Bente gaat helemaal mee in het gezin. Bijvoorbeeld boodschappen doen in dit kleine dorp is geen probleem. Bente kan ik gewoon buiten vast binden want iedereen kent iedereen, als een vreemde Bente meeneemt of aanhaalt hoor ik dat direct. (Kinderen weten dat ik niet wil dat je Bente aait als ik er niet bij ben, ik ben zeer duidelijk) maar als zoveel gezinnen met jonge kinderen race je als ouder heen en weer en soms gaat het net wat makkelijker zonder hond. Regelmatig zijn we allemaal thuis maar dan kunnen we even geen aandacht geven aan Bente, oefenen met lezen of een spelletje Uno
Meneer Stapper wil geen tweede hond zolang we de woon- en tuinruimte niet hebben.
Elke dag is iemand thuis voor kinderen en hond dus kunnen ze buiten met de wandeling lekker ravotten dus dat vind ik geen goede reden.
Ergens heeft hij wel gelijk
Met Bente ga ik nu elke week schapenhoeden (vind ze geweldig)kost extra als ik met een tweede ook zou doen.
Een oppas voor Bente is ivm haar gewicht al wat lastiger (mijn (schoon-)ouders van ongeveer 74 jaar is een zware hond wat lastig.
Op vakantie met twee grote zwitserse honden in de Kamper...de ochtend lucht is gewoon goor
Ik kan me voorstellen dat 1 hond meer gericht is op de mensen en twee honden zich meer richten op elkaar en minder behoefte hebben aan de mens. Ik geniet er juist zo van dat ik wandel met mijn hond en ik niet iemand ben die er voor zorgt dat hij/zij kan wandelen.
Als ik of mijn man "NEE" zegt gaan we na de argumenten hebben besproken niet in zo'n zielige slachtofferrol zitten en accepten we het gewoon.
Dus mijn vraag geef goede argumenten voor een tweede hond of goede argumenten voor 1 hond. dan bespreek ik het thuis en laat het daarna rusten....hoop ik