Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oog/kaak*DA geweest
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Oog/kaak*DA geweest
Apple heeft sinds vrijdag iets geks aan kaak/oog.
Vrijdag was het gebied boven en onder haar oog gezwollen en ze had een traanoog.
Bij het kauwen van een botje piepte ze een beetje en ze wilde de bal ook niet oppakken.
Vreemd maar ik dacht aan een insenctensteek of misschien dat ze zich eerder gestoten heeft aan de tafel.
Zaterdag was het allemaal minder en kon ze ook de bal vastpakken.
Maar sinds vanmorgen heeft ze weer een traanoog. Ze wilde ook iets oplikken van de grond in de keuken waarna ze enorm ging gillen.
Daarna even in de bek proberen te kijken maar zodra we de bek iets meer open deden ging ze ook gillen. De bal heb ik verder niet geprobeerd.
Voor zover we hebben kunnen kijken is er verder niks te zien in de bek.
Als dit zo blijft rijd ik morgen sowieso even langs de DA, maar heeft iemand hier misschien een idee wat het kan zijn?
Vrijdag was het gebied boven en onder haar oog gezwollen en ze had een traanoog.
Bij het kauwen van een botje piepte ze een beetje en ze wilde de bal ook niet oppakken.
Vreemd maar ik dacht aan een insenctensteek of misschien dat ze zich eerder gestoten heeft aan de tafel.
Zaterdag was het allemaal minder en kon ze ook de bal vastpakken.
Maar sinds vanmorgen heeft ze weer een traanoog. Ze wilde ook iets oplikken van de grond in de keuken waarna ze enorm ging gillen.
Daarna even in de bek proberen te kijken maar zodra we de bek iets meer open deden ging ze ook gillen. De bal heb ik verder niet geprobeerd.
Voor zover we hebben kunnen kijken is er verder niks te zien in de bek.
Als dit zo blijft rijd ik morgen sowieso even langs de DA, maar heeft iemand hier misschien een idee wat het kan zijn?
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 23 mei 2016 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Re: Oog/kaak
Ontstoken kies?
Symptomen
Bij honden komen vaak verdikkingen onder het oog of een dikke kop voor, als gevolg van een kiesontsteking. Een hond kan er heel ziek van zijn. Katten laten vaak niet goed zien dat ze gebitsproblemen hebben en vertonen zelden de verdikkingen onder het oog of het dik worden van de kop.
Bij een ontsteking van de kiezen achter in de bek ontstaan regelmatig abcessen in de kaak. Daarbij kan een verdikking, ofwel een met pus gevulde holte, ontstaan. Deze verdikking kan zo groot zijn dat een verdikking onder het oog te zien is. In extreme gevallen kan een dergelijk abces openbreken. Als dit in de bek gebeurt dan is de dikte weer geslonken. Een hele enkele keer kan een verdikking open gaan via de huid.
(Bron: Kortenoord.com)
Symptomen
Bij honden komen vaak verdikkingen onder het oog of een dikke kop voor, als gevolg van een kiesontsteking. Een hond kan er heel ziek van zijn. Katten laten vaak niet goed zien dat ze gebitsproblemen hebben en vertonen zelden de verdikkingen onder het oog of het dik worden van de kop.
Bij een ontsteking van de kiezen achter in de bek ontstaan regelmatig abcessen in de kaak. Daarbij kan een verdikking, ofwel een met pus gevulde holte, ontstaan. Deze verdikking kan zo groot zijn dat een verdikking onder het oog te zien is. In extreme gevallen kan een dergelijk abces openbreken. Als dit in de bek gebeurt dan is de dikte weer geslonken. Een hele enkele keer kan een verdikking open gaan via de huid.
(Bron: Kortenoord.com)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Neeltje
Denk ik ook ergens een ontsteking in het gebit.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Klinkt inderdaad plausibel!
Alhoewel ze verder wel altijd goed gebit heeft gehad maar dat zal wel niet zoveel uitmaken.
Ze wil nu ook haar botje niet, dus kauwen vindt ze echt niet fijn. Verder toont ze niet ziek ofzo.
Alhoewel ze verder wel altijd goed gebit heeft gehad maar dat zal wel niet zoveel uitmaken.
Ze wil nu ook haar botje niet, dus kauwen vindt ze echt niet fijn. Verder toont ze niet ziek ofzo.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ita heeft een dergelijk probleem gehad.
Ze zag er toen zo uit....

Ze kon ook niet kauwen en haar bek kon niet worden geopend (gillen bij een poging om dat te doen).
Uiteindelijk bleek ze een abces aan de zijkant van haar kop te hebben.
Veroorzaakt door een wondje dat ik niet had gezien en dus niet had schoongemaakt waardoor onder het gesloten wondje gras en haar van haarzelf was blijven zitten.
Aan de kaak en het gebit was niets bijzonders te zien.
Op een echo werd dat uiteindelijk gevonden en de troep is er toen uitgehaald.
Het kostte tijd voor ze weer alles gewoon kon en ook weer een apport kon oppakken.
Aanvankelijk was de verdenking kaakspiermyositis, maar dat was voor er zichtbaar een verdikking was.
Ze zag er toen zo uit....

Ze kon ook niet kauwen en haar bek kon niet worden geopend (gillen bij een poging om dat te doen).
Uiteindelijk bleek ze een abces aan de zijkant van haar kop te hebben.
Veroorzaakt door een wondje dat ik niet had gezien en dus niet had schoongemaakt waardoor onder het gesloten wondje gras en haar van haarzelf was blijven zitten.
Aan de kaak en het gebit was niets bijzonders te zien.
Op een echo werd dat uiteindelijk gevonden en de troep is er toen uitgehaald.
Het kostte tijd voor ze weer alles gewoon kon en ook weer een apport kon oppakken.
Aanvankelijk was de verdenking kaakspiermyositis, maar dat was voor er zichtbaar een verdikking was.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Vriend is daarstraks geweest (ik stond in de file
)
DA kon niks zien aan gebit aan de buitenkant. Het zou een abces kunnen zijn, dat zou verklaren waarom het openen van de bek ook zo'n pijn doet, of toch iets aan een kies. Vooralsnog hebben we alleen NSAID mee en moeten we donderdag terug bellen hoe het gaat.
@ranetje, dat ziet er heftig uit zeg! Hoop dat dat het niet is bij Apple.
DA kon niks zien aan gebit aan de buitenkant. Het zou een abces kunnen zijn, dat zou verklaren waarom het openen van de bek ook zo'n pijn doet, of toch iets aan een kies. Vooralsnog hebben we alleen NSAID mee en moeten we donderdag terug bellen hoe het gaat.
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Heb je voor een abces geen ab nodig?Apple schreef:Vriend is daarstraks geweest (ik stond in de file)

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ja ik had eigenlijk ook wel AB verwachtPemba schreef:Heb je voor een abces geen ab nodig?Apple schreef:Vriend is daarstraks geweest (ik stond in de file)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ook.Apple schreef:Ja ik had eigenlijk ook wel AB verwachtPemba schreef:Heb je voor een abces geen ab nodig?Apple schreef:Vriend is daarstraks geweest (ik stond in de file)
Ita kreeg toen ook AB.
Alleen als er nog iets in zit wat het abces veroorzaakt (splinter, grasaar o.i.d.) is het wel handig om dat er uit te halen.
Anders loop je kans op een steeds terugkerend probleem.
Ita is wel helemaal hersteld van die narigheid hoor
Heeft Apple koorts?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Re: Oog/kaak*DA geweest
Ja al moet ik zeggen dat de zwelling niet eens zo zichtbaar is. Het is vooral het traanoog en dus het piepen bij kauwen wat opvalt. Ze laat haar botjes ook liggen (doet ze normaal niet)
Verder is ze gewoon zichzelf. Geen koorts bij DA.
Verder is ze gewoon zichzelf. Geen koorts bij DA.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Vandaag wel een zacht botje gegeten, maar even later pakte ze haar flostouw en piepte ze weer.
Zwelling verder niet toegenomen, alleen nog wel traanoog je bij vlagen.
Blijft een beetje raar...
Zwelling verder niet toegenomen, alleen nog wel traanoog je bij vlagen.
Blijft een beetje raar...
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Hoe is het nu met Apple?
Nog steeds pijn bij het oppakken van dingen?
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Bij een abces heb je vaak juist geen AB nodig omdat je daarbij de rijping tegen houd. Dus hou je de hond juist langer ziek. Kan beter snel doorbreken.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Bedankt voor je interesse!wolvster schreef:Hoe is het nu met Apple?
Sinds gisteren kauwt ze weer op botjes en vandaag wilde ze ook haar koekjes weer vangen.
Ik vraag me alleen af of het nu is genezen, of dat ze gewoon geen pijn heeft door de toch wel flinke dosis pijnstilling...