Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil wel een tweede !!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Stapper
Zeer actief

Ik wil wel een tweede !!

Ongelezen bericht door Stapper »

Wat zou ik erg graag een tweede hond willen. :I:
Bente gaat helemaal mee in het gezin. Bijvoorbeeld boodschappen doen in dit kleine dorp is geen probleem. Bente kan ik gewoon buiten vast binden want iedereen kent iedereen, als een vreemde Bente meeneemt of aanhaalt hoor ik dat direct. (Kinderen weten dat ik niet wil dat je Bente aait als ik er niet bij ben, ik ben zeer duidelijk) maar als zoveel gezinnen met jonge kinderen race je als ouder heen en weer en soms gaat het net wat makkelijker zonder hond. Regelmatig zijn we allemaal thuis maar dan kunnen we even geen aandacht geven aan Bente, oefenen met lezen of een spelletje Uno :jank: Dan gun ik haar een maatje die dezelfde taal spreekt en waar ze even mee kan dollen.
Meneer Stapper wil geen tweede hond zolang we de woon- en tuinruimte niet hebben.
Elke dag is iemand thuis voor kinderen en hond dus kunnen ze buiten met de wandeling lekker ravotten dus dat vind ik geen goede reden.
Ergens heeft hij wel gelijk :Q:
Met Bente ga ik nu elke week schapenhoeden (vind ze geweldig)kost extra als ik met een tweede ook zou doen.
Een oppas voor Bente is ivm haar gewicht al wat lastiger (mijn (schoon-)ouders van ongeveer 74 jaar is een zware hond wat lastig.
Op vakantie met twee grote zwitserse honden in de Kamper...de ochtend lucht is gewoon goor :oeps:
Ik kan me voorstellen dat 1 hond meer gericht is op de mensen en twee honden zich meer richten op elkaar en minder behoefte hebben aan de mens. Ik geniet er juist zo van dat ik wandel met mijn hond en ik niet iemand ben die er voor zorgt dat hij/zij kan wandelen.
Als ik of mijn man "NEE" zegt gaan we na de argumenten hebben besproken niet in zo'n zielige slachtofferrol zitten en accepten we het gewoon.
Dus mijn vraag geef goede argumenten voor een tweede hond of goede argumenten voor 1 hond. dan bespreek ik het thuis en laat het daarna rusten....hoop ik
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Ik wil wel een tweede !!

Ongelezen bericht door joyce83 »

Wij hebben 5 jaar 1 hond gehad en nu ongeveer 1,5 twee honden.

voordelen
- ik kan er echt van genieten als ze samen liggen te slapen
- ze kunnen lekker met elkaar honds spelen
- ik train graag/ga graag naar workshops of cursussen en kan dan uit de honden kiezen (nou ja als ze beide gezond zijn)
- Hond is nooit alleen (mits je ze dan ook altijd samen mee neemt)

Nadelen
- vormen toch een kleine roedel
- je moet op twee honden letten met wandelen
- 1 hond snel wandeltempo, ander loopt een stuk trager. Los geen probleem maar aan de lijn wat lastiger
- toch wel meer poetswerk. Waar je eerder een dag over kon slaan denk je nu van oei oei
- krap in de auto als je op vakantie gaat, maar wel zo handig dat je ze dan ook in het huisje kan laten want ze zijn niet alleen

Even snel wat ik kon opnoemen. Zelf ben ik wel wat angstiger met andere honden tegen komen. Heb namelijk twee die af en toe reactief kunnen reageren. Eentje wel makkelijk onder controle andere kan nog wel even over de rode gaan.
Wij hebben laatst ook een discussie gehad, we waren er altijd vanuit gegaan als de boxer er niet meer is komt er weer een ander. Tot ik laatst vroeg doen we dat echt? met 1 hond lopen is voor mij meer relaxed, nou ja eigenlijk niet want ik weet wat ik aan deze twee heb. Maar heb geen garantie over een volgende hond.... Voor mij is het meer de onzekerheid wat je in huis haalt een punt dan of we twee honden willen. Deze twee schelen heel erg in looptempo, eentje stuk voor ander sjokt achter.
Wat ik wel een fijn idee blijf vinden is dat je niet zonder hond blijft als er eentje is overleden.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute
Aantal honden: 2

Re: Ik wil wel een tweede !!

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Wij hadden er eerst ook een en nu twee.
De ene is wel een lichtelijk aanhankelijker als ik alleen met haar ben, maar de oudste niet.
Ik vind het echt ideaal, ze houden elkaar bezig :mrgreen:
De jongste is een ontzettende treuzelaar, en loopt trager, dus die heb ik aan een gewone lijn
De oudste loopt als een trein, en die heb ik aan een 8 meter flexi, voor mij werkt dit echt geweldig.
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”