Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility - waar trainen?

Moderator: moderatorteam

Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Agility - waar trainen?

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Een paar maanden geleden heb ik een cursus agility gedaan bij hondenschool Martin Gaus in Lelystad. Ik kon daar overdekt trainen, wat ideaal was omdat ik gebruik maak van een rolstoel en lang niet elk veld goed toegankelijk is. Eigenlijk zou er ook een vervolg op deze cursus komen, maar helaas is de instructeur weg en ziet het ernaar uit dat de vervolgcursus nog heeeeel lang op zich laat wachten.

Daar baal ik van :boos: , want Joy en ik beleefden allebei heel veel lol aan deze tak van hondensport. Ik zoek daarom een hondenschool of kc waar we verder kunnen trainen. Mijn wensenlijstje:
- maximaal 30 autominuten rijden vanaf Kampen
- een zo egaal mogelijk veld (of toegankelijke binnenlocatie)
- kundige en goed opgeleide instructeur(s)
- beetje fatsoenlijke en stevige toestellen

Zelf heb ik de volgende hondenscholen/kc's in de regio gevonden waar agility gedaan wordt:
- KC Zwolle
- Hondenschool Hattem
- Hondenschool Bem Vindo in IJsselmuiden
- Hondenschool Zwolle (alleen beginners)
- Hondenschool Jimmie in Zwolle (deze valt voor mij af)
- KC Noordoostpolder in Emmeloord
- Hondensportvereniging Dronten e.o.

Is er hier toevallig iemand die bij een van bovengenoemde verenigingen traint? Zo ja, hoe zijn je ervaringen? Zijn er nog aanraders in de regio?

Ik ben benieuwd!
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Agility - waar trainen?

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik train Gecombineerde sport bij KC Zwolle en heb daar ook de EG en de puppycursus gedaan.
Ik vind het een hele sympathieke vereniging met een fijne manier van trainen (realistisch in de zin van een nette correctie op zijn tijd is ook wel eens nodig).
Het veld waar de sport wordt gedaan is prima voor zover ik kan beoordelen.
Ik zie ook regelmatig een busje van Agility on wheels staan.
Ik weet niet of je daar misschien iets aan hebt.

Bij HSVD (Dronten) doe ik sinds vorige week Hoopers. Ik heb daar dus nog niet zoveel ervaring, maar ze trainen daar met positieve bekrachtiging. Veel belonen dus. Voor een hond als Murdock vind ik dat minder realistisch maar misschien werkt dat voor Joy heel goed.
Het veld is relatief klein. Zeker vergeleken bij dat van KC Zwolle.

Geen ervaringen met agility dus, maar misschien heb je hier iets aan :)
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Agility - waar trainen?

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

wolvster schreef:Ik train Gecombineerde sport bij KC Zwolle en heb daar ook de EG en de puppycursus gedaan.
Ik vind het een hele sympathieke vereniging met een fijne manier van trainen (realistisch in de zin van een nette correctie op zijn tijd is ook wel eens nodig).
Het veld waar de sport wordt gedaan is prima voor zover ik kan beoordelen.
Ik zie ook regelmatig een busje van Agility on wheels staan.
Ik weet niet of je daar misschien iets aan hebt.

Bij HSVD (Dronten) doe ik sinds vorige week Hoopers. Ik heb daar dus nog niet zoveel ervaring, maar ze trainen daar met positieve bekrachtiging. Veel belonen dus. Voor een hond als Murdock vind ik dat minder realistisch maar misschien werkt dat voor Joy heel goed.
Het veld is relatief klein. Zeker vergeleken bij dat van KC Zwolle.

Geen ervaringen met agility dus, maar misschien heb je hier iets aan :)
Daar heb ik zeker wat aan, dank je! Ik weet idd dat er bij KC Zwolle iemand in rolstoel traint en heb ook al contact met haar gehad. Wel zinvol om haar ervaringen te horen.
Ik ben gewend Joy met de clicker te trainen, dus ook veel positief bekrachtigen. Ze doet het daar goed op. Wat dat betreft zou de trainingsmethode van HSVD denk ik wel goed aansluiten (al kun je m.i. ook doorslaan in het positief benaderen; daarom valt Jimmie in Zwolle voor mij af).

We moeten binnenkort maar weer 's daten met Murdock en Joy; kunnen we mooi ervaringen uitwisselen!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”