Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toevoegingen aan water

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Toevoegingen aan water

Ongelezen bericht door veertje »

Finn is niet echt een goede drinker (zijn voorkeur gaat uit naar plassen regenwater), maar met het oog op de temperaturen van komend weekend en ons bezoekje aan animal event zou ik graag zien dat hij meer vocht opneemt. Omdat wat extra energie op zo'n dag volgens mij ook wel goed is, dacht ik eraan een beetje ranja aan het water toe te voegen. Kan dit en zo ja hoeveel zou dat dan moeten zijn? Ik lees ook wel eens wat over karnemelk? Ik zorg dan voor gewoon water en water met een extraatje, naast al het water dat daar bij de kraampjes staat.
Binnenkort krijg ik een monstertje poeder om te proberen op wedstrijden, maar voor nu moeten we het nog even met de huis-, tuin- en keukenmiddeltjes proberen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Toevoegingen aan water

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier zijn ze gek op het kookwater van kip of vis, ranja lijkt me te zoet.
veertje
Zeer actief

Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat dat niet zo lekker is om een dag in je tas mee te zeulen, qua bederf enzo? En suikers geven wat sneller energie was mijn redenatie.
Sowieso toch even m'n kleine koeltasje opsnorren en nog even de koelelementen in de vriezer gooien :idea:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb ook een slechte drinker en eerlijk? Ze krijgt de mogelijkheid water te drinken en als ze dat niet wil zal ze wel geen dorst hebben :wink:
Mijn ervaring is dat ze echt wel genoeg drinkt op een dag en dat vooral ik het moet loslaten dat ik vind dat ze niet genoeg heeft gedronken :mrgreen:

En anders zou ik inderdaad eerder de kookvocht optie nemen als ranja, denk dat dat een dagje in de tas wel overleefd :D
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

veertje schreef:Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat dat niet zo lekker is om een dag in je tas mee te zeulen, qua bederf enzo? En suikers geven wat sneller energie was mijn redenatie.
Sowieso toch even m'n kleine koeltasje opsnorren en nog even de koelelementen in de vriezer gooien :idea:
Als je het in een thermoskan o.i.d. meeneemt lijkt me dat het wel een dagje meekan.
veertje
Zeer actief

dre schreef:Ik heb ook een slechte drinker en eerlijk? Ze krijgt de mogelijkheid water te drinken en als ze dat niet wil zal ze wel geen dorst hebben :wink:
Mijn ervaring is dat ze echt wel genoeg drinkt op een dag en dat vooral ik het moet loslaten dat ik vind dat ze niet genoeg heeft gedronken :mrgreen:

En anders zou ik inderdaad eerder de kookvocht optie nemen als ranja, denk dat dat een dagje in de tas wel overleefd :D
Over het algemeen heb ik die instelling ook, maar op zo'n drukkere dagen vind ik het toch een fijn idee dat hij een beetje normaal drinkt. Laatst op wedstrijd bijvoorbeeld had hij de hele dag water tot zijn beschikking. Regelmatig het bakje schoongemaakt ivm zand van de manege, maar hij dronk maar heel sporadisch, om bij thuiskomst z'n drinkbak leeg te drinken...

En om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook wel eens lekkerder om een colaatje te drinken dan spa blauw :mrgreen:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Als hij regenwater zo lekker vindt, waarom dan geen regenton in de tuin en daarmee een fles vullen om mee te nemen? Mogelijk smaakt dat zachte water lekkerder.
Onze Finn (zit het in de naam? :F: ) is ook gek op regenwater. Na zijn rondje uit loopt hij altijd eerst naar het vogelbadje om dat leeg te drinken. Dat wordt altijd bijgevuld uit de regenton.

Limonade zou ik niet geven. Eerder bouillon. Zout geeft misschien ook een extra prikkel om te drinken.
Afbeelding
dre
Zeer actief

veertje schreef:
dre schreef:Ik heb ook een slechte drinker en eerlijk? Ze krijgt de mogelijkheid water te drinken en als ze dat niet wil zal ze wel geen dorst hebben :wink:

Over het algemeen heb ik die instelling ook, maar op zo'n drukkere dagen vind ik het toch een fijn idee dat hij een beetje normaal drinkt. Laatst op wedstrijd bijvoorbeeld had hij de hele dag water tot zijn beschikking. Regelmatig het bakje schoongemaakt ivm zand van de manege, maar hij dronk maar heel sporadisch, om bij thuiskomst z'n drinkbak leeg te drinken...

En om eerlijk te zijn vind ik het zelf ook wel eens lekkerder om een colaatje te drinken dan spa blauw :mrgreen:
Ik niet :LOL:

Maar even serieus, heb je al eens gekeken naar dat powerspulpoeder dat men tegenwoordig veel geeft op wedstrijden? Geeft water met een smaakje en is ook voor spieropbouw/herstelling na inspanning. Mijn honden zijn er gek op :cheer: en dus gaat dat nu mee naar wedstrijden en krijgt ze dat na het lopen.
Hier krijgen ze Power Plus van Happydog, maar er zijn ook andere merken dacht ik :wink:
Potje is duur, maar je hebt maar iets van 1-2 eetlepels nodig per halve liter
Afbeelding
veertje
Zeer actief

@Stepper: Zijn brokjes (Cavom) in water werkt niet. Hij is ook al zo'n zeur met eten. Hoe hij ooit op straat heeft kunnen overleven...? :LOL:
Zondag voor de renbaandag een papje gemaakt van een klein beetje brok met veel water en een beetje smeerworst. Dat ging erin als zoete koek. Dat is nu ook het plan, maar voor tussendoor gedurende de dag niet echt een optie.

Misschien probeer ik die karnemelk wel. Klein beetje in het water en dan in de koeltas mee.

@Branka: Ik heb geen regenton, wel een paar plantenbakken op het balkon, maar die heb ik pas leeggekiept :mrgreen: Is wel een goed idee om hem daar wat van te geven in huis.

@Dre: Ja dat poeder heb ik zondag even mogen proberen bij Eilfy. Althans, Finn mocht even proeven, niet ik :tongue: Dat vond hij wel lekker. Ik krijg nu een beetje om te proberen, maar dat is pas volgende week op wedstrijd. Vandaar nu even opzoek ben naar een vervanger.
dre
Zeer actief

veertje schreef:@Dre: Ja dat poeder heb ik zondag even mogen proberen bij Eilfy. Althans, Finn mocht even proeven, niet ik :tongue: Dat vond hij wel lekker. Ik krijg nu een beetje om te proberen, maar dat is pas volgende week op wedstrijd. Vandaar nu even opzoek ben naar een vervanger.
Ahh ja, sorry ik jat altijd bij anderen :LOL: (in overleg dat wel :mrgreen: ) anders had ik morgen wat voor je meegenomen :wink:
Afbeelding
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

In de zomer drinkt Lina altijd minder en ook weleens de hele dag niet. Raar vind ik dat! Ik doe dan een scheutje zalmolie bij het water en dat drinkt ze in 1x op. Om geen afkeer tegen 'gewoon' water te krijgen doe ik het niet in haar waterbak maar in een ander kommetje. Ik moet ook niet hebben dat ze straks altijd een smaakje wil, maar vind het wel een prettig idee wanneer ze met warm weer toch wat drinkt... En kong ijsjes met stukje geprakte banaan, pindakaas en verder gewoon water, dat werkt ook goed.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick drinkt ook niet optimaal. Maar blijkbaar heeft ze het niet nodig dus ik maak er vooral geen "ding" van.
Als we weg zijn heeft ze het te druk met haar omgeving en haalt het thuis wel weer in...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Brianne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Brianne »

Ik heb er ook zo één die (naar mijn idee dan, en ach wat extra vocht kan nooit kwaad toch?) weleens te weinig drinkt, renbaan dag pas ook idd. Bij haar werkt het ook om gewoon wat lekkere snoepjes in de bak te gooien. Die duikt ze eruit inclusief water, en ze wil ook wel de bak wat verder leegdrinken dan om er makkelijker bij te kunnen.

Karnemelk werkt ook erg goed, en ook wat honing in het water gaat erin als zoete koek. Die poedertjes ken ik niet misschien wel een goede optie, ga ze eens opzoeken :ok:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Nou, Finn heeft keurig gedronken gisteren :wink: Her en der uit de bakken water die er stonden, wat van mijn eigen water en ook het water met karnemelk lustte hij wel. De overige honden in ons groepje haalden hun neus nog net niet op voor de karnemelk :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva is ook zo'n slechte drinker. Ze krijgt nu ook dat power plus van happy dog en drinkt wel. Ik gooi 1 zo'n maatschepje in een halve liter water en dat drinkt ze op een wedstrijddag. Niet allemaal hoor ;) Ik denk dat ze zo'n 200 ml drinkt en dat is zat voor haar. Ze is sowieso niet zo'n drinker.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”