt tuig van bijvoorbeeld www.4dox.nl :)
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ja, het webmaster harnas inderdaad, ik vind het er niet zo comfortabel uitzien, de gespen zitten precies in de weg. Nu; het is qua bouw ook wel een smalle lompe spriet dus dat heeft er misschien ook wel mee te maken :lol1:

jammer van de lange zero dc !
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Volgens mij is haar borstbeen vrij laag, toch? Ik zou gaan voor een Perfect Fit tuig of voor een op maat gemaakt tuig van bijvoorbeeld http://www.4dox.nl :)
Die lijken me zo smal? Snijdt dat niet erg als ze trekt alsof haar leven ervan afhangt?
Want dat is hoe Juma het liefste loopt :wink:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben nu dus tuigen aan het zoeken en bij het bekijken van de diverse mogelijkheden hoort natuurlijk het weten van de maat.
Voor de grap ook Boomer gemeten, maar bij de meeste tuigjes die Juma zouden moeten passen, past Boomer ook in, ondanks dat hij zeker 10 cm groter is #grappig.

Afbeelding
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door storm666 »

wat ik altijd doe bij onze taran met ons xback tuig is een zogenaamd neklijntje tussen het tuig en de halsband.
zodat hij als hij uit het tuig ontsnapt hij nog aan de halsband vast zit.
https://www.huskypower.nl/index.php?ite ... 55&lang=NL
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

wat een mooie foto :I:

tuigen heb ik geen verstand van . buster heeft een k9 tuig maar kan daar dus wel uit ontsnappen merkte ik bij een demonstratie politiehonden waarbij geschoten werd :mrgreen:

ook al stond ik op km 's afstand het was eng :mrgreen: gelukkig heeft hij veel nekvel over dus ik had hem beet
Fenneke en Baloe
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben eruit, Juma heeft nu zowel het Ruffwear Webmaster Harnas als het Ruffwear Front X Range tuig.
Dat 2e tuig heeft Boomer voorlopig :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”