Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

The missing footage

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: The missing footage

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wat een slepende platvoeten, arme hond :jank:
Dit soort honden moesten verboden worden deel te nemen (te deel nemen?? Nederlands? :oeps: )

Als ik dit zie ben ik zoooooo blij met mijn Vusi :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tijdens de livestreamuitzending van de Pastoral rasgroep werd het gewoon getoond trouwens.
Maar het is te sneu voor woorden, hoe deze DH loopt. :ugh:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Nanna schreef:Er is over de Duitse herder gesproken op Channel 4 UK.
Er is toegezegd dat deze keurmeester nooit meer uitgenodigd wordt én...en nu komt het....dat, als de DH zo gefokt blijft worden als nu, als ras volgend jaar niet meer op de Crufts hoeft te verschijnen.
Hopelijk houden ze zich aan hun woord!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Er is toegezegd dat deze keurmeester nooit meer uitgenodigd wordt én...en nu komt het....dat, als de DH zo gefokt blijft worden als nu, als ras volgend jaar niet meer op de Crufts hoeft te verschijnen.
Kijk! Dat zijn de berichten!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Oeiiii wat een beest :ugh: Vreselijke karperrug ook
Perry en Noah

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
wolvster schreef:
Kijk! Dat zijn de berichten!
Eerst zien, dan geloven. Dat hele Fit voor Function gedoe is ook nooit een ene donder van terecht gekomen.

Nou, inderdaad, eerst zien...
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Ja maar kijk dan hij kan toch prima rennen? :jank:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:( wat een trieste vertoning... beest kan niet eens fatsoenlijk lopen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik vind het er gewoon eng uit zien :ugh: als een van mijn honden zo gaat lopen sta ik snel bij de DA. Ik begrijp niet zo goed wie hier is mee begonnen om dit goed te keuren en mooi te vinden? Die beesten zijn gewoon zwaar gehandicapt. Hopelijk zetten ze het door en weren ze deze dieren van alle shows. Wie weet komt er dan weer eens een mooie en gezonde DH. Dit is verschrikkelijk.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hoe kan de keurmeester hier wat aan doen? Het hele veld ziet er zo scharminkelig uit - alle DH's die zich aan crufst wagen.
Of misschien heeft iemand een voorbeeld van een show DH op Crufts met een rechte, lichterlijk aflopende rug, zoiets?
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef::( wat een trieste vertoning... beest kan niet eens fatsoenlijk lopen...
Heb je de rest ook gelezen, de DH wordt wellicht geband van de show. Als ras.
Ja en terecht zolang er zulke misvormde honden meesjokken... zodra er weer normale dh zonder die vreselijke rug en poten best of the breed wordt kunnen ze weer meedoen. En die zijn er zat hoor... had er dit weekend weer eentje te logeren... maar ja die loopt nul op een show nu natuurlijk ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ze hadden dan om te beginnen al een andere keurmeester moeten vragen, je weet toch wat iemands type is? Of hele andere DH uitnodigen.
Tenmashi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Zo -horen- ze en wij zijn geen keurmeesters dus wat weten wij er nu vanaf he. :pffff: :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Als ik keurmeester was geweest had ik het hele kreupele zootje eruit getrapt en alle CAC's ingehouden.
Dát was een statement geweest.
Je gaat toch niet een wrak op de eerste plaats zetten?
Nou dit dus misschien wel beter dan t verbieden van een ras... gewoon al dit type honden een onvoldoende... ben je heel snel klaar...
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het lijkt wel alsof men tegenwoordig een sterke voorkeur heeft voor glijbaanruggen. Wellicht heeft men daardoor bewust gekozen om specifiek door te fokken met gedrochten die een ernstige heupafwijking vertonen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Cleva schreef:
Nanna schreef:dat, als de DH zo gefokt blijft worden als nu, als ras volgend jaar niet meer op de Crufts hoeft te verschijnen.
Dat vind ik dan ook weer dom geschreeuw.

Crufts heeft daar helemaal niets over te vertellen en door te zeggen dat je volgend jaar met een verbeterd ras dient te verschijnen zet je jezelf alleen maar voor schut. Dat kan namelijk helemaal niet. Al zouden ze het willen.

Leuk praatje voor de bühne maar verder stelt het niets voor.
Eens.
Bovendien, waarom nu dit, specifiek voor de DH. Wat voor maatregelen tref je dan voor alle naar adem snikkende buldoggen, voor alle molossers met dusdanig ectropion dat ze over hun onderooglid struikelen, enzovoort.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het eens met de stelling dat die DH kapot gefokt worden. Maar ik denk dat ze dan nog wel even wat meer rassen moeten verbieden. Er loopt wel meer op shows dat geen 10 jaar wordt. :ugh:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

_Leonie schreef:Ze hadden dan om te beginnen al een andere keurmeester moeten vragen, je weet toch wat iemands type is? Of hele andere DH uitnodigen.
Dat is ook het onderdeel van het probleem. Keurmeesters willen er ook graag bij horen en die keuren ook iets wat ze denken dat de rest van de ingewijden mooi vinden want anders worden ze ook nergens meer uitgenodigd en zijn hun status kwijt.
Het houd elkaar allemaal in stand hoor met een boel onderhands handje geklap .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
malinois schreef::( wat een trieste vertoning... beest kan niet eens fatsoenlijk lopen...
Heb je de rest ook gelezen, de DH wordt wellicht geband van de show. Als ras.
Ik heb net het betreffende fragment van Channel 4 gekeken, en daar wordt dit niet zo gezegd. Men heeft het over de meest extreme maatregelen die zouden kunnen worden genomen, en het is natuurlijk nog maar de vraag of ze ooit zo ver zouden gaan. Ik vermoed van niet. Er wordt gewacht tot de storm weer is gaan liggen en daarna verandert er helemaal niets.
Er mag ook best wat meer gemeld worden over die enorm amechtige Peek in de BIS keuring vind ik. Dat was net zo goed een aanfluiting. Het arme beest was niet eens in staat tot het lopen van 1 rondje in de erering... :ugh:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat ik dan echt niet snap is dat deze show aan toonaangevend wordt gezien, dat het nog een hele prestige is als je hier iets wint... het stelt dan toch eigenlijk niets voor als je ziet dat deze hond BOB is geworden, wat zegt dat dan over de uitslag van jouw hond.... ik vind het een wassen neus en eigenlijk zou iedere eigenaar dit links moeten laten liggen... zowel naar de show toegaan en het kijken op tv niet meer doen.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hippo »

Mooiste is nog dat na de Duitse herder keuring een (niet bepaald spectaculaire) poltiehonden demo was met bijna alleen maar duitse herders. Het contrast kon niet groter, die honden hadden ze voor de grap eens naast elkaar moeten zetten.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jacq1970 schreef:Wat ik dan echt niet snap is dat deze show aan toonaangevend wordt gezien, dat het nog een hele prestige is als je hier iets wint... het stelt dan toch eigenlijk niets voor als je ziet dat deze hond BOB is geworden, wat zegt dat dan over de uitslag van jouw hond.... ik vind het een wassen neus en eigenlijk zou iedere eigenaar dit links moeten laten liggen... zowel naar de show toegaan en het kijken op tv niet meer doen.
Nou, ik ben nog steeds hartstikke trots op mijn beste teef van het ras op Crufts in 2007. Gelukkig zijn er nog heel veel rassen die er niet bijlopen zoals deze Duitse Herder en de Peek uit de erering.
Daarnaast is er nog zo veel meer te zien en te doen op Crufts dan alleen showhonden die niet meer fatsoenlijk kunnen bewegen of functioneren.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

JBK schreef:
Hopelijk houden ze zich aan hun woord!
Fragmentje is te vinden in de commentaren op de FB pagina van de Kennel Club, er zitten 3 mensen (ik meen van de kennelclub zelf) te verkondigen dat het echt een wrak van een DH is en dat ze goed gaan evalueren wat ze hier mee willen gaan doen, waarbij een maatregel zou KUNNEN zijn om geen CC's meer uit te delen aan het ras om de competitie er uit te halen. Maar dat is, zoals ze zelf zeggen, een extreme maatregel en ze hopen natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen. Ik vind het wel heel prima dat er zo openlijk op commerciële TV over gesproken werd trouwens, beter dan dat wegmoffelen. Maar zulke grote woorden zijn er dus niet gesproken en ik vraag me ook echt af wat er van terecht komt. Linkje is mss wel leuk:

Om dan ook even iets opvallends aan te kaarten: Het dier heeft een heupscore van 6/7=13. Eigenlijk geen onaardige heupen dus. B, zou ze hier waarschijnlijk krijgen. So far de theorie dat DHs omvallen van de HD. Ik vond het trouwens echt een abominabel ding, de hond die onder de noemer van een DH verscheen in de groepskeuring. Wij zaten in de Arena en wilden eigenlijk naar huis gaan, tot we die DH binnen zagen komen :') Toch even blijven zitten tot ie gelopen (nou, zeg maar gestrompeld) had. Deed gewoon zeer aan m'n ogen..
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... breed.html

De eigenaresse vindt het vooral heel erg zielig voor zichzelf dat mensen die zo weinig over het ras weten, haar zo aanvallen :jank:

Een paar quotes:
Owner Susan Cuthbert revealed her hurt at cruelty allegations
said she had been through the worst experience of her show career.
'I was blissfully unaware of all the negativity around one of the best show days of my life until earlier today and I am both deeply shocked and terribly upset by all the horrendous comments directed towards my beautiful Tori.
'Words cannot express the heart wrenching experience that I have suffered. This is so unreal I want to believe it is untrue and to wake up.
'The comments made on television about my lovely Shepherd were unbelievable especially when one considers the brevity of the images.
'How can you judge a dog on such a brief observation? There is a clear lack of tolerance and knowledge of our German shepherd breed.

Daar heb je het, de vermoorde onschuld. "Mijn hond is prima in orde en jullie kwetsen mij. Boehoe.". De ogen uit d'r kop moeten schamen, dát is wat ze moet doen.
According to the owner, she has won two Kennel Club Challenge Certificates, two Reserve Challenge Certificates and three Best of Breed awards.
Om terug te komen op een eerdere vraag van mij, hier is het antwoord. Ze heeft met dit arme ding maar liefst 7(!) wedstrijden gelopen en kennelijk heeft nooit iemand tegen haar gezegd dat ze beter kan stoppen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lemuria schreef:Ze heeft met dit arme ding maar liefst 7(!) wedstrijden gelopen en kennelijk heeft nooit iemand tegen haar gezegd dat ze beter kan stoppen.
Dat is in haar ogen vast ook niet zo, want haar hond is wel mooi BOB geworden op Crufts. :ugh:

Alleen maar goed dat hier zo'n discussie over losbarst (jammer dat daardoor de peek een beetje buiten schot lijkt te blijven). Ik heb er een hard hoofd in dat er nu ook iets gaat veranderen aan het showgebeuren of voor het ras, maar wie weet...
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Elkaar de hand boven het hoofd houden. Dat meerdere mensen selectief blind zijn, wil nog steeds niet zeggen dat zo'n hond dan gerechtvaardigd winnaar is.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Misschien ook definiëren wat 'fit for function' is? En bij rassen met twijfelachtige gezondheid daar dus gericht op testen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Branka schreef:Misschien ook definiëren wat 'fit for function' is? En bij rassen met twijfelachtige gezondheid daar dus gericht op testen.
Ja, maar deze hond is dus getest en de heupen zijn oké. Dat gebruiken ze nu juist als argument om critici de mond te snoeren.
Dat de hond waggelend door de ring gaat, af en toe zelfs op de bovenzijde van haar voeten gaat staan en de rug zo krom is als een hoepel, daar hoef je niet op te testen, dat heeft de hele wereld kunnen zien. ;-)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Een reactie van Crufts op fb:
We completely understand the concerns raised regarding the German Shepherd Dog Best of Breed at Crufts and the Kennel Club has instigated a full and thorough investigation regarding this as we only want to see healthy, happy dogs rewarded in the show ring.
Due to the Kennel Club’s concern for the health of German Shepherd Dogs the breed is closely monitored through the Kennel Club’s Breed Watch scheme to ensure that the right decisions are made to ensure the breed’s health improves and the Kennel Club Charitable Trust has recently funded a study by the University of Surrey looking into the health of German Shepherds, as part of our commitment to ensuring the health of this breed.
Whilst a review takes place, we are unfortunately unable to comment further but please be assured that the Kennel Club is fully committed to ensuring the health of the breed and is passionate about making a positive difference to the health and welfare of all dogs.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Scroll even door naar 1:20 :80:

KLIK
:ugh:
Plaats reactie