Ik deed meteen de tuindeur open en riep 'los!', wat ze ook direct deed, maar de merel was al dood.
Arme merel.
Moderator: moderatorteam
Ach, en net nu ze vaak jongen hebben. Heb je geen nestje in de tuin wat je weet?DeDiana schreef:De honden waren net even in de tuin. Ik was binnen en keek naar buiten. Daar zag ik Amy een sprongetje in de lucht maken: grijpt ze zo een vliegende merel uit de lucht!![]()
![]()
Ik deed meteen de tuindeur open en riep 'los!', wat ze ook direct deed, maar de merel was al dood.Ze heeft hem dus in één hap direct doodgebeten.
Arme merel.

Ik wilde zeggen, hier krijgen katten niet eens merels te pakken.Sientje schreef:Sneu... Hopelijk geen nest dat achterblijft. Kan ook een jonge merel geweest zijn. Die zijn nogal onhandig met vliegen en zo uit de lucht te happen.
Ah, wat lief! Mila is ook wel eens een gewonde vogel buiten tegengekomen tijdens het wandelen. Daar liep ze heel voorzichtig naartoe, snuffelde er een keer aan en ging er toen bij zitten. Dat was bij Amy vermoedelijk meteen hap! geweest.Gos schreef:Wij hebben elk jaar wel minimaal een nest merels in de klimophaag. Gisteren zag ik het jonkie voor het eerst uit het nest in de haag zitten. Een poosje daarna ging ik de garage in (waar de deur dicht was maar een klapraam op een kier, de opening boven een raamdorpel) om de oudste hond uit te laten, vond ik de oudste liggend vlakbij de deur, wat niet haar gebruikelijke plaats is als ze in de garage is. Dus ik doe haar halsband om, doe haar alvast in de auto om aar het bos te gaan en loop terug om de andere teef te halen (die buiten lag). Zie ik ineens in het hoekje bij de deur het jonge mereltje zitten! Daar had de oudste dus de wacht bij gehouden...... gelukkig was ze blijkbaar alleen maar nieuwsgierig geweest en was het diertje zo te zien ok. Theedoek eroverheen en voorzichtig weer bij de klimop gezet, een poosje later was hij weer aan de andere kant van de tuin zijn vader aan het kopje aan het zeuren voor hapjes. Hopelijk heeft hij er niks aan over gehouden.