Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sporthonden kennels
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Sporthonden kennels
Momenteel zit ik te dubben tussen twee verschillende kennels, vooral om dat er in de lijnen van die kennels Iwan van het Heukske zit. Dat was de vader van mijn vorige hond, over die hond ben ik erg te spreken en ik zou het fijn vinden om uit die lijn weer een hond te kopen. Maar ik weet verder niets van deze kennels, hoe trainbaar,, stabiel zijn de verdere nakomelingen van deze kennels? Staar ik me teveel blind op die lijn?
Het gaat om t Heukske en Sennertal. Wie weet iets over de door hun gefokte honden? Mag ook via pb.
Het gaat om t Heukske en Sennertal. Wie weet iets over de door hun gefokte honden? Mag ook via pb.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Re: Sporthonden kennels
Van kennel van t Heukske heb ik al een paar jaar geen honden meer gezien in de IPO sport. Die kennelnaam kwam je destijds ook regelmatig tegen in de KNPV, maar of je ze daar nog ziet dat weet ik niet.
De honden die ik heb gezien van deze kennel waren niet moeders mooiste maar werken deden ze.
Emes Biro (kennel Sennertal) let wel meer op de bouw van de hond en laat ze ook aankeuren op fokwaarde maar het werken staat ook bij haar voorop.
Persoonlijk zou ik eerder voor Sennertal gaan.
De honden die ik heb gezien van deze kennel waren niet moeders mooiste maar werken deden ze.
Emes Biro (kennel Sennertal) let wel meer op de bouw van de hond en laat ze ook aankeuren op fokwaarde maar het werken staat ook bij haar voorop.
Persoonlijk zou ik eerder voor Sennertal gaan.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Kennel Blitse Dune is 1 van de kennels die deze lijn nog heeft. 1 van de weinige fokkers die nederlandse
KNPV duitse herders heeft behouden in de ouderwetse bewezen bloedlijnen. Heukske is er een tijd tuissen uit geweest vanwege familie omstandigheden.
Deze honden zijn niet gefokt op het uiterlijk maar puur om de werk capaciteiten klopt je gaat er niet mee voorop lopen in de show of KKl 1 . Honden met veel drive en pit van het juiste hout die hun mannetje staan.
http://www.vonderblitsedune.com
KNPV duitse herders heeft behouden in de ouderwetse bewezen bloedlijnen. Heukske is er een tijd tuissen uit geweest vanwege familie omstandigheden.
Deze honden zijn niet gefokt op het uiterlijk maar puur om de werk capaciteiten klopt je gaat er niet mee voorop lopen in de show of KKl 1 . Honden met veel drive en pit van het juiste hout die hun mannetje staan.
http://www.vonderblitsedune.com
Laatst gewijzigd door Rocco op 30 apr 2016 06:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik vind het toch wel erg mooie honden!
Vast niet showwaardig inderdaad, maar ik zie deze honden 10x liever.
Vast niet showwaardig inderdaad, maar ik zie deze honden 10x liever.
-
- Zeer actief
Ik ben eruit, ik ga voor een pup van von der schiffslache. Ik ben bang dat ik anders teveel ga vergelijken met mijn oude herder.
Honden van deze kennel spreken mij wat uiterlijk en werklust betreft erg aan.
Pups zijn geboren en eind juni ga ik mijn reu, Anders, ophalen.
Honden van deze kennel spreken mij wat uiterlijk en werklust betreft erg aan.
Pups zijn geboren en eind juni ga ik mijn reu, Anders, ophalen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dus je wilt graag iets uit de lijn van Iwan Heukske je zit te twijfelen tussen Heukske en Sennertal je vraagt
hulp op het forum en je gaat naar uiteindelijk Schiffslage ik snap er geen K*T van...........

hulp op het forum en je gaat naar uiteindelijk Schiffslage ik snap er geen K*T van...........

-
- Zeer actief
Ik snap t zelf en daar gaat t om...weloverwogen keuze.
Ik wil geen knpv in, die tijd is geweest. Ik wil een rastypische hond die ook wil werken, geen werker die er ook een beetje uitziet als een herder. Verder zal de hond als eerste gezinshond zijn en als 2e sporter. Volgens mij draaien de honden van de schiffslache leuk mee in de middenmoot en dat is voor mij prima. Ik hoef geen podiumplek.
Daarom stel ik hier ook vragen om een mening te kunnen vormen..en ben ik ook bijna twee jaar herderloos geweest, oriënteren en nadenken. Misschien voor jou twee uitersten, voor mij prima.
Ik wil geen knpv in, die tijd is geweest. Ik wil een rastypische hond die ook wil werken, geen werker die er ook een beetje uitziet als een herder. Verder zal de hond als eerste gezinshond zijn en als 2e sporter. Volgens mij draaien de honden van de schiffslache leuk mee in de middenmoot en dat is voor mij prima. Ik hoef geen podiumplek.
Daarom stel ik hier ook vragen om een mening te kunnen vormen..en ben ik ook bijna twee jaar herderloos geweest, oriënteren en nadenken. Misschien voor jou twee uitersten, voor mij prima.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Het laatste jaar is Windsor van de Schifflache terug te vinden in de IPO uitslagen en verder lopen er in NL niet veel van deze kennel (ook niet in de middenmoot).
Wanneer je voor dat type hond gaat kan je ook nog eens kijken naar von der Hagenmühle (http://hagenmuehle.leistungshunde.de)
Ook mooi donker gepigmenteerde honden die ook nog eens willen werken.
Aan de andere kant je hebt je keus al gemaakt en besteld
dus veel plezier
Wanneer je voor dat type hond gaat kan je ook nog eens kijken naar von der Hagenmühle (http://hagenmuehle.leistungshunde.de)
Ook mooi donker gepigmenteerde honden die ook nog eens willen werken.
Aan de andere kant je hebt je keus al gemaakt en besteld