een best streng dieet. Hierop werd toch weer zijn schildklier getest bij de dierenarts, maar die was goed.
Ik brak m'n kop erover, want hoe kon hij nu niet eens een ons zijn afgevallen?
Vanmiddag kwam ik in de schuur en de laatste tijd viel me al een smerige lucht op in de schuur, dus ik ging maar eens op onderzoek
uit en mijn oog viel op de 10 kilo zak hondenvoer die daar stond. Deze had ik zo'n 3 maanden geleden gekregen van een vriendin wiens
hond was overleden, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee moest (want Puchu kreeg toen dieetvoer dus) en ik had de zak zolang
maar in de schuur gezet.
Afijn, ik dacht vanmiddag dat er misschien muizen aan hadden gezeten en er een dooie muis in zou liggen en dat dit de stank in de schuur
zou verklaren.
Dus ik maak de zak open en kijk erin... niets, maar dan ook helemaal niets, dus ook geen enkel brokje hondenvoer
Wel een grote scheur aan de zijkant van de zak
Niet zo gek met 10 kilo extra voer in de mik
Ik had Puchu al vaker bij die zak zien staan als de schuurdeur openstond, maar ik dacht met mijn domme kop dan 'ja, ruikt lekker hè jong?'
en stond er niet in het minst bij stil, dat die zak echt geen bescherming gaf bij een hongerige Puchu
Goed, vol frisse moed gaan we verder met het dieet en nu zal hij over 3 maanden toch echt wat afgevallen zijn
(o ja, het raadsel van de stank is overigens nog niet opgelost

.