Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar Spanje met een Akita
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Naar Spanje met een Akita
Hallo,
Wij hebben plannen om binnenkort naar Spanje te gaan (voor onbepaalde tijd). Natuurlijk gaat onze Amerikaanse Akita van 3 ook mee:) Ik heb al wat rond gezocht en ontdekte helaas dat de Akita Inu op de lijst van potentieel gevaarlijke hondenrassen staat in Spanje. Dit betekent dat er extra strenge eisen worden gesteld wanneer je een Akita wilt meenemen.
Ik vroeg mij af:
Zijn er hier forumleden die met hun (Amerikaanse) Akita naar Spanje (op vakantie) zijn gegaan?
Hoe verliep dit? Hebben jullie tips? Ik heb de website over Akita's meenemen naar Spanje van de Nederlandse Ambassade in Spanje gevonden, maar ben benieuwd naar ervaringen in de praktijk.
(Wij gaan overigens met de auto.)
Alvast bedankt!
Wij hebben plannen om binnenkort naar Spanje te gaan (voor onbepaalde tijd). Natuurlijk gaat onze Amerikaanse Akita van 3 ook mee:) Ik heb al wat rond gezocht en ontdekte helaas dat de Akita Inu op de lijst van potentieel gevaarlijke hondenrassen staat in Spanje. Dit betekent dat er extra strenge eisen worden gesteld wanneer je een Akita wilt meenemen.
Ik vroeg mij af:
Zijn er hier forumleden die met hun (Amerikaanse) Akita naar Spanje (op vakantie) zijn gegaan?
Hoe verliep dit? Hebben jullie tips? Ik heb de website over Akita's meenemen naar Spanje van de Nederlandse Ambassade in Spanje gevonden, maar ben benieuwd naar ervaringen in de praktijk.
(Wij gaan overigens met de auto.)
Alvast bedankt!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Naar Spanje met een Akita
de ellende in DIT topic ging vooral over marokko, maar volgens mij is het in spanje ook niet allemaal lekker gelopen.
zij hebben oom amerikaanse akita's.
zij hebben oom amerikaanse akita's.

-
- nieuw lid
Ik mag dat topic helaas niet lezen.. Toch bedankt dat je hebt gereageerd!
- M@scha
- Zeer actief
oh is het veteranenhoek? sorry!
maakt op zich ook niet uit omdat het achteraf denk ik toch niet helemaal aansluit omdat dat meer over komen vanuit marokko ging.
maar de moraal van het verhaal is: lees je goed in en als je twijfelt moet je de nederlandse ambassade in het land waar je heen wil contacteren.
maakt op zich ook niet uit omdat het achteraf denk ik toch niet helemaal aansluit omdat dat meer over komen vanuit marokko ging.
maar de moraal van het verhaal is: lees je goed in en als je twijfelt moet je de nederlandse ambassade in het land waar je heen wil contacteren.

-
- nieuw lid
Geeft niet.
Dat was inderdaad ook sowieso mijn plan, alleen was ik nieuwsgierig of er hier mensen waren die het ook echt hadden gedaan. Vaak komen er dan toch nog wat extra dingen boven water, handige tips, etc. Of zaken waar ze op die infosites niet direct aan denken.
Zo kwam ik er bijvoorbeeld per toeval achter dat je ook moet voldoen aan de eisen van alle landen waar je doorheen reist als je per auto gaat. Misschien voor sommigen vanzelfsprekend, maar kan toch iets zijn wat je per abuis over het hoofd ziet door alle wirwar van zaken waar je al aan moet denken
Bedankt!
Dat was inderdaad ook sowieso mijn plan, alleen was ik nieuwsgierig of er hier mensen waren die het ook echt hadden gedaan. Vaak komen er dan toch nog wat extra dingen boven water, handige tips, etc. Of zaken waar ze op die infosites niet direct aan denken.
Zo kwam ik er bijvoorbeeld per toeval achter dat je ook moet voldoen aan de eisen van alle landen waar je doorheen reist als je per auto gaat. Misschien voor sommigen vanzelfsprekend, maar kan toch iets zijn wat je per abuis over het hoofd ziet door alle wirwar van zaken waar je al aan moet denken

Bedankt!
- M@scha
- Zeer actief
Mango86 schreef:Geeft niet.
Bedankt!
ja, dat is iets dat je niet mag vergeten.
ik heb geen idee van de regels voor jouw ras. mijn hond ging nooit mee op vakantie omdat ik in teveel landen teveel regels moest volgen voor hem

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Buiten de geldende regels om zou ik wel heel goed nadenken van tevoren of het klimaat in Spanje wel te doen is voor je Akita. Ik weet natuurlijk niet waar je precies naartoe gaat in Spanje en hoe je daar gehuisvest zal zijn, maar de Spaanse zon in combinatie met de dikke vacht van een Akita lijkt mij geen ideale combinatie.
-
- nieuw lid
Bedankt voor de tip! Dit was de reden dat ik dit topic opende, zodat ik de dingen die ik over het hoofd zie toch mee krijg.
LongFields: ook bedankt. Zeker niet onbelangrijk. Wij zijn ons op het midden (Granada / Sierra Nevada) aan het oriënteren, daar is het niet te warm (vergelijkbaar met Nederland).
LongFields: ook bedankt. Zeker niet onbelangrijk. Wij zijn ons op het midden (Granada / Sierra Nevada) aan het oriënteren, daar is het niet te warm (vergelijkbaar met Nederland).
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad, neem goede voorzorgsmaatregelen tegen de middellandsezeeziektes! Dus milbemax tijdens verblijf en na terugkomst tegen hartworm, Scalibor of advantix tegen teken en zandvliegen (in Spanje zelf is het zelfs gebruikelijk beide tegelijkertijd te gebruiken), hond niet naar buiten laten na zonsondergang en voor zonsopkomst, etc. Verder zijn een rabiësenting 21 dagen voor vertrek, een Europees paspoort en een chip verplicht.
Ik ben zelf met mijn collie 4 maanden in Spanje geweest, en heb dus geen ervaring met een hond waarvoor een vergunning nodig is. Ik zou contact opnemen met de ambassade om na te vragen hoe je aan zo'n vergunning komt. Ik weet dat er eisen zijn als: geen strafblad, ten minste 18 jaar, psychisch en fysiek geschikt zijn, aansprakelijkheidsverzekering voor de hond - en volgens mij moeten ze in het openbaar gemuilkorfd en aangelijnd zijn. In Spanje moeten honden officieel ook vast zitten in de auto (achter een hek of met een gordel). Als je met de auto gaat, moet je ook rekening houden met de landen waar je doorheen reist, bijvoorbeeld Frankrijk heeft ook een strenge wetgeving voor bepaalde rassen.
Ik ben zelf met mijn collie 4 maanden in Spanje geweest, en heb dus geen ervaring met een hond waarvoor een vergunning nodig is. Ik zou contact opnemen met de ambassade om na te vragen hoe je aan zo'n vergunning komt. Ik weet dat er eisen zijn als: geen strafblad, ten minste 18 jaar, psychisch en fysiek geschikt zijn, aansprakelijkheidsverzekering voor de hond - en volgens mij moeten ze in het openbaar gemuilkorfd en aangelijnd zijn. In Spanje moeten honden officieel ook vast zitten in de auto (achter een hek of met een gordel). Als je met de auto gaat, moet je ook rekening houden met de landen waar je doorheen reist, bijvoorbeeld Frankrijk heeft ook een strenge wetgeving voor bepaalde rassen.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Als je hier gaat wonen met een hond van de gevaarlijke rassen, moet je daarvoor een test afleggen bij een "pirotécnico". Hond mag niet en nergens loslopen en een muilkorf is verplicht.
Er is pas een regel ingegaan dat de hond 1 keer per jaar ontwormd moet worden tegen lintworm, dat moet in het paspoort staan.
In de auto mag de hond niet bij de bestuurder kunnen komen of op de voorbank zitten.
Je moet water en een waterbak bij je hebben in de auto.
Voor vlooien en teken gebruik ik een seresto band en mijn hond is geënt voor hartworm en leishmaniosis.
Er is pas een regel ingegaan dat de hond 1 keer per jaar ontwormd moet worden tegen lintworm, dat moet in het paspoort staan.
In de auto mag de hond niet bij de bestuurder kunnen komen of op de voorbank zitten.
Je moet water en een waterbak bij je hebben in de auto.
Voor vlooien en teken gebruik ik een seresto band en mijn hond is geënt voor hartworm en leishmaniosis.
Groetjes, Terry
-
- nieuw lid
Bedankt allemaal! Hier kan ik weer mee vooruit