Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Evelyynn
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Welk ras?

Ongelezen bericht door Evelyynn »

Goedendag allemaal,

Een klein oproepje. Wij zijn opzoek naar een uitbreiding van ons gezinnetje en willen graag een hondje erbij.
We hebben een Chihuahua x Franse Bulldog, echt een ontzettend lief beestje. We willen graag een niet al te groot hondje er bij (+/- 15 kg, echt MAX 20). We waren helemaal gevallen voor de Engelse Stafford maar zijn toch afgehaakt omdat ze niet zo makkelijk zijn om mee te nemen naar losloopgebieden en dat voor ons echt een must is (agressie). We zijn nu door alle bomen een beetje het bos kwijt. We zoeken een sportief hondje die lekker kan rennen (niet niveau Border Collie), een duidelijk karakter heeft (e.q. het hoeft geen allemansvriend te zijn) en daarnaast liever geen hond-agressief ras.

Dus, gooi maar raak!

Dit is onze knapperd:

Afbeelding
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Welk ras?

Ongelezen bericht door Irisz »

Border Terriër?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik ben even inspiratieloos maar ik wil je even zeggen dat je echt geweldige kruising hebt, beste van 2 werelden
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat voor wensen/eisen heb je nog meer? Karakter, vacht, trainbaarheid, dat soort dingen?
Afbeelding
Evelyynn
geregistreerd lid

Irisz schreef:Border Terriër?
Niet helemaal wat we willen, toch echt wel te klein. Bedankt voor de input!
Evelyynn
geregistreerd lid

Laura84 schreef:ik ben even inspiratieloos maar ik wil je even zeggen dat je echt geweldige kruising hebt, beste van 2 werelden
Dankje! Gelukkig heeft hij een goede snuit, kan hij goed rennen en is hij mega actief. Dus wat dat betreft is hij echt ontzettend mega goed gelukt!
Laatst gewijzigd door Evelyynn op 22 mei 2016 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief

Frolic schreef:Kooiker?
Ken ze eigenlijk niet heel goed, maar het formaat past :mrgreen:
Zijn vaak wat chagarijnige honden. Zou ze niet kiezen als je op zoek bent naar een sociale hond :)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Zijn vaak wat chagarijnige honden. Zou ze niet kiezen als je op zoek bent naar een sociale hond :)
Afbeelding
Evelyynn
geregistreerd lid

Hilde schreef:Wat voor wensen/eisen heb je nog meer? Karakter, vacht, trainbaarheid, dat soort dingen?
In de ideale wereld zouden we graag de volgende kenmerken terug zien in onze hond
Karakter: een lieve doch zelfstandig karakter. Liefst stabiel en niet onzeker. Een tikje ondeugend is geen probleem, het hoeft geen volledig afgerichte machine te worden.
Vacht: maakt niet uit, korthariger is wel makkelijker.
Trainbaarheid: Zou fijn zijn als het een leergierig ras is. Ik ben niet anders gewend dan dat Sem ontzettend snel leert en veel commando's kent en hoe belangrijk dit wel niet is om makkelijk met je hond om te gaan. Dus toch wel een makkelijk trainbaar ras
We wonen op een flatje zonder tuin dus een heel actief ras gaat hem niet worden. Ik loop wel 2 uur p.d. en hij gaat minimaal 1x p.d. los. Daarnaast gaan we in het weekend vaak er op uit (wandelen) en daarvan is hij ook helemaal gesloopt. Maar echt een hele actieve hond gaat niet lukken.

Ja het gaat ons er voornamelijk om dat het een lief beestje is, wel met toch een eigen karakter (Sem kan ook echt een draak zijn, heerlijk). Maar wel een stabiel ras, (Sem z'n Chihuahua kant komt soms ontzettend naar boven en dat is mijn idee van niet stabiel). Gewoon wat meer lekker z'n eigen ding doen.
Evelyynn
geregistreerd lid

Wat een bijzonder geslaagd exemplaar :I: Waarom niet weer dezelfde kruising?
:mep:
Laatst gewijzigd door Evelyynn op 22 mei 2016 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Evelyynn
geregistreerd lid

Hilde schreef:
Ik vind het wel ontzettend knap hondje! Ik er even naar kijken :I:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Evelyynn schreef:
Hoi!
Sem is niet uit vrije keuze bij ons gekomen maar door omstandigheden. Zelf zou ik niet zo snel een dergelijk ras kiezen omdat de Chihuahua vaak zijn doorgefokt en Franse Bulldogs ook niet helemaal gezond zijn met die snuitjes. (Nu kwam ik wel laatste een vereniging tegen waar ze gezonden FB fokken, zag er goed uit!). Maar vanuit ons zelf zouden we dus niet voor een dergelijk ras gegaan zijn. Andere exemplaren van zijn kruising vond ik dan ook heel eerlijk gezegd niet zo heel erg mooi :cry: maar dat kan ook toeval zijn geweest.
En toch wel de voornaamste reden dat we absoluut NIET deze kruising willen is dat Sem minimaal 1x per maand een soort van "epileptische" aanval heeft. Volgens de dokter is het geen epilepsie, hoogstens partiële epilepsie maar dat is het waarschijnlijk ook niet. We zouden een scan kunnen laten doen maar de kans dat daar wat uit komt is zeer klein.
Oh, wilde net vragen of dit hondje soms uit Oudorp , Alkmaar komt. Maar dat weet jij misschien wel, helemaal niet?
Is een leuk,jack husseltje ( jack russel kruisingen of stamboomloze, of gewoon ee stamboom jack russel, kan ook) niks voor erbij?
Actief, maar meestal , toch niet te actief, En baas gericht, maar toch meestal ook best hond sociaal. Tenminste is mijn ervaring, Want zitten ook wel keffers en uitvallende honden tussen.
Laatst gewijzigd door Emma op 15 mei 2016 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Evelyynn schreef:
Hilde schreef:
Ik vind het wel ontzettend knap hondje! Ik er even naar kijken :I:
ik vind een kooiker best passen bij je wensen, het zijn idd meestal geen allemansvriendjes, maar dat zocht je ook niet. In het algemeen vind ik de kooikers nu wat opener en zachter dan die van vroeger.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

De kooikers die ik tegenkom zijn of chagrijnen of schijtbakken. Maar goed misschien toeval dan?
Ik heb zelf een engelse staffordteef als herplaatser gehad die ontzettend makkelijk was. Wel op volwassen leeftijd genomen, onmogelijk is het zeker niet om een sociale staff te vinden maar ze zijn wel snel weg.
Ik zou mij niet zo vasthouden aan een ras en gewoon rondkijken naar een leuke hond die in het plaatje past.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Evelyynn
geregistreerd lid

Emma schreef:
Evelyynn schreef:
Laatst gewijzigd door Evelyynn op 22 mei 2016 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Evelyynn
geregistreerd lid

Daar heb je ook helemaal gelijk in en ben ik zeker met je eens! Ik ben alleen wel van mening dat bij sommige rassen je het wel "opzoekt" als je begrijpt wat ik bedoel. Maar wat je zegt, het is altijd maar afwachten :I:
Laatst gewijzigd door Evelyynn op 22 mei 2016 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Ik kan je niet helpen, maar wát een leuk ding is Sem! :I:
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
Evelyynn
geregistreerd lid

ChantalTY schreef:Ik kan je niet helpen, maar wát een leuk ding is Sem! :I:
Jou was ik tegen gekomen! Ik zou heel graag een Franse Bulldog willen maar m'n partner absoluut niet (ivm de snuit). En toen kwam ik jullie tegen. WAT EEN PRACHTIGE BEESTEN, wauw. Ik was gelijk heeeelemaal verliefd.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

En een boston terrier ? Zegt je dat niets ?
Groetjes Charlie

Afbeelding
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Welsh Corgi cardigan?
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Evelyynn schreef:
ChantalTY schreef:Ik kan je niet helpen, maar wát een leuk ding is Sem! :I:
Jou was ik tegen gekomen! Ik zou heel graag een Franse Bulldog willen maar m'n partner absoluut niet (ivm de snuit). En toen kwam ik jullie tegen. WAT EEN PRACHTIGE BEESTEN, wauw. Ik was gelijk heeeelemaal verliefd.

Haha, bedankt! :D
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
Evelyynn
geregistreerd lid

Charlie schreef:En een boston terrier ? Zegt je dat niets ?
Na een korte google poging wel! Fantastisch en veel leuke kruisingen ook (Franse Bull, Beagle)
Ga er zeker verder naar kijken bedankt!
Evelyynn
geregistreerd lid

Shari schreef:Welsh Corgi cardigan?
Echt scheetjes, maar vind ze te laag op de poten staan :flower:
Evelyynn
geregistreerd lid

Nanna schreef:
Evelyynn schreef: Vacht: maakt niet uit, korthariger is wel makkelijker.
Trainbaarheid: Zou fijn zijn als het een leergierig ras is. Ik ben niet anders gewend dan dat Sem ontzettend snel leert en veel commando's kent en hoe belangrijk dit wel niet is om makkelijk met je hond om te gaan. Dus toch wel een makkelijk trainbaar ras
We wonen op een flatje zonder tuin dus een heel actief ras gaat hem niet worden. Ik loop wel 2 uur p.d. en hij gaat minimaal 1x p.d. los.
Ik zou eens kijken naar een Whippet. Kortharig, prima mens- en hondsociaal, door de bank genomen gezond ras. Is tevreden met een paar keer per dag flink rennen en voor de rest is het pitten en luieren geblazen, zoals alle windhonden. Attractief en in vele kleuren verkrijgbaar.
Voor vreten doen ze een hoop, dus ook dat trainen moet geen probleem zijn. :mrgreen:
Hun enige nadeel is wel dat ze jagen op zicht. Flitst er dus een konijn of een kat voorbij dan zal dat eerst nagezeten moeten worden tot het uit zicht (of gepakt) is en daarna komen ze weer terug.
Ik zal ze zeker meenemen in de zoektocht, had zelf nooit aan een dergelijk ras gedacht. Zo zie je maar
Hippo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hippo »

En een boeren fox?
Kortharig, energiek maar geen adhd en volgens mij over het algemeen gezonde honden. Qua formaat wat je zoekt

Wat een leukerd die Sem!
Ik ken overigens best wat Engelse staffords die wel erg sociaal zijn en niet hondagressief. Maar dan zou je een herplaatser moeten nemen, ken er ook die andere honden willen afmaken..
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat en superleuk hondje heb je!

Volgende week krijg ik een leuk vrolijk hondje in de opvang, maar met wat ik nu van hem weet is hij waarschijnlijk te actief voor jou!
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hippo schreef:En een boeren fox?
Kortharig, energiek maar geen adhd en volgens mij over het algemeen gezonde honden. Qua formaat wat je zoekt

Wat een leukerd die Sem!
Boerenfox zou ik zeker van beide ouders PL-testen willen zien, ik ken er geen één die altijd 4 poten gebruikt. De meeste lopen meer op 3 dan op 4 poten, maar volgens de eigenaar hoort dat dan bij het ras.
Tenmashi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Evelyynn schreef:
Emma schreef:
Evelyynn schreef:
Hoi!
Sem is niet uit vrije keuze bij ons gekomen maar door omstandigheden. Zelf zou ik niet zo snel een dergelijk ras kiezen omdat de Chihuahua vaak zijn doorgefokt en Franse Bulldogs ook niet helemaal gezond zijn met die snuitjes. (Nu kwam ik wel laatste een vereniging tegen waar ze gezonden FB fokken, zag er goed uit!). Maar vanuit ons zelf zouden we dus niet voor een dergelijk ras gegaan zijn. Andere exemplaren van zijn kruising vond ik dan ook heel eerlijk gezegd niet zo heel erg mooi :cry: maar dat kan ook toeval zijn geweest.
En toch wel de voornaamste reden dat we absoluut NIET deze kruising willen is dat Sem minimaal 1x per maand een soort van "epileptische" aanval heeft. Volgens de dokter is het geen epilepsie, hoogstens partiële epilepsie maar dat is het waarschijnlijk ook niet. We zouden een scan kunnen laten doen maar de kans dat daar wat uit komt is zeer klein.
Oh, wilde net vragen of dit hondje soms uit Oudorp , Alkmaar komt. Maar dat weet jij misschien wel, helemaal niet?
Is een leuk,jack husseltje ( jack russel kruisingen of stamboomloze, of gewoon ee stamboom jack russel, kan ook) niks voor erbij?
Actief, maar meestal , toch niet te actief, En baas gericht, maar toch meestal ook best hond sociaal. Tenminste is mijn ervaring, Want zitten ook wel keffers en uitvallende honden tussen.
Wat grappig, ik heb jaren in Ouddorp gewoond (met dubbel D haha) ook met deze hond. Ik weet wel waar hij vandaan komt, niet uit Oudorp iig. Mocht je het echt willen weten kan ik je een pb'tje sturen.
Een kruising Jack Russel is misschien wel een optie! Een echte Jack vind ik te klein. Ik ken er inderdaad een paar die hier rond lopen! Vooral heel baas-gericht, maar dat is misschien ook wel een kwestie opvoeden. En inderdaad een hoop keffers!
Weet niet hoe ze zijn qua karakter maar misschien een Parson russel terrier? Qua uiterlijk een Jack Russel maar dan op normale pootjes. :P
Evelyynn
geregistreerd lid

Hippo schreef:En een boeren fox?

Wat een leukerd die Sem!
Ik ken overigens best wat Engelse staffords die wel erg sociaal zijn en niet hondagressief. Maar dan zou je een herplaatser moeten nemen, ken er ook die andere honden willen afmaken..

Wat een knapperd die boeren fox :I: , maar vriendlief vind het niets :(
Ja, Engelse Stafford, erg leuk maar lastig. Wie weet over x aantal jaren als we meer honden ervaring hebben :)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”