Was beetje aan opzoeken over deze ingreep en begin natuurlijk weer te twijfel( de eeuwige twijfelaar
Ze is op 1 jaar tijd 3 keer loops geworden, elke keer daarna schijnzwanger en ze is dan elke keer
heel anders, rustig, slaapt veel, vlugger moe, speelt niet meer en lijkt haar kracht precies weg, ze geraakt
dan amper op de zetel
Als ze terug helemaal herstelt is is ze terug zoals ik haar ken, de gekke speelse hond die graag speelt
en wandelt, die met gemak op de zetel en bed springt en achter me aan loopt met haar bal, terug lekker rent
en speelt met andere honden, na de loopsheid duurt het zeker nog 1.5 maand voor ze helemaal terug zichzelf is
Ik zou haar voor 2 redens dus laten steriliseren, omdat 3 keer loops op 1 jaar tijd niet goed is
en dat ze elke keer zo stil en moe is na elke loopsheid
Maar ik lees dan weer dat geholpen honden vatbaarder zijn voor botkanker
Ze incontinent worden en gemakkelijker kruisbandscheuren krijgen doordat ze dikker worden omdat hun hormoonhuis
houding stil ligt
Hun vacht onhandelbaar, lelijk en dof en dun word en vol klitten komt zitten
Die vacht mag geen reden zijn maar Nisha haar vacht is nu eigenlijk prachtig, heel gemakkelijk te onderhouden
glans als een spiegel en is heel glad en ja, zou het toch spijtig vinden dat dit allemaal veranderd.
Dus tja, wie heeft een langharige hond laten steriliseren of castreren en wat zijn je bevindingen?